شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۴۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز: هنوز به سقف کسب مطالبات دست نیافته ایم
وی با بیان اینکه در بحث کسورات و اعتراض به میزان کسورات اعمال شده به اسناد، باید مطالبات ما از سازمان های بیمه گر قابل دفاع باشد...
شوشان: دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز سه شنبه 9 شهریورماه 95 در نشست پرسش و پاسخ با پزشكان تمام وقت جغرافيايي شاغل در مراكز آموزشي-درماني دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز در خصوص نحوه پرداخت كارانه ها، گفت: در حال حاضر تعامل بین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سازمان های بیمه گر بی نظیر است و امروز ارائه نظر دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این خصوص به طور واضح قابل مشاهده است اما هنوز با این وجود مطالبات بسیار زیادی که بیش از 500 میلیارد تومان می باشند، از بیمه ها طلبکار هستیم.
 
وی با بیان اینکه در بحث کسورات و اعتراض به میزان کسورات اعمال شده به اسناد، باید مطالبات ما از سازمان های بیمه گر قابل دفاع باشد، چرا که بخشی از کسورات ناشی از عدم و یا کمبود مستندات پرونده است که باید با دقت بیشتر این نقص برطرف شود، گفت: اگرچه این موارد به حداقل رسیده ولی تعامل بین پزشکان و مجموعه دانشگاهی باید بیش از این باشد.
 
ایدنی با بیان اینکه این جلسه برگزار شد تا به طور مناسب و شفاف روند کار و دغدغه های موجود مطرح شود اظهار نمود: روش انتخاب شده در خصوص پرداخت کارانه ها در راستای تأمین نیازهای افراد و متناسب با درآمدها از 40 تا50 درصد و بعضاً برای پزشکان کم درآمدتر تا 80 درصد بوده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: این اعتقاد را داریم که روش پلکانی پرداخت کارانه ها به نفع پزشکان می باشد ولی متأسفانه درصد بالایی از پزشکان دستورالعمل مربوطه را مطالعه ننمودند.

رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور با اشاره به اینکه بیش از 70% از دانشگاه های علوم پزشکی کشور از روش پلکانی برای پرداخت کارانه پزشکان استفاده می کنند، خاطرنشان ساخت: میانگین پرداختی در نظام نوین پرداخت کارانه 50 درصد می باشد، در صورتی که در طرح پلکانی 60% است.

ایدنی در خصوص رابطه پزشک و بیمار گفت: حساسیت در رشته پزشکی بسیار بالا است و با کوچکترین خطا، فضاسازی هایی در این خصوص انجام می شود، بنابراین باید در برخوردها با بیمار، همراهان بیمار و کادر درمانی با ملاحظات لازم رفتار کرد تا ارتباط مطلوب بین پزشک و مردم و همچنین کادر درمانی حفظ شود.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان اینکه باید از شرایط به وجود آمده صیانت کرد، هرچند که هنوز به سقف کسب مطالبات دست نیافته ایم، بیان نمود: شرایط به سمت بهتر شدن پیش می رود و با عنایت به اینکه جامعه پزشکی یک گروه آسیب پذیر است که دائماً مورد توجه همه اقشار جامعه است، بایست هوشیارتر و منعطف تر رفتار کند.
 
این عضو هیئت علمی دانشگاه با اشاره به فضاهای مجازی که ناخواسته افکار را هدایت می کند و انتخاب موضوع و خبر در فضای مجازی با انتخاب فرد نیست و دائماً افراد در معرض اخبار مختلف و گاها" نادرست و سلیقه ای قرار می گیرد ، اذعان داشت: در صورتی که از اینگونه راه های ارتباطی و فراگیر به درستی استفاده شود، می توانند به شفاف سازی حقایق نیز کمک کند ولی در صورت استفاده نادرست تبعات زیادی به همراه دارد، حال آنکه متاسفانه معمولاً بیشتر، تمایل به کسب و نشر اخبار منفی وجود دارد، بنابراین جامعه پزشکی باید در نشر و کسب اینگونه اخبار با حساسیت و دقت بیشتری برخورد کنید. 

ایدنی در پایان اعضاء مختلف شاغل در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز را مجموعه ای به هم پیوسته دانست و تصریح کرد: در حال حاضر، اقدامات خوبی در راستای تجهیز بیمارستان ها صورت گرفته است که در نظر داریم برای گروه های آموزشی نیز این روند اعمال شود و پرداخت مطالبات همکاران و بروزرسانی تجهیزات دانشگاه در اولویت های مالی قرار دارد.
















نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار