اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قرار است ایران و فرانسه در زمینه مقابله با گردو غبار، اصلاح الگوی مصرف آب و مدیریت منابع آب همکاری داشته باشند.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست، امروز -یکشنبه- پس از دیدار و گفت و گو با وزیر محیط زیست، انرژی و دریاهای فرانسه که شب گذشته وارد تهران شد، در جمع خبرنگاران گفت: وزیر محیط زیست فرانسه با دعوت من به ایران آمد و پیرامون همکاری های دوجانبه و چند جانبه در زمینه تفاهم نامه دوجانبه ای که در سفر رییس جمهوری ایران به فرانسه امضا شد، گفت و گو کردیم.

ابتکار اظهارکرد: همچنین در زمینه همکاری برای اجرایی شدن توافق پاریس به شرح مسایلی که برای ایران از اهمیت زیادی برخوردار است، مانند بهینه سازی مصرف انرژی، مدیریت منابع آب و مقابله با گرد و غبار و عوارض آن پرداختیم.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: علاوه بر این، توافق کردیم که در قالب تفاهم قبلی در پاریس برنامه عملی تدوین کنیم.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه بین المللی محیط زیست در پایان سال جاری گفت: مذاکراتی در این زمینه انجام شد تا زمینه حضور فعال شرکت های خصوصی و دولتی فعال در محیط زیست کشور فرانسه در این نمایشگاه فراهم شود.

ابتکار افزود: برخی از شرکت های بخش خصوصی با وزیر محیط زیست فرانسه به ایران آمده اند و مذاکراتی در زمینه همکاری در خصوص آب و انرژی مطرح کردند و قرار شد زمینه همکاری در این مباحث چه در بخش خصوصی و دولتی پیگیری شود.

سفر وزیر محیط زیست فرانسه به ایران / همکاری فرانسه و ایران در مقابله با گرد و خاک (+عکس)


معاون رییس جمهوری گفت: از حضور خانم رویال در ایران خوشحال هستم و فکر می کنم این حضور نشان دهنده اراده دولت فرانسه برای همکاری با ایران در زمینه مسایل زیست محیطی و حامل یک پیام قوی به جامعه جهانی است مبنی بر این که کشورها در زمینه منافع مشترک خود در خصوص محیط زیست می توانند همکاری جدی داشته باشند.

وی در خصوص اجرای تفاهم نامه بین ایران و فرانسه گفت: در زمینه اجراب بندهای آن مذاکراتی با بخش خصوصی صورت گرفت و زمینه همکاری بسیاری پیشنهاد شد و همچنان ادامه دارد.

وزیر فرانسوی در تهران

سفر رویال به ویژه به عنوان رئیس بیست و یکمین کنفرانس متعهدین به تغییرات آب و هوایی می تواند زمینه همکاری های محیط زیستی فرانسه و ایران را توسعه دهد.

گفت و گو در زمینه انتشار گازهای گلخانه ای، سفر به ارومیه و بازدید هوایی از دریاچه ارومیه، دیدار با وزیر نیرو و گفت و گو در زمینه منابع آب، تصفیه پساب های صنعتی و انسانی، سفری کوتاه به اصفهان و بازدید از جاذبه های توریستی و محیط زیستی این شهر برخی از برنامه های رویال در سفر دو روزه وی به ایران است.

رویال معتقد است باید تولید انرژی های تجدیدپذیر را افزایش داد و همین موضوع، یعنی گسترش استحصال انرژی های نو در ایران، یکی از موضوعات مورد علاقه طرفین در تهران است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار