اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۵
با اجرا و کار گذاری خط انتقال پلی اتیلن به طول 3.5 کیلومتر،احداث مخزن هوایی فلزی با حجم 150متر مکعب و حفر یک حلقه چاه به عمق 130 متر مشکل آب روستاهای منطقه جاته دزفول برطرف می شود.
  همزمان با هفته دولت عملیات آب رسانی به چهار روستای سنجر، قلعه طوق، جاته و سلیمانی در دزفول آغاز شد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی دزفول جمعه در حاشیه آغاز اجرای این طرح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: گام نخست طرح آبرسانی به چهار روستای سنجر، جاته، قلعه طوق و سلیمانی با اعتبار 20 میلیارد ریال آغاز شده است.

محمد گلچین پور افزود: با اجرا و کار گذاری خط انتقال پلی اتیلن به طول 3.5 کیلومتر،احداث مخزن هوایی فلزی با حجم 150متر مکعب و حفر یک حلقه چاه به عمق 130 متر مشکل آب روستاهای منطقه جاته دزفول برطرف می شود.

وی گام دوم این طرح را تعویض شبکه های داخلی روستاهای سنجر، جاته، قلعه طوق و سلیمانی اعلام کرد و گفت: فاز دوم این طرح نیاز به اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال دارد.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی دزفول محل تامین اعتبار این طرح را صندوق توسعه روستایی اعلام کرد و بیان داشت: فاز اول این طرح تا پنج ماه آینده به بهره برداری می رسد.

گلچین در خصوص دیگر طرح های در دست اجرای این اداره نیز گفت:مطالعات آب رسانی به روستاهای بنه حاجات، دهنوباقر، میدان و ماهور برنجی علیا انجام شده و با تامین اعتبار عملیات اجرایی این طرح ها نیز آغاز می شود.

وی افزود: از 90 روستای بالای 20 خانوار جمعیت دزفول تنها 6 روستا مشکل آب داشته که این روستاها توسط تانکر آب رسانی می شوند.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی دزفول بیان کرد: خشکسالی سال های اخیر تامین آب برخی روستاهای دزفول را با مشکل مواجه کرده و مجبور به آب رسانی با تانکر هستیم.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی استانها گفت: وظیفه اداره امور آب و فاضلاب روستایی آب رسانی و تامین آب شرب روستاهای بالای 20 خانوار جمعیت است.

عیاس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس نیز در این آیین آب رسانی به روستاها را از اولویت های مهم دانست و ابراز امیدواری کرد با تامین اعتبار لازم دیگر روستاهای دزفول که با مشکل تامین آب شرب مواجه هستند برطرف شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار