اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
 یادگار امام (ره)، معاون اجرایی رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی در پیام های جداگانه ای درگذشت استاد داود رشیدی را تسلیت گفتند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی یادگار امام (ره) در صفحه شخصی خود نوشت: درگذشت هنرمند توانمند و سینماگر برجسته آقای داود رشیدی را به جامعه هنری کشور و همه دوستداران و به خصوص به خانواده محترمشان تسلیت می گویم. خداوند ایشان را مشمول غفران خویش قرار دهد.
 
در پیام محمد شریعتمداری معاون اجرایی رئیس جمهوری نیز آمده است: هنر، زیباترین ودیعه خداوند متعال نزد انسان و شاید بهترین و ماندگارترین روش برای تثبیت اخلاق حسن در جامعه و تنزیه جامعه از رذائل است.
 
این رسالت بزرگ بر عهده هنرمندان متعهد جامعه ماست که اگر جایگاه و رسالت خود را بشناسند، هنرشان شبیه هنر انبیا الهی است.
مرحوم داوود رشیدی از هنرمندان مروج هنر فاخر در جامعه امروز ایران بود و آثار ماندگاری از خود بر جای گذاشت و از میان ما رفت.
اینجانب درگذشت این استاد هنرمند را به جامعه هنرمندان و همه ملت شریف ایران بویژه خانواده محترم و هنرور آن استاد عالیقدر تسلیت عرض کرده و برای آنها صبر و اجر از درگاه ایزد منان مسألت دارم.
 
همچنین در پیام علی اکبر صالحی معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی ایران آمده است: با کمال تأسف و تأثر اطلاع یافتم که چهره ماندگار هنر نمایشی ایران و یکی از استوانه های بی بدیل هنر بازیگری این سرزمین، استاد داود رشیدی جامه از این خاکدان برگرفته و به جاودانگی پیوسته است.
 
آن بزرگوار از رهگذر تلاش مستمر و خستگی ناپذیر خویش و به واسطه آشنایی عمیق و علمی با میراث ارجمند هنر جهانی از یک سو و اشراف کم نظیر بر ابعاد و زوایای هنر والای ایران زمین از سوی دیگر، به نمونه ای مثال زدنی از خالق آثار فاخر در سطح ملی تبدیل شد و نقش هایی ماندگار از خود بر صحیفه روزگار به یادگار نهاد.
 
مجید غلامی مدیرعامل مؤسسه خانه کتاب نیز درگذشت داود رشیدی، هنرمند و مترجم شناخته شده کشورمان را تسلیت گفت.
در پیام غلامی آمده است: «درگذشت استاد ارجمند داود رشیدی، هنرمند پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون و مترجم نمایشنامه های مختلف، موجب تأسف و تأثر گردید. ایشان در عرصه ترجمه آثار نمایشی و کتاب های مختلف و شناساندن نویسندگان متعدد به جامعه هنری، نقش بسزایی داشتند و از این رو نقش آفرینی های آن استاد فقید در تئاتر و سینما و تلویزیون نباید مانع از توجه به کتاب های ارزشمندشان شود. درگذشت این هنرمند فقید را خدمت همسر و فرزندان و نیز خانواده ایشان و همچنین جامعه فرهنگی کشورمان تسلیت می گویم و برای آن عزیز آمرزش و آرامش و برای بازماندگانش صبر و اجر مسألت دارم.»
 
پیش از این، رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر امور خارجه و جمع زیادی از اهالی هنر و فرهنگ با ارسال پیام های جداگانه ای درگذشت این استاد و پیشکسوت بازیگری را تسلیت گفته بودند.
 
رشیدی روز 25 تیر ماه 1312 در تهران به دنیا آمد و پس از ایفای نقش های مختلف در تئاتر، سینما و تلویزیون روز جمعه پنجم شهریورماه در سن 83 سالگی دار فانی را وداع گفت.
وی که نشان درجه یک فرهنگ و هنر را داشت، در سال 1387 به عنوان یکی از چهره های هفتمین دوره چهره های ماندگار برگزیده شد.
 
بازی در فیلم های سینمایی فرار از تله، تجاوز، گل های داوودی، خانه عنکبوت، کمال الملک، بازرس ویژه، راه افتخار، تکیه بر باد، پرچم های قلعه کاوه، تردید و اکباتان و در مجموعه های هزاردستان، کوچک جنگلی، گرگ ها، عطر گل یاس، گل پامچال، آوای فاخته، تنهاترین سردار، بازگشت پرستوها، ولایت عشق، معصومیت از دست رفته، مختارنامه و کلاه پهلوی از مهم ترین فعالیت های رشیدی در حوزه سینما و تلویزیون بود.
 
پیکر این هنرمند فقید ساعت 9 صبح روز یکشنبه (7 شهریورماه) از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمدان بهشت زهرا(س) تشییع می شود.

برچسب ها: رشیدی
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار