اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۳
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان مطرح کرد:
هفته دولت امسال مصادف شده است با سال آخر فعالیت دولت و جا دارد که کارهای انجام شده دولت در 3 سال اخیر را به طور مطلوب اطلاع رسانی شود...
شوشان: نشست رسانه ای گرامیداشت هفته دولت با حضور فرج الله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استانداری و خبرنگاران در سالن جلسات استانداری خوزستان برگزار شد.



خبیر ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت که هرساله از تاریخ 2 الی 8 شهریور به مناسبت سالروز شهادت رجایی و باهنر برگزار می شود بیان کرد: هفته دولت هر ساله با برگزاری مراسمات و افتتاح طرح های بسیاری با حضور مسولین کشوری و استانی در سراسر کشور برگزار می شود اما هفته دولت امسال مصادف شده است با سال آخر فعالیت دولت و جا دارد که کارهای انجام شده دولت در 3 سال اخیر را به طور مطلوب اطلاع رسانی شود.

وی افزود: دولت در شرایطی سکان قوه مجریه کشور را به دست گرفت که مشکلات بسیاری در حوزه اقتصادی، تورم، تحریم های بین المللی روبرو بود و کاهش شدید تولید و فروش نفت مزید بر علت شده بود زیرا اقتصاد ایران وابسته به نفت است.

خبیر در ادامه گفت: دولت یازدهم با رویکرد جدید فعالیت خود را آغاز کرده است و با توجه به وعده هایی که در اوایل تشکیل دولت به مردم برای رفع تحریم ها و تنگناهای اقتصادی داده بود وارد مذاکرات فشرده و سخت با 1+5 شد و خوشبختانه منجر به انعقاد تفاهم نامه فی مابین دو طرف انجامید که بر اساس این تفاهم نامه تحریم های بین الملی بر ضد ایران برداشته و هم اکنون ایران با افزایش تولید 5/1 میلیون بشکه ای نفت به 5/2 بشکه نفت در روز رسیده است.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان از دیگر دستاوردهای دولت در 3 سال اخیر به طرح تحول نظام سلامت اشاره کرد و گفت: خوشبختانه اجرای طرح تحول نظام سلامت توانست سروسامانی به بخش بهداشت و درمان در کشور ببخشد و مشکلات بیماران بسیاری از جمله بیماران خاص در تامین دارو را حل کند، همچنین 99 درصد مردم در کشور تحت پوشش بیمه درمانی قرار گرفته که موجب کم شدن هزینه بیمارستان ها برای بیماران شده است.

خبیر در ادامه اضافه کرد: طی روزهای اخیر در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر به بیماران و خدمات رسانی به بیمارانی که از کشورهای همسایه به استان مراجعه می کنند، قرارداد احداث بیمارستان 2000 هزار تخت خوابی به مساحت 50 هکتار بین طرف ایتالیایی و دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اعتباری بالغ بر 3000 هزار میلیارد تومان منعقد و ظرف 4 سال عملیات آن اجرایی شود.

وی به اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری در خوزستان اشاره کرد و این طرح را از مهم ترین طرح های کشاورزی در کشور و خاورمیانه برشمرد و تصریح کرد: اجرای کامل طرح 550 هزار هکتاری در خوزستان موجب افزایش تولیدات کشاورزی و ایجاد شغل خواهد کرد.

خبیر از برگزاری نمایشگاهی با عنوان خوزستان و دولت یازدهم در هفته دولت  5 الی 8 شهریور ماه سال ساری خبر داد و گفت: نمایشگاهی با حضور اکثر دستگاه های اجرایی خوزستان برای به نمایش گذاشتن دستاوردهای خود در محرز مردم برگزار می شود.



خبیر در خصوص پروژه ‌های قابل افتتاح در هفته دولت تصریح کرد: تاکنون 507 پروژه عمرانی با اشتغالزایی برای 6 هزار و 181 نفر و اعتبار یک هزار و 237 میلیارد تومان برای بهره‌ برداری رسیدن در هفته دولت مشخص شده است.

 وی به عملکرد دولت در رابطه با محیط زیست اشاره کرد و اذعان داشت: در خصوص محیط زیست دولت تنها نباید کار کند بلکه همه آحاد مردم باید در زمینه رعایت و حفظ محیط زیست توجیه شوند و فعالیت داشته باشند.

خبیر اضافه کرد: در خوزستان ما با چند چالش روبرو هستیم که یکی از آنها بحث ریزگردهاست و در این رابطه کارهای خوبی صورت گرفته ولی این مسئله به راحتی قابل حل نیست چرا که یک سری کانون ها منشا داخلی و یک سری نیز در خارجی دارند که امیدواریم با برقراری ثبات در منطقه بتوانیم برنامه های زیست محیطی خود را اجرایی کنیم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه با بارندگی هایی اواخر سال گذشته در استان به ویژه در مناطق شمالی صورت گرفت، منجر به حجم عظیمی از آب به تالاب هورالعظیم شد و با همکاری وزارت نفت و پیگیری محیط زیست توانستیم تالاب های استان را که خشک شده بود را آبگیری و احیا کنیم و همین امر منجر به کاهش میزان ریزگردهای داخلی خوزستان شد.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان اضافه کرد: همچنین برخی فعالیت های نفتی در طول چندین سال گذشته باعث شد تا مسیر آب به بخشی از تالاب‌ ها مسدود و موجب به خشک شدن چندین هزار هکتار از تالاب ‌های خوزستان شود.



وی اظهار کرد: در مناطقی از استان همچون امیدیه، هندیجان، ماهشهر و رامشیر که منشا تولید ریزگردها هستند اقداماتی در راستای تثبیت خاک و نهال کاری جهت کاهش گرد و غبار در چندین هزار هکتار آغاز شده که این طرح ها می تواند وضعیت محیط زیست استان را بهبهود بخشد.

خبیر تاکید کرد: بحث پساب‌ های کشاورزی در استان تهدیدی جدی برای محیط زیست است که در این راستا در جلسات شورای عالی آب تصمیمات خوبی گرفته شده و امیدواریم با اجرایی شدن آنها هر چه سریع تر، شاهد برطرف شدن این معضل به ویژه در مناطق جنوب و جنوب غرب استان باشیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان بیان کرد: بررسی شیوه‌ های رفع معضلات پساب‌ های کشاورزی به ویژه پساب‌ های طرح‌ های کشت و صنعت نیشکر بر عهده یک تیم کارشناسی قرار گرفته که از این طریق می توان محیط زیست خوزستان را از مشکلات ناشی از پساب ها خارج کرد.

وی اظهار داشت: بخشی از پساب های کشاورزی باعث شوری و تخریب اراضی می‌ شوند که باید کاری کنیم این ها بدون کمترین مشکلی به دریا منتقل شوند، بخشی از زه ‌آب‌ های کشاورزی هم که میزان شوری کمتری دارند را باید احیا و تالاب ها را پر آب کنیم.

وی یاد آور شد: این امر می ‌تواند بر کاهش میزان تولید گرد و غبار از کانون‌ های داخلی مؤثر واقع شود و در عین حال تلاش می شود حتما حق آبه تالاب ها را به طور مستمر از طریق رودخانه ها تامین کنیم که این امر بسیار مهم و زیربنایی و مستلزم توجهی بسیار جدی است.
خبیر در خصوص پروژه ‌های قابل افتتاح در هفته دولت تصریح کرد: تاکنون 507 پروژه عمرانی با اشتغالزایی برای 6 هزار و 181 نفر و اعتبار یک هزار و 237 میلیارد تومان برای بهره‌ برداری رسیدن در هفته دولت مشخص شده است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار