شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۵

يك فيلم‌ساز بيان كرد: در حال حاضر مسجدسليمان فاقد سالن سينمای فعال است. این در حالی است که اين شهر هفت سالن سينما دارد كه تمامی آنها غيرفعال هستند.

رهام اشك‌كش گفت: با ورود انگليسي‌ها به منظور كشف نفت نخستین سالن مخصوص پخش فيلم و در واقع نخستین سينماي كشور در مسجدسليمان احداث شد.

وي افزود: متاسفانه هم‌اكنون اين شهر فاقد سينما است. مسجدسليمان چند سالن سینما دارد اما تمامی آن‌ها غيرفعال هستند و خاك مي‌خورند.

اين فيلم‌ساز درباره علت نبود سینما در این شهر خاطرنشان كرد: دليل نبود سينما در اين شهر را عدم رغبت سرمايه‌گذاران براي احداث سينما می‌دانم. مسؤولان هم آن چنان كه بايد حمايت نمي‌كنند.

اشك‌كش اظهار كرد: در حال حاضر اولين سينماي كشور در مسجدسليمان متروكه است و براي راه‌اندازي نياز به بازسازي كامل دارد. این سینما يك مخروبه است و هيچ امكاناتي ندارد اما سالن‌هاي ديگر مسجدسليمان امكانات يك سينما را دارند.

اشك‌كش گفت: در گذشته هفت سينماي آماده در مسجدسليمان داشتيم اما در حال حاضر سه سينما سالم هستند و فقط به تجهيزات و امكاناتي مانند اپراتور نياز دارند تا راه‌اندازي شوند.

او یادآوری کرد: اولين جشنواره فيلم كوتاه كشور بعد از انقلاب اسلامي در مسجدسليمان با نام جشنواره فيلم كوتاه بلوغ شروع به كار كرد. اين جشنواره نخستين جشنواره كشور بود كه فقط به فيلم‌هاي كوتاه مي‌پرداخت. جشنواره بلوغ شش دوره برگزار شد. بعد از آن مسؤولان نتوانستند آن را ادامه بدهند و ديگر برگزار نشد.

اين فيلم‌ساز بيان كرد: مهدي طرفي، ماجد نيسي، دانش اقبال‌شاوي، پيمان ماندگار و محمود رحماني فيلم‌سازاني هستند كه از جشنواره فيلم كوتاه بلوغ مسجدسليمان رشد كردند. متاسفانه اين جشنواره را از اين شهر گرفتند و خيلي از فيلم سازان هم خانه‌نشين شدند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار