اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۵۷۹
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: راه اندازی کارخانه آلومینیوم و پتروشیمی مسجد سلیمان نیز یکی دیگر از اقدامات موثر دولت در رونق اقتصاد استان بود.
 معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان دستاوردهای دولت تدبیر و امید را در حوزه بهداشت و درمان، صنعت، عمرانی، راه سازی و انرژی در خوزستان تشریح کرد.

ا فرج الله خبیر پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته اهواز به تشریح عملکرد دولت در سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: فعالیت های دولت در سه سال گذشته در حوزه های بهداشت و درمان، زیرساخت ها ، انرژی ، صنعت و اقتصاد تاثیرگذار بوده و نقش بسزایی در رفع بخش عمده ای مشکلات داشته است.

وی افزود: بحث طرح تحول سلامت از ابتدای شروع بکار دولت تدبیر و امید در دستور کار قرار گرفته و اعتبارات لازم به آن اختصاص یافت و در حوزه بهداشتی و درمانی تحول عظیمی در سطح کشور بخصوص در خوزستان ایجاد کرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان ادامه داد: تا سال 1392 در حوزه درمان مشکلات عمده ای در سطح کشور و بخصوص خوزستان وجود داشت و مردم در زمینه تهیه داروهای مورد نیاز و پرداختی ها با مشکلات جدی مواجه بودند و با تلاش دولت یازدهم تا اندازه زیادی این مشکلات برطرف شد.

وی بیان کرد: با تلاش های این دولت بازار دارو که دچار نابسامانی بود ساماندهی شد و پوشش بیمه ای در سطح کشور به حداکثر رسید.

خبیر اظهار کرد: همچنین در زمینه بهسازی و نوسازی فضای بیمارستانی اقدامات خوبی در این دولت در سال های اخیر صورت گرفته و نیروهای متخصصی به نقاط مختلف استان اعزام شدند که تاثیر بسزایی در کاهش محرومیت ها داشت.

وی بیان کرد: ایجاد و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی در روستاها و شهرها و بخصوص مناطق حاشیه ای نیز از دیگر اقدامات موثر دولت در جهت بالا بردن میزان رضایتمندی مردم بود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: ساخت، نوسازی و تجهیز بیمارستان در مسجد سلیمان، آبادان، خرمشهر، سوسنگرد و دزفول از اقدامات خوبی بود که انجام شد و برخی از بیمارستان ها که غیرفعال بودند فعالیت خود را از سر گرفته اند.

وی افزود: همچنین باتوجه به اقدامات خوب وزارت بهداشت و درمان با طرف های ایتالیایی، ساخت یک بیمارستان دو هزار تختخوابی در اهواز در دستور کار قرار گرفته و طراحی و نقشه برداری آن نیز آغاز شده است.

خبیر همچنین ساخت یک بیمارستان تخصصی ریوی و چند مرکز تخصصی تشخیص سرطان در سطح استان را از دیگر برنامه های خوب دولت در ماه های آینده برشمرد.

وی همچنین به اقدامات دولت در حوزه اقتصاد اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز دولتمردان در بخش مالی انضباط خوبی را ایجاد کرده و در بازار ارز نیز ثبات نسبی خوبی ایجاد کرده اند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: کاهش تورم 43 درصدی و رساندن آن به زیر 10 درصد یکی دیگر از اقدامات مطلوب دولت بود و امید است که در سال جاری نیز بسیاری از مشکلات اقتصادی با همین تدابیربرطرف شود.

وی با بیان این که رشد قابل توجهی را در برداشت گندم داشته و تا دوسال آینده ذخیره گندم داریم گفت:در بحث کشاورزی نیز برنامه های خوبی در زمینه بهره برداری و آبیاری در دستور کار قرار گرفته و با این اقدامات میزان گندم برداشتی در استان خوزستان به 14 میلیون تن رسیده است که نسبت به سال های گذشته رشد قابل توجهی را شاهد هستیم.

خبیر ادامه داد: همچنین در بحث صنعتی نیز رشد قابل توجهی داشتیم و تسهیلات خوبی نیز دراختیار صنعتگران برای خروج از رکود قرار گرفته است. وی همچنین به برپایی نمایشگاه هفته دولت در اهواز اشاره کرد و از مردم خواست تا با حضور در این نماشگاه از دستاوردهای دولت دیدن کنند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: در سال جاری همزمان با هفته دولت ده ها طرح عمرانی در حوزه انرژی، راه و راه آهن، خدماتی و آموزشی، بهداشتی و درمانی در سطح استان به بهره برداری خواهد رسید که 12 میلیارد ریال برای این طرح ها اختصاص داده شده است.

وی همچنین به ساماندهی رودخانه کارون و توجه به بحث گردشگری آبی در سطح استان اشاره کرد و رونق گردشگری را بستر مناسبی برای درآمد زایی مردم آبادان، خرمشهر، شادگان و هندیجان دانست.

خبیر تصریح کرد: درحوزه صنعت نیز اقدامات خوبی در سطح استان صورت گرفته که با راه اندازی فولاد شادگان و دو واحد تولید فولاد در خرمشهر تا سال آینده تحول خوبی را در این مناطق شاهد خواهیم بود.

وی همچنین به راه اندازی پالایشگاه بیدبلند2 در بهبهان اشاره کرد و گفت: این پالایشگاه با تلاش مسئولان استان راه اندازی شده و به زودی شاهد ایجاد اشتغال خوبی را برای این منطقه خواهیم بود.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار خوزستان گفت: راه اندازی کارخانه آلومینیوم و پتروشیمی مسجد سلیمان نیز یکی دیگر از اقدامات موثر دولت در رونق اقتصاد استان بود.

وی همچنین به حوزه راه و پروژه های دولت در این خصوص اشاره کرد و گفت: احداث آزادراه اهواز- اندیمشک یکی از اقدامات خوب در این دولت بوده که مطالعات آن آغاز شده و در سرمایه گذار آن نیز به زودی مشخص خواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار