اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: برخی افراد دچار بیماری دستور زدگی هستند و آنها نمی توانند برای جامعه مفید و کارساز باشند.

محمدباقر الفت در نشستی که به منظور رسیدگی به امور مهرجویان کانون اصلاح و تربیت خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه هر قدر تعداد جوانان مجرم، بزهکار و درگیر آسیبهای اجتماعی بیشتر باشد، باید خود را آماده اقدامات قضایی بیشتر در جامعه کرد، اظهار کرد: پرداختن به جوانان و نوجوانان از این حیث که رفتار قبیح در وجودشان نهادینه نشده است، کار اصلاح و تربیت را آسان تر می کند.

الفت تصریح کرد: جرم و آسیبهای اجتماعی موجب نوعی عقب ماندگی در زندگی مجرم می شود و مانع می شود تا مانند همسالان خود به تحصیل علم و حرفه آموزی بپردازد از همه مهمتر فرصت تغییر و ترقی اخلاقی و شخصیتی را از او می گیرد. این افراد در سنین جوانی و سالهای 23 و 24 سالگی عمر خود، وقتی متوجه این فرصت سوزیها می شوند، تصمیم به جبران می گیرند، اما متاسفانه به دلیل برچسبهایی که اطرافیان به آنها می زنند و به دلیل عدم پذیرش آنها از سوی جامعه سالم، ناگزیر به جبران خسارتها از طریق اعمال مجرمانه می شوند که نتیجه این ماجرا، دست و پا زدن در منجلاب جرم و فساد است.

رئیس کل دادگستری استان خوزستان با بیان اینکه اغلب مجرمانی که در سنین 30 تا 35 سالگی مرتکب جرایم پرخطر می شوند، سابقه جرم در نوجوانی را در کارنامه خود دارند، عنوان کرد: این مسائل ما را به این سمت می برد که حساسیت کار در کانون را بیشتر درک کنیم و پرداختن به اصلاح نوجوانان بزهکار را به عنوان یک اصل اساسی مورد توجه قرار دهیم و بهترین کارکنان در این مکان به کار گرفته شوند.

وی با تاکید بر این نکته که روشهای تربیتی باید با روحیه بزهکاران متناسب باشد، ادامه داد: برای اصلاح کردن مجموعه ای از افراد، متوسل شدن به یک ابزار صحیح نیست و این وظیفه مربی است که تشخیص دهد از چه ابزاری برای کدام فرد استفاده کند و با شناخت نکات شخصیتی و استعدادهای مددجو، زمینه اصلاح و ترقی را برای وی فراهم کند.

الفت با اشاره به برخی کمبودهای موجود، گفت: اگر از نیروهای فهیم، دلسوز، کاردان و مسلط به مبانی تربیتی، استفاده شود و به دنبال اصلاحات عاقلانه و مفید باشیم، می توانیم راهکارهای تربیتی مناسب را پیدا کرده و تا حدودی بر این کمبودها فائق شویم. خوشبختانه کارکنان دستگاه قضایی در استان خوزستان با درک صحیح از رسالت خود و ارزش قائل شدن برای وظیفه محول شده به آنان، اقدامات موثری را صورت داده اند که این روحیه باید حفظ شود.

وی با بیان اینکه برخی دچار بیماری دستور زدگی هستند و تا زمانی که دستوری برای آنان صادر نشود، دست به اقدام نمی زنند، افزود: برخی نیز ایجادکننده تحول هستند و برای خود رسالت قائلند و این افراد برای جامعه مفید هستند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار