سالن های تئاتر موجود در خوزستان باید در طول دهه عید قربان تا عید غدیر مملو از جمعیت باشد. البته باید برنامه ریزی های مدونی صورت گیرد تا گروه های تئاتر نمایشنامه هایی را از مقاطع مختلف زندگی حضرت امیر (ع) آماده و به اجرا درآورند

"> تمهیدات برای برگزاری بهتر برترین عید امت محمد(ص)
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۴

 

سالن های تئاتر موجود در خوزستان باید در طول دهه عید قربان تا عید غدیر مملو از جمعیت باشد. البته باید برنامه ریزی های مدونی صورت گیرد تا گروه های تئاتر نمایشنامه هایی را از مقاطع مختلف زندگی حضرت امیر (ع) آماده و به اجرا درآورند

 

شوشان : نشست مدیران و نخبگان ستاد برگزاری دهه امامت و ولایت استان خوزستان با حضور جمعی از مسوولین فرهنگی در محل مدرسه غیر دولتی فارابی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شوشان، نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه اسلام با محوریت امامت و ولایت پویا، ماندگار و با استقامت می ماند، گفت: باید خدا را شکر کرد که ما شیعیان بدنبال اسلامی هستیم که اساس آن ولایت و امامت است. این ولایت نیز برگرفته از غدیر است و هرکس که از آن خبر دارد باید در زمینه ترویج غدیر فعالیت کند.

اجتماعاتی که در طول تاریخ بی سابقه اند

آیت اله دکتر حیدری ادامه داد : خوزستان به برکت فعالیت های گسترده ای که در زمینه غدیر انجام می دهد، موج عظیمی براه افتاده و جمعیت های هزاران نفری به این مناسبت تشکیل می شود؛ جمعیت هایی که در طول تاریخ بی سابقه بوده است.

اجتماع با شکوه 60 هزار نفری در بندر امام

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در شهرستان بندر امام 60 هزار نفر در جشن غدیر شرکت داشته اند، گفت: فرهنگ غدیر در مردم نهادینه شده، اینکه از 100 هزار نفر جمعیت این شهر 60 هزار نفر در این جشن شرکت کرده اند، یعنی 60 درصد مردم حضور چشمگیر داشته اند.

صدا و سیما، مطبوعات و خبرگزاری ها کوتاهی می کنند

امام جمعه موقت اهواز اضافه کرد: صدا و سیما، مطبوعات، خبرگزاری ها می بایست در انعکاس این تجمع ها با تمام توان وارد شوند، تا به آنها که جوسازی می کنند که خوزستان را وهابیت گرفته است، ثابت شود چنین حضورهایی برای ولایت امام علی(ع) تشکیل می شود. صدا و سیما و مطبوعات در این زمینه تا کنون کم کاری کرده اند.

نقش ادارات در ترویج مناسبت های معنوی بی بدیل است

آیت اله حیدری با بیان اینکه دولت نقش بی بدیلی در ترویج فرهنگ مناسبت های معنوی داشته و دارد، گفت: نباید فعالیت های ادارات را در مناسبت های مختلف دست کم گرفت. همین که ادارات در مناسبت های مختلف بنرهایی را با احادیث و شعارهای مختلف نصب می کنند، موجی در میان مردم ایجاد می شود که شور و شعف را برای آنها به ارمغان می آورد. وی ادامه داد: اگر تبلیغات و فعالیت های ادارات نبود هزار سال هم اگر می گذشت، مردم در مراسم ها شرکت نمی کردند، مطمئنا این فعالیت ها فقط برای چند کارمند شاغل در اداره نیست، بلکه در مردم تاثیر بسزا می گذارد.

محتوا در جشن ها در دستور کار قرار گیرد

حیدری با اشاره به اینکه محتوا نیز در برنامه های این دهه باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: با توجه به کارهای زیربنایی که در حوزه، دانشگاه ها و دانشگاه امیرالمومنین انجام  شده انتظار می رود جشن عید قربان تا عید غدیر از سال های قبل با شکوه تر و اثربخش تر برگزار شود.

کتاب چرا بیعت غدیر شکسته شد بزودی در بازار

وی همچنین با اشاره به کتاب بیعت غدیر چرا شکسته شد؟ گفت: هفته آینده این کتاب چاپ و منتشر خواهد شد. این کتاب از جمله کتاب هایی است که مباحث نوینی را در زمینه غدیر مطرح می کند و پشت پرده های جریان شکسته شدن بیعت غدیر را مطرح می سازد. این در حالی است که موشکافی اصلی در زمینه 120 هزار صحابه پیغمبر است که 3 روز هم بر بیعت خود با امام علی(ع) پایبند بودند اما ظرف 70 روز همه چیز تغییر کرد و در تقابل با امام علی(ع) برآمدند. این در حالی است که این کتاب به مسایل طایفگی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و ... پرداخته و با توجه به این مسایل پرده از مخالفت ها بر می دارد.

ستاد غدیر بشکل خودجوش و مردمی شکل گرفته است

در ادامه رییس ستاد اقامه نماز استان خوزستان گفت: برنامه های این ستاد همواره بصورت خودجوش و مردمی شکل گرفته است و هیچ هزینه ای از بیت المال و دولت دریافت نمی شود. مدرسه فارابی نیز از همین راه است و همه درآمد آن صرف غدیر و نماز می شود.

جشنی متفاوت نسبت به سال های گذشته برگزار شود

سید موسی بلادیان ادامه داد: امسال مطابق با برنامه ریزی هایی که صورت گرفته باید به گونه ای جشن غدیر برگزار شود که نسبت به سال های گذشته با شور و شکوه بیشتر شاهد اجرای جشن ها و مراسم های عید غدیر باشیم.

مسوولین فرهنگی طرح جدید ارایه کنند

وی با اشاره به اینکه از مسوولین فرهنگی در استان و شهرستان ها انتظار می رود طرح ها و برنامه های جدیدی اگر در ذهن دارند، ارایه کنند، گفت: نباید به وضعیت موجود و سال های قبل راضی بود. باید کارهایی ترتیب داده شود که ذخیره ای برای آخرت مان باشد.

کتاب چشمه سار ولایت در میان سنی های هرمزگان

رییس ستاد غدیر خوزستان اظهار کرد: در سال های گذشته تعداد بالایی کتاب در زمینه امامت و ولایت به شهرهای مختلف استان ارسال شد، 60 هزار کتاب غدیر چشمه سار ولایت نیز چاپ و توزیع شد که در این بین برای برادران اهل سنت در استان هرمزگان نیز تعدادی کتاب ارسال شد. بلادیان همچنین از هماهنگی با سایر مساجد در سطح استان برای برگزاری با شکوه عید غدیر خبر داد.

کمیته هماهنگی برگزاری جشن تشکیل شود

در ادامه مدیرکل اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان با بیان اینکه باید کمیته ای برای هماهنگی با سایر دستگاه های استان تشکیل شود، گفت: در این کمیته باید برنامه ریزی شود که اصل و محور جشن در این ایام چیست! در واقع دستگاه ها در این کمیته موظف می شوند تا بشکل مشترک به چند موضوع بپردازند و در کنار آن می توانند برنامه های خود را نیز اجرا نمایند.

مراسم های سال قبل بازبینی و مرور شود

عبدالرحمان فلاحی ادامه داد: برای باشکوه شدن جشن ها می توان برنامه های سال های قبل را مرور و بازبینی کرد، با اینکار می توان موثرترین کارها را نیز ارزیابی کرد و در سال جدید با کیفیت بالاتر برگزار نمود.

نصب بنر در سطح استان عمومی شود

وی افزود : بعنوان مثال می توان دعوت از مستبصرین را در عید پیشرو پر رنگ تر جلوه داد، مطالب و احادیث امام علی(ع) تشریح شود، با استناد به احادیث معتبر بینش امام علی(ع) تعیرف شود، بنرهای تبریک عید و جمله های زیبا در مورد عید غدیر و امام علی(ع) در کل مناطق استان نصب شود و جشن های مروسم اداری نیز در سطح شهر برگزار گردد.

عدم حضور برخی مسوولین فرهنگی در این نشست تعجب برانگیز است

در ادامه ریاست دانشگاه شهید چمران اهواز با انتقاد از عدم حضور برخی از مسوولین فرهنگی در نشست ستاد غدیر گفت: عدم حضور برخی مسوولین فرهنگی در این نشست جای تعجب دارد. با این حال دانشگاه شهید چمران اهواز برنامه هایی را تدوین کرده است که از جمله مهمترین آنها می توان به جشن بزرگ عید غدیر در دانشگاه و برگزاری مسابقه اشاره داشت.

تقدیر از دانشجویان و اساتیدی که در زمینه نهج البلاغه فعالیت کنند

دکتر مروتی ادامه داد: یکی از برنامه هایی که به شکل رسم در دانشگاه درآمده تشویق دانشجویان و اساتید برای تهیه پایان نامه، مقاله، تحقیق و پژوهش در زمینه نهج البلاغه می باشد. این در حالی است که برای کسانی که در این زمینه فعالیت کنند و منجر به چاپ شود، امتیازها و هدایایی را در نظر گرفته ایم.

140 هزار دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی ظرفیتی مناسب برای با شکوهی جشن عید غدیر

سعدی نسب نماینده دانشگاه های آزاد در سطح استان خوزستان با اعلام آمادگی برای برگزاری جشن عید غدیر خم گفت: در کل 20 واحد دانشگاه آزاد استان خوزستان تعداد 140 هزار دانشجو وجود دارد که با استفاده از این ظرفیت می توان در باشکوهی جشن عید غدیر فعالیت های تاثیرگذاری را رقم زد.

وی ادامه داد: از 10 روز مانده به عید غدیر ستادهای این دانشگاه فعال خواهند شد و در طول این ایام هرگونه کمک وحمایتی که لازم باشد انجام می دهیم. فرماندار اهواز نیز ضمن اعلام آمادگی خود برای حمایت از این مراسم زمینه حضور پر رنگ مردم و سایر دستگاه ها را فراهم خواهد ساخت.

عید غدیر اسال در شهرها و حاشیه شهرها تقویت می شود

در ادامه مسئول فرهنگی دفتر نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره به اینکه اولویت حوزه و دفتر نماینده ولی فقیه شهرهای استان و حاشیه شهرها می باشد، گفت: ستاد غدیر استان خوزستان هر سال جزء بهترین های برگزاری جشن های عید غدیر می باشد، اهواز نیز بعنوان یکی از پر بارترین شهرهای کشور در برگزاری این عید می باشد، به همین سبب امسال تصمیم برآن شد تا در تقویت شهرها و حاشیه آنها بپردازیم.

سخنرانان بین المللی هم در جشن خوزستان شرکت می کنند

حجت الاسلام پیمان علی نژاد ادامه داد: از جمله مهمترین برنامه های عید غدیر امسال دعوت از سخنرانان بین المللی مانند آیت اله طبسی می باشد.

خوزستان دارای اجتماعاتی است که در هیچ جای کشور وجود ندارد

وی با انتقاد از رسانه های محلی و صدا و سیما گفت : در استان خوزستان برنامه های متنوع معرفتی، معنوی، اجتماعی برگزار می شود که شاید در هیچ جای کشور مانند آنها نباشد، اجتماعات هزاران نفری و همایش های بزرگ علمی و پژوهشی از جمله رویدادهایی است که متاسفانه توسط رسانه های محلی در خوزستان بخوبی پوشش داده نمی شوند.

رسانه های محلی از فعالیت های عید غدیر عقب می مانند

علی نژاد اظهار کرد: رسانه ها در سال های گذشته از عید غدیر و فعالیت های این رویداد عقب می مانند، با این حال از آنها انتظار می رود نه تنها در این دهه بلکه در تمام ایام سال بیش از پیش به عید غدیر خم و ولایت و امامت بپردازند. دانشگاه امیرالمونین نیز برای تهیه مطالب و مقالات همواره حمایت خواهد کرد.

لزوم برگزاری جشنواره ای بزرگ در زمینه غدیر

در ادامه رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خوزستان با بیان اینکه باید در ارتباط با غدیر در زمینه های مختلف جشنواره ای بزرگ برگزار کرد، گفت: در این راستا می توان در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری گروه ها و اشخاصی که بهترین عملکرد را در طول سال در زمینه غدیر داشته اند معرفی و مورد تشویق و تقدیر قرار داد.

مسابقات وبلاگ نویسی برای ترویج فرهنگ غدیر در فضای اینترنت

حجت الاسلام جعفری ادامه داد: با توجه به هجمه هایی که در فضای سایبری وجود دارد، می توان مسابقات وبلاگ نویسی را نیز راه انازی کرد. صدا و سیما می تواند در زمینه فیلنامه و نمایشنامه نویسی مسابقه برگزار کند. اداره ارشاد در زمینه مطبوعات و جراید و ... اینها قعالیت هایی است که می تواند در همه گیر کردن این عید بزرگ موثر واقع شود.

هنر مهمترین ابزار برای ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی

در پایان مدیرعامل خانه مطبوعات کشور گفت: رمان نویسی، تئاتر، سینما، موسیقی و هنر از جمله ابزارهایی است که براحتی می توان فرهنگ ایرانی و اسلامی را به جهانیان عرضه کرد. استفاده از این ابزار در حال حاضر فرهنگ غربی را در سطح جهان از طریق صنعتی مثل هالیوود معرفی می نماید.

سالن های تئاتر بواسطه این عید مملو از جمعیت شود

امید حلالی ادامه داد : سالن های تئاتر موجود در خوزستان باید در طول دهه عید قربان تا عید غدیر مملو از جمعیت باشد. البته باید برنامه ریزی های مدونی صورت گیرد تا گروه های تئاتر نمایشنامه هایی را از مقاطع مختلف زندگی حضرت امیر (ع) آماده و به اجرا درآورند.

ائمه اطهار مخزنی پایان ناپذیر برای هنرمندان

مدیرمسوول و سردبیر روزنامه فرهنگ جنوب یادآور شد: همین گروه ها بواسطه همین نمایشنامه ها رفته رفته به فیلم های بلند مدت سینمایی تبدیل خواهند شد، اگر این حمایت ها و برنامه ریزی ها بشکل جدی انجام بپذیرد. نباید به ساخت یک فیلم در مورد امام علی(ع) و یا مختار و ... اکتفا کرد، چراکه ائمه اطهار (ع) گنجینه ای پایان ناپذیر از معارف اند که همیشه الهام بخش خوبی برای خلق آثار هنری خواهند بود.

بمناسبت این عید بزرگ خدمات رایگان شود

حلالی بیان کرد: با توجه به اهمیتی که این ایام برای مسلمانان جهان دارد، چه خوب است اگر خدماتی مانند حمل و نقل، خدمات درمانی و ... بشکل رایگان انجام شود.

آموزش های معنوی زندانیان را به افرادی جدید در جامعه تبدیل می کند

وی با اشاره به کانون های اصلاح و تربیت و لزوم تحت آموزش قرار گرفتن آنها در زمینه های مختلف معنوی گفت: این کانون ها با توجه به اینکه متشکل از افراد زیر 18 سال می باشد، می توانند با تحت آموزش قرار گرفتن در زمینه امام شناسی، غدیر شناسی و سایر حوزه های معنوی به افرادی جدید و با روحیه ای تازه در جامعه تبدیل شوند. مسوولین زندان نیز می توانند پس از این آموزش ها در مدت حبس آنها تجدید نظر کنند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار