اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۱
سید رسول موسوی فعال اصلاح طلب و دبیر استانی حزب وحدت و همکاری ملی در گفتگو با شوشان: دولت تدبیر و امید در شرایط بسیار سخت مسئولیت را به عهده گرفت
ضعف دولت در پرورش نسل تازه ای از مدیران جوان یکی از واقعیت های غیر قابل انکار است که تلاش در رفع و حل آن به عنوان یک مقوله...

شوشان: نماینده ادوار پیشین مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: هفته دولت فرصتی است که باید آن را مغتنم شمرد و به ارزیابی عملکرد نهادهای حاکمیت و دولت در این هفته پرداخت.

سید رسول موسوی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره هفته دولت، افزود: ایشان می فرمایند: « هفته دولت فرصتی است مغتنم تا مردم با نتایج تلاش، برنامه ها و سیاست ها بیشتر آشنایی پیدا بکنند چرا که دولت به عنوان خدمتگزار مردم وظیفه دارد با اتکا به سرمایه های انسانی از سایر منابع در جهت تامین و رفاه، امنیت عمومی، ایجاد اشتغال، کار و فعالیت کند. 

موسوی ادامه داد: علاوه بر این مقام معظم رهبری هفته دولت را هفته ارزیابی مجموعه حاکمیت نظام می داند و می فرماید: « هفته دولت علاوه بر ارائه عملکرد فرصتی است برای ارائه نقد و اصلاح عملکردها به شکل صحیح، اصولی و منطبق با واقع و برای ارائه راه حل ها و از بین بردن کاستی ها باشد. نه تسویه حساب و به زیر سوال بردن. 

وی همچنین با اشاره به دیدگاه شهید باهنر، شهید بزرگوار این هفته در ارتباط با مسئولیت ها در نظام جمهوری اسلامی بیان کرد: « در جمهوری اسلامی باید سمت ها و مسئولیت ها را به عنوان وظایف انقلابی بپذیریم نه اینکه مانند رژیم گذشته آن را یک مقام اداری تلقی کنیم ما باید سعی کنیم که فسادهای نظام گذشته را که در آن رژیم خوب تلقی می شد، خیلی بد تلقی کنیم و خودمان را تزکیه کنیم و در زمینه برخورد با انقلاب و نهادهای انقلابی برخوردی دلسوزانه، ناصحانه و منتقدانه داشته باشیم نه خصمانه و بدانیم که یکی از ضرورت های مدیریت انقلابی تماس نزدیک با مردم و همکاران است در نظام جمهوری اسلامی مسئولیت متکی به مردم، برای مردم و برخواسته از مردم است»

مدیرمسئول روزنامه عصر کارون در بخشی دیگر از سخنان خود به میزان تحقق شعارهای انتخاباتی رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: دکتر روحانی در سخنرانی و کتاب دولت تدبیر و امید اهداف دولت تدبیر و امید را شامل برنامه های سیاسی ، برنامه های اقتصادی، برنامه های فرهنگی ، برنامه های اجتماعی و برنامه های سیاست خارجی عنوان کردند.

وی افزود: رئیس جمهور رو به مردم کردند و گفتند ای مردمی که می خواهید زندگی و معیشتی شادمان داشته باشید ، اولویت اصلی دولت منتخب شما، مردم ایران، دولت نیک اندیشان، راستگویان، درست کرداران، دولت درایت، شهامت و شرافت برای نجات کشور، دولت آرامش در سیاست، آسایش در اقتصاد و امنیت در فرهنگ این دولت، دولت دفاع از آزادی مسئولانه در اندیشه، رفتار، گفتار است و البته این کار با تلاش و امید جوانان، هدایت و مدیریت میانسالان، تکریم از بزرگان میسر خواهد شد.

موسوی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور مبنی بر اینکه به دنبال تحقق آرامش، آسایش، گشایش و نیایش هستم و البته برنامه های سیاسی در قالب وحدت و انسجام ملی از طریق تضمین حقوق ملت را اجرایی می کنیم ادامه داد: برنامه های اعلام شده رئیس جمهور در حوزه سیاست داخلی شامل  تدوین منشور حقوق شهروندی،اجرای کامل فصل حقوق ملت در قانون اساسی که عبارتند از: الف- تقویت مبانی مشارکت سیاسی و نهادینه کردن فرهنگ ب- قانون گرایی، توسعه اعتماد میان ملت و دولت، - ایجاد زمینه های توسعه و تقویت احزاب سیاسی و مسئولیت پذیر کردن کنش های سیاسی در جامعه در سطح ملت و دولت.

 نماینده اسبق مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: البته اگر توسعه را در مردم سالارانه کردن جامعه و به تبع آن ایجاد و تقویت رقابت فکری و مشارکت سیاسی بدانیم، اصلی ترین مانع توسعه سیاسی شامل مقاومت در مقابل رقابت و مشارکت خواهد بود.

وی ادامه داد: البته ساختارهای خردتری نیز وجود داردکه بیان گر توسعه سیاسی هستند و آن عبارتند از ساختار مردم گرا و پاسخ گوی قدرت سیاسی 2- حاکمیت خرد جمعی 3- مدارای سیاسی 4- فرهنگ سیاسی مشارکتی.

موسوی خاطر نشان کرد: از سویی در مقابل ویژگی هایی وجود دارد که دلالت بر وجود توسعه نیافتگی است و آن عبارتند از: 1- حاکمیت عقل فردی 2- حاکمیت فرهنگ ضد مشارکتی  فرد گرائی منفی و افراطیوجود ساختار منقبض قدرت سیاسی5- وجود انحصار فکری بسیار بالا و غیر قابل نفوذ6- عدم وجود مشارکت یا مشارکت اندک و محدود.

سید رسول موسوی در بخش دیگر سخنان خود به ارزیابی انتظارات و توقعات مردم از دولت تدبیر و امید پرداخت و گفت: در طول تاریخ مبارزه با مفاسد اقتصادی و عوامل آن در همه جوامع کار بسیار سخت و دشواری بوده است و چه بسا انقلاب های بسیار بزرگی برای مبارزه با این پدیده شوم به وقوع پیوسته است. 

وی اذعان داشت: دولت یازدهم شعار راستگویی و درست کرداری را پیشه خود ساخته و متعهد شده که با گام های مهم برای برقراری و شفافیت در حوزه اقتصادی و پایبندی به صداقت و راستگویی در مواجه با افکار عمومی و ملت می تواند گشاینده این مسیر مبارک و خوش مقصد باشد.

موسوی یادآورد شد: اگر مردم یقین پیدا کنند که مسئولان و دولت به واقع مردم را محرم و امین برای خود می پندارند و از این بیان گزارش های حقیقی و واقعی ولو تلخ و سیاه پرهیز نکنند به مراتب اعتماد مردم برای این دولت جلب و همراهی با دولت بیش از پیش خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: در سایه چنین شفافیت ها، اعتماد و همراهی برای مبارزه با مفسدان قدرتمند ممکن و میسر خواهد شد و این درحالی است که  غفلت از این اقدام ممکن است باعث تضعیف اعتماد مردم به دولت شود، که براین اساس مسئولان باید از مردم بخواهند که چه شکلی در این راستا همکاری کنند.

دبیر استانی حزب وحدت و همکاری ملی با اشاره به معضلات روز جامعه و مشکلاتی که مردم در حال حاضر با آن گریبانگیر هستند، گفت: مشکلات اقتصادی و مسائل معیشتی اکثریت مردم ایران در یکی دو سال اخیر چنان جدی و چشم گیر بوده است که هر گونه بی توجهی یا اهمال، کم کاری و کوتاهی در  کاستن این مسائل می تواند خسارات جبران ناپذیری هم متوجه دولت فعلی و هم متوجه کشور و نظام کند.

وی خاطر نشان کرد: طبقه متوسط که مرکب از کارمندان، معلمان، دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها، بازاریان و کسبه است از لحاظ معیشت اقتصادی و رکود و تورم حاکم بر کشور بیش از طبقات دیگر رنج می برند و از این بابت بسیار آزرده خاطرند. 

موسوی تاکید کرد: از دولت منتخب خود درخواست دارند که اقدامات موثر در زمینه بهبود درآمد و سبد خانوار خود داشته باشد. امیدوارم دولت در این مدت باقی مانده از عمر خود در این راستا اقدامی شایسته و پاسخگو را بنماید. 

وی همچنین با اشاره به توقعات جوانان از دولت تدبیر و امید بیان کرد: ضعف دولت در پرورش نسل تازه ای از مدیران جوان یکی از واقعیت های غیر قابل انکار است که تلاش در رفع و حل آن به عنوان یک مقوله و یک ضرورت جدی مورد انتظار جوانان تحصیل کرده و دانشگاهی است.

مدیر مسئول روزنامه عصر کارون خاطر نشان کرد: انباشت تجربه های حاصل از عمر چندین ساله مسئولیت ها و مدیریت ها گر چه ارزنده و قیمتی است اما چنین سرمایه هایی زمانی در مسیر صحیح خود قرار می گیرد که در تشکل های اتاق فکر ها و مراکز تصمیم سازی متمرکز شده و به کار گرفته شوند.

وی بیان کرد: به هر تقدیر تشکیل اتاق های فکر باعث بروز استعدادهای توانمند مدافع نظام و انقلاب خواهد بود و با این کار می توان بدنه کارشناسی نظام و دولت را بیش از پیش توانمند، کارآمد و پر تلاش و مسئول بار آورد.

موسوی خاطر نشان کرد: البته هر آنچه که در کشور اتفاق می افتد دولت مسئول آن نیست و این فرهنگ غلط را باید اصلاح کرد دولت مسئول پاسخگویی به وظایف و مسئولیت های خود است که قانون اساسی بوضوح آمده است حاکمیت نظام عبارتند از آنچه که در قانون اساسی به عنوان حاکمیت آمده است. این حاکمیت عبارتند از قوای سه گانه ، نیروهای نظامی و انتظامی و کلیه کسانی که به نوعی مسئولیت آنان در قانون اساسی آمده است باید در هفته دولت همانگونه که رهبری فرمودند پاسخگوی کار، تلاش و مسئولیت های خود باشند.

وی در خصوص شرایط فعلی دولت تدبیر و امید بیان کرد: باید گفت دولت تدبیر و امید در شرایط بسیار سخت و دشوار و حساس مسئولیت را به عهده گرفت و بار سنگینی از مطالبات و انتظارات و توقعات مردمی، ملی و اجتماعی را متوجه خود داشته است و البته حل این مشکلات هم به سازمان دهی متناسب هم نیروی انسانی توانمند و کارآمد و اعتبارات و اختیارات متناسب با این شرایط نیاز دارد. یکی از جدیترین این مشکلات مسئله معیشت عمومی و رکود اقتصادی حاکم بر کشور مسئله دوم رونق بخشیدن به فضای کسب و کار و خروج از بحران دامنه دار رکود، مسئله سوم افزایش خیل بیکاران، مسئله چهارم مبارزه جدی با فساد مالی و اداری، رفع تبعیض، مسئله پنجم اشتغال جوانان تحصیل کرده که همه اینها بالقوه خطر تهدید کننده است برای کشور و نظام از یک لشکر مهاجم دشمن کمتر نیست، البته این دولت امیدها و انتظارات فراوانی در سطوح و اقشار مختلف اجتماع آفریده و خود را ملقب به دولت تدبیر و امید نموده است و البته در طی سه سال مسئولیت راه دشوار و پر پیچ و خمی را پیش روی خود یافته و تا اندازه ای این راه طی نموده است البته کم توجهی و کوتاهی در اصلاح این نواقص می تواند تهدیدی جدی برای کسب موفقیت بیشتر رئیس جمهور و دولت در آزمون انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری می تواند باشد.

وی ادامه داد: دولت باید از فرصت نه ماهه باقی مانده از مسئولیتش باید در صدد تقویت ارتباط دو سویه خود با مردم، نخبگان و طبقه متوسط و فرهیختگانش، جوانان، رسانه ها و تیم رسانه ای و تبلیغی و نظارت بر موضع گیری های وزارتخانه ها، دیدار وزیران و رئیس جمهور را بیش از پیش تقویت و سازماندهی کند. البته ارائه گزارش غیر مستند و غیر واقعی، نه تنها مفید فایده نیست بلکه مضر به حال رابطه دو سویه مردم و دولت خواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار