شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۷۶۹۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷
دستاوردها و شکست های ریو ٢٠١٦
المپیک ریو سه اتفاق ویژه برای ورزش ایران داشت که برای اولین بار به وقوع می پیوست، در صورت موفقیت والیبالیست ها، طلسم شکنی ایرانی ها به عدد چهار می رسید و ریو 2016 را برای ورزشدوستان خاطره انگیز می کرد.
به گزارش پایگاه خبری شوشان به نقل از ورزش سه، ورزش ایران تاکنون لذت کسب موفقیت در ورزشی تیمی را در المپیک حس نکرده است، اتفاقی که در المپیک فعلی (با توجه به حضور تیم ملی والیبال) احتمال آن می رفت اما در نهایت به وقوع نپیوست تا طلسم شکنی ایرانی ها در المپیک به عدد چهار نرسد.

امید به والیبال، تفاوت ریو با المپیک های گذشته

پیش از آغاز رقابت های المپیک ریو 2016 ورزش دوستان ایرانی امید زیادی به درخشش در یک ورزش تیمی داشتند، تیم ملی والیبال ایران بعد از روند موفقیت آمیز خود در سال های اخیر این بار باید در المپیک می درخشید تا رزومه این سال های خود را پربارتر کند، هرچند هواداران این تیم نیز انتظار حضور در فینال را نداشتند اما حضور در بین چهار تیم نهایی می توانست آنها را عرش برساند، تفاوت این المپیک با رقابت های قبلی همین بود امید به موفقیت یک تیم نه فقط یک بازیکن.
 
خداحافظی نه چندان تلخی که می توانست شیرین باشد

تیم ملی والیبال ایران در مجموع عملکرد قابل قبولی داشت، این تیم بعد از سال های طولانی خود را در المپیک می دید توانست از گروهش بالا بیاید و همین موضوع را می توان موفقیتی در به اجرا آمدن پلان های سرمربی و مسئولان این تیم دانست اما ... اگر نخواهیم متوقع باشیم و نگاه عجیب و غریب و پراز توقع از این تیم داشته باشیم باید قبول کنیم موفقیت این تیم برای اولین بار لذت کسب موفقیت در ورزشی تیمی را در المپیک برای اولین بار به ایرانی ها می داد و المپیک ریو را برای آنها رویایی می کرد.
 
طلسم هایی که شکستند

ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک بهترین نتایج تاریخ را برای کشورمان نگرفتند اما اتفاقاتی در این میان افتاد که باعث تفاوت این مسابقات با المپیک های قبلی شد، ایرانی های حاضر در این رقابت ها سه بار موفق شدند طلسم شکنی کنند تا اتفاقات شیرینی برای اولین بار در ورزش ایران بیفتد.

مجتبی عابدینی؛ چیزی تا شیرینی اولین مدال نمانده بود

عابدینی اولین تابوشکنی ایرانی ها را به نام خود نوشت، او پس از شکست دو شمشیرباز قدرتمند اوکراینی و کره ای، در جمع هشت بازیکن برتر قرار گرفت، وی پس از آن در مقابل وینسنت آنستت، نایب قهرمان اروپا از فرانسه ایستاد و از پس او نیز برآمد و به نیمه نهایی رسید تا تنها یک گام تا کسب اولین مدال شمشیربازی ایران در تاریخ المپیک فاصله داشته باشد اتفاقی که در نهایت نیفتاد و مجتبی عابدینی به عنوان چهارمی بسنده کرد، عنوانی که برای اولین بار در تاریخ ورزش ایران روی داد و یکی از ماندگارترین های ما در این رقابت ها بود.  
 
کیمیا؛ دختر ایران

دختر 18 ساله تکواندوکار ایرانی توانست افتخار کسب اولین مدال بانوان ورزشکار ایرانی در تاریخ المپیک را به نام خود بزند، او پس از پیروزی در اولین رقابت خود در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی در دیداری حساس با اوا کالوا گومز از اسپانیا مبارزه کرد، تکواندوکار اسپانیایی نفر دوم رنکینگ المپیکی و یکی از پرافتخارترین ورزشکاران حاضر در بازیهای المپیک بود که درنهایت موفق به پیروزی در برابر کیمیا شد، علیزاده در شانس مجدد به همراه هارنوسین تایلندی روی شیاپ چانگ رفت و توانست با پیروزی برابر او به دیدار رده بندی برسد، او در نهایت پنج بر یک، نیکیتا گلاسنویچ تکواندوکار سوئد را مغلوب کرد و به مقام سوم رشته تکواندوی زنان المپیک در وزن ۵۸ کیلوگرم رسید.
 
فغانی از لیگ ایران تا فینال المپیک

علیرضا فغانی، محمدرضا منصوری و رضا سخندان، تیم داوری ایران در المپیک ریو بودند که توانستند پس از دو قضاوت مهم و موفق خود را به فینال این رقابت ها برسانند و برای اولین بار نام داوری ایران در بالاترین سطح رقابت های جهانی حک کنند.
 
... و در نهایت

و در نهایت پس از موفقیتی که برای اولین بار توسط ورزشکاران ایرانی اتفاق افتاد، موفقیت تیم ملی والیبال می توانست این کامیابی را بیشتر کند و به طور کامل المپیک ریو را برای ایرانی ها تبدیل به المپیک اولین ها کند، روند والیبالیست های ایرانی شاید منطقی بود و بتوان بالا آمدن از گروه را به نوعی موفقیت آمیر دانست اما تحسین برانگیز نبود تا لذت کسب موفقیت در ورزش تیمی در المپیک برای ورزش دوستان ایرانی دور از دست باقی بماند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار