در این نشست که 3 ساعت به طول انجامید نکات مهمی در حوزه انتقال آب ، آبگیری سدسیمره، مشکل تامین آب کشاورزان استان، طرح آبرسانی غدیر ، کیفیت آب اهواز و... با وزیر نیرو و معاونین وی مطرح شد

"> عقب نشینی وزیر نیرو از اجرای طرح انتقال آب بهشت آباد

اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۶

در این نشست که 3 ساعت به طول انجامید نکات مهمی در حوزه انتقال آب ، آبگیری سدسیمره، مشکل تامین آب کشاورزان استان، طرح آبرسانی غدیر ، کیفیت آب اهواز و... با وزیر نیرو و معاونین وی مطرح شد

اختصاصی شوشان : وزیر نیرو روز پنجشنبه برای بررسی مسایل آب استان خوزستان نشست مفصلی با مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی، استاندار خوزستان و مدیران عامل شرکت های آب و برق و فاضلاب در محل استانداری خوزستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری شوشان، در این نشست که 3 ساعت به طول انجامید نکات مهمی در حوزه انتقال آب ، آبگیری سدسیمره، مشکل تامین آب کشاورزان استان، طرح آبرسانی غدیر ، کیفیت آب اهواز و... با وزیر نیرو و معاونین وی مطرح شد. بدلیل ممنوع بودن ورود خبرنگاران به داخل این جلسه و لزوم اطلاع رسانی از ماحصل آن با رییس مجمع نمایندگان استان گفتگویی داشته ایم که از نظرتان می گذرد:

رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر یک روزه وزیر نیرو به خوزستان به منظور نشست با نمایندگان مردم خوزستان در مجلس و بررسی مشکلات استان در بخش آب، فاضلاب و برق عنوان کرد: در این جلسه وزیر نیرو از مواضع قبلی خود برای اجرایی کردن طرح انتقال آب بهشت آباد عقب نشینی کرد.

سید شکرخدا موسوی با بیان اینکه وزارت نیرو طرح بهشت آباد را مجددا بررسی و در اجرای آن تجدید نظر خواهد کرد، گفت: خواست مردم خوزستان و نمایندگان آن توقف کامل این طرح است و در صورتی که اجرای این طرح منافع مردم استان را مورد تهدید قرار دهد وزیر نیرو باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: مهندس نامجور روز پنجشنبه در جریان جمع آوری امضاء برای استیضاح وزیر نیرو و با تهدید نمایندگان برای بررسی مشکلات مردم در زمینه آب شرب و کشاورزی، فاضلاب و خطوط برق رسانی به استان سفر کرد! نماینده مردم اهواز در مجلس شوراری اسلامی، همچنین به اجرای 2 کانال انتقال آب کارون اشاره کرد و گفت: در این زمینه وزارت نیرو متاسفانه بدون در نظر گرفتن مشکلات مردم در بخش آب شرب دست به این اقدام زده است.

عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس، تصریح کرد: وزارت نیرو برای انتقال آب به استان های دیگر کشور اقدام به ایجاد کانال هایی به طول 400 کیلومتر و یا بیشتر کرده اما اگر همین کانال ها با طول کمتر از 100 کیلومتر در استان ایجاد می شد بخش مهمی از مشکلات مردم در زمینه آب رفع می شد.

وی با تاکید بر اینکه اجرای دیگر فازهای طرح انتقال آب کارون باعث تحریک نمایندگان برای استیضاح وزیر خواهد شد، خاطرنشان کرد: آب کارون جزو میراث آبائ و اجدادی ماست و شدیدا با انتقال آن به دیگر استان های کشور در حالی که خود خوزستان به این آب محتاج است، مخالفیم.رئیس مجمع نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: عدم اتمام پروژه آبرسانی غدیر در خوزستان یکی از ظلم هایی است که وزارت نیرو به مردم روا داشته و با این وجود در صدد انتقال آب کارون و اجرای طرح بهشت آباد است.

وی با اشاره به اینکه جلسه روز پنجشنبه با وزیر نیرو که در راس هئیتی از همه معاونان این وزارتخانه و مدیران ستادی در خوزستان برگزار شد، می تواند نشانه حسن نیت مهندس نامجو برای جلوگیری از اجرای طرح انتقال آب کارون و بهشت آباد باشد، افزود: در صورتی که وزارت نیرو تا دو هفته آینده به تعهدات خود عمل نکند روند اجرای استیضاح مهندس نامجو به قوت خود باقی خواهد بود.

موسوی همچنین اقدام مسئولان سد کرخه در هنگام بازدید مسئولان استانی و وزیر نیرو از رودخانه کرخه مبنی بر رها سازی باقی مانده آب پشت این سد را اقدامی غیر مسئولانه خواند و تاکید کرد: مسئولان سد کرخه باید واقعیت خشک شدن آب رودخانه کرخه را به صورت واقعی به مردم و مسئولان نشان دهند تا در این زمینه تصمیم گیری مناسبی صورت بگیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار