شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۲
معاون گردشگری میراث فرهنگی خوزستان خبر داد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از ورود سالانه 5 هزار گردشگر سلامت به خوزستان خبر داد.
شوشان: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان از ورود سالانه 5 هزار گردشگر سلامت به خوزستان خبر داد.

 صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان، محمدعلی خلیلی در نشست کمیسیون گردشگری سلامت در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان اظهار کرد: میراث فرهنگی خوزستان آمادگی هر نوع همکاری برای رونق بخشی به گردشگری سلامت است.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 5 هزار گردشگر سلامت به خوزستان سفرکرده‌اند و پس از معالجه استان را ترک کرده و به کشور خود مراجعه کرده‌اند.

وی افزود: بهترین روش برای بهبود شرایط خدمات‌دهی به گردشگران سلامت و بهبود خدمات ارائه‌شده تشکیل کنسرسیوم از بخش خصوصی است که همه چرخه موردنیاز خدمات ارائه‌شده به گردشگران سلامت را در خود جای دهد و در این زمینه می‌توان خدماتی رقابتی و باکیفیت عرضه کرد.

خلیلی خاطرنشان کرد: خدمات ارائه‌شده باید مشخص، قیمت‌گذاری شده و در قالب بسته خدماتی به گردشگران ارائه شود و در ین زمینه کیفیت بسته‌ها بسیار باید مدنظر باشد.

وی با اشاره به فعالیت دفاتر دارای مجوز استان در بخش گردشگری سلامت عنوان کرد: بر اساس آمارهای موجود خوزستان از تهران در داشتن دفاتر خدمات گردشگری سلامت پیشی گرفته است و این نشان از عزم موجود در بخش دولتی است.
 
*اتاق بازرگانی نقش هماهنگ‌کننده را دارد

رئیس کمیسیون گردشگری سلامت اتاق بازرگانی خوزستان گفت: اتاق بازرگانی تنها در راستای هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان اقدام به تشکیل کمیسیون گردشگری سلامت کرده است.

سید کریم حسینی خاطرنشان کرد: در کشور عراق به دلیل قرابت فرهنگی، زبانی و دینی تمایل بسیار زیادی برای استفاده از خدمات پزشکی ایران وجود دارد ولی باید در این زمینه زیرساخت‌های لازم فراهم شود تا گردشگران در حضور به ایران با مشکل مواجه نشوند.

وی عنوان کرد: کوتاهی مسیر برای حضور در ایران برای گردشگران سلامت عراقی باعث شده تا نخستین گزینه برای استفاده از خدمات درمانی برای بیماران عراقی ایران و خوزستان باشد باید از این فرصت کمال استفاده برد.
موسوی خاطرنشان کرد: هنوز سایر استان‌های کشور مانند خوزستان قوی و برنامه‌ریزی‌شده به گردشگری سلامت وارد نشده‌اند و باید کوشید تا در این زمینه حضوری پررنگ و باکیفیت داشته باشیم.
 
*بخش خصوصی بیمارستانی خوزستان موفق ظاهرشده است

مسئول گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در این نشست اظهار کرد: بر اساس اطلاعات ثبت‌شده در خوزستان برای حضور گردشگران سلامت در یک سال گذشته بیش از 5 هزار و 150 نفر به خوزستان آمده و مداوا شده‌اند.

مهران حق‌پرست افزود: در استان خوزستان بیمارستان‌های بسیار مجهزی داریم که دارای گواهینامه بین‌المللی سلامت هستند و شمارشان از هفت واحد بیمارستانی گذشته است.

وی با اشاره به آمارهای ثبت‌شده درباره بیماران واردشده به خوزستان تأکید کرد: خوزستان ازنظر تعداد بیماران دارای رتبه دوم کشوری است و بعد از تهران در شمار بیشترین آمار پذیرنده بیمار در کشور به شمار می‌آید.

این مقام مسئول عنوان کرد: در تمام جهان بیمارستان محوریت سلامت است ولی در ایران حوزه سلامت پزشک محور است و این مسئله مشکل‌آفرین باید برطرف شود تا گردشگران سلامت در این حوزه با مشکل مواجه نباشند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار