شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۲

شوشان : وقتي صحبت از غرق شدن به ميان مي‌آيد، ناگهان استان‌هاي شمالي و يا جنوبي كشور در ذهن تصور مي‌شوند، اين در حالي است كه در سال های گذشته خوزستان بيشترين ميزان فوت ناشي از غرق‌شدگي را به خود اختصاص داده است.

اگرچه خوزستان استاني گرم و خشك است و سطح آب‌هاي جاري در اين استان نيز در سال‌هاي گذشته به دلايلي مانند خشكسالي و سدسازي كاهش يافته است، ولي همچنان وحشي‌ترين رودخانه‌هاي كشور در اين استان جاري هستند.

به گفته مسولان ذیربط بر اثر آمار سال گذشته 902 مرد و170 زن در کشور بر اثر غرق شدگی جان باختند. از ابتداي سال جاري تاكنون حدود 50 نفر در آب‌هاي جاري خوزستان غرق شده‌اند و جان خود را از دست داده‌اند و آمار غرق‌شدگي در خوزستان حتي از استان‌هاي شمالي كشور هم بيشتر است. چندی پیش نیز خبر از غرق شدن یکی ار روحانیان فعال در اهواز را در همین ستون داده شد.

در سال گذشته نیز204 نفر بر اثر غرق‌شدگي در آب‌هاي خوزستان جان خود را از دست دادند و اين در حالي است كه استان‌هاي مازندران با 157 تن و گيلان با 91 نفر فوتي پس از خوزستان قرار گرفتند.کارشناسان از عدم ايجاد پايگاه نجات غريق در حاشيه رودخانه‌ها به عنوان یکی از نقاط ضعف یاد می کنند که می توان آن را با ایجاد كانكس در فواصل 500 متري حل کنیم.

كمبود امكانات و وسايل و تجهيزات نجات غريق نقطه ضعف ديگري است كه این معضل با کمی تدبیر قابل حل است. عدم سرمايه‌گذاري بخش خصوصي،عدم آشنايي افراد جامعه با فرهنگ صحيح استفاده از آب و استخر، مراجعه خانواده‌ها براي شنا در مكان‌هاي غيراستحفاظي و ضعف در اجراي طرح آموزش اجباري شنا نيز از ديگر مشكلات محسوب مي‌شوند. به نظر می رسد بايد آموزش را به صورت همگاني در سطح جامعه گسترش دهیم.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار