شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۳

هجمه به آيت‌ا... هاشمي جديد نيست، اما تحريف تاريخ و ناديده گرفتن اصل تاثيرگذار در تحولات كشور را جز خيانت به نسل‌هاي بعدي نمي‌توان با كلمات ديگری معنا كرد كه از جمله اين حقايق نقش آيت‌ا... هاشمي در برهه‌هاي سخت كشور از جمله جنگ تحميلي است. برخي كه رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام آنها را جنگ نديده خطاب كرده است سعي دارند اينگونه القا كنند كه آن فرمانده جنگ امروز تصميماتي بر خلاف امنيت و آرامش كشور اتخاذ مي‌كند و با تكرار آن تاريخي مجعول و انحرافي به نسل بعد از خود منتقل مي‌كنند تا ايران آزاد و سربلند را كشوری معرفي كنند كه مردانش تهي از تدبير و صلح طلبي بودند كه البته همواره در نيل به اين هدف ناكام ماندند، چرا كه آيت‌ا... هاشمي با هوشياري در وصف دقيق آنچه اتفاق افتاده و اشاره به آناني كه منافع آنها در تداوم جنگ بود، مانع از تحريف تاريخ رشادت‌ها و دليري‌ها مي‌شود. تيترهاي بدون معنا مانند «براي داعش كارت دعوت نفرستيد» نشان از كينه قديمي دارد كه سال‌هاست هر روز بر وسعت آن افزوده مي‌شود.

پاسخي به فضاسازي‌هاي مسموم

روز گذشته با توجه به فضاسازي‌هاي مسموم و تحريف واقعيت از سوي دلواپسان، دفتر آيت ا. . . هاشمي به اين تلاش‌هاي ناصحيح و بدور از انصاف وحقيقت پاسخ داد كه در بخشي از آن آمده است:«آغاز دور جديد و هماهنگ حملات رسانه‌اي با عبارات و جملات متشابه، به شخصيتي كه سخنگوي شوراي عالي دفاع در زمان جنگ تحميلي و به حكم امام راحل، فرمانده هشت سال دفاع مقدس بوده‌‌ و بعدها به عنوان رئيس‌جمهور، بيشترين نقش را در تقويت بنيه‌هاي دفاعي كشور داشته، آن هم به اتهام «تضعيف قواي نظامي كشور!» نشان از يك توطئه منسجم است و اين احتمال زماني قوي‌تر مي‌شود كه توهين‌ها و تهمت‌ها‌ي زنجيره‌اي به يكباره در رسانه‌هاي ريز و درشت يك جريان خاص، تكرار مي‌شود. البته همگان مي‌دانند كه دليل اصلي آشفتگي رسانه‌اي آن جريان لااقل در اين ماجرا، دلسوزي براي تقويت بنيه نظامي كشور نيست، چرا كه اگر با هر هدفي سخنان آيت ا. . . هاشمي رفسنجاني، غير گزينشي و به‌طور كامل بازشنوايي شود، چنين استنباطي از آن نمي‌شود، مگر اينكه تعبير«دوره دوم دولت روحاني» گناهي نابخشودني و مجوز اخلاقي و شرعي براي تعابيري باشد كه حتي دشمنان انقلاب اسلامي نيز با همه كينه‌اي كه از انقلاب اسلامي و شخصيت‌هاي موثر آن دارند، درباره شخصيت‌هاي نظام به‌كار نبرده و نمي‌برند، تا جايي كه يكي ديگر از رسانه‌هاي مجازي همان جريان، در مطلبي با عنوان «نگاهي به سرنوشت تعطيلي كوتاه مدت ارتش در ژاپن و آلمان» ضمن به اصطلاح تحليل! سخنان آيت ا. . . هاشمي رفسنجاني، صراحتا مي‌گويد:«مفهم خطرناك اين سخنان (سخنان آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني) آنجا بيشتر نمايان مي‌شود كه بيان مي‌كند كه مطمئنم دوره دوم دولت روحاني مي‌‌تواند ما را به آنجا برساند.»


«دنياي فردا، دنياي گفتمان‌هاست و نه موشك‌ها» دروغ توئيتري است

بخشي از توضيحات دفتر آیت‌ا... هاشمی درباره يك نشست بود كه اينچنين آمده است:«اگر چه تصميم‌سازان و مجريان سناريو تخريب به خوبي مي‌‌دانند كه فحواي كلام ايشان در اجلاس ۳۰ مرداد مديران و روساي آموزش و پرورش چه بوده است، آنگونه كه كاملا مي‌دانند نسبت دادن جمله «دنياي فردا، دنياي گفتمان‌هاست و نه موشك‌ها» يك دروغ توئيتري و بي‌اخلاقي‌ترين كار در دنياي سياست است، اما صرفا جهت تنوير افكار عمومي، به نكات ذيل اشاره مي‌شود: سخنراني آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني درباره دو ويژگي درون‌زايي و برون‌نگري اقتصاد مقاومتي با تكيه بر توسعه دانش‌محور و تقويت شركت‌هاي دانش‌بنيان بود و با يادآوري خرابي‌هاي ۸ سال جنگ تحميلي، در مقام مقايسه دو كشور، آلمان و ژاپن را مثال زدند.


صد البته كه معناي اين بخش از سخنان آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني، به هيچ وجه زير سوال بردن توان نظامي و به تعبير منتقدين، دعوت از دشمنان براي حمله به كشور نيست، بلكه تاكيدي بر علمي بودن توليدات نظامي و متكي شدن به پيشرفت تكنولوژي كشور و همچنين تاكيدي بر نقش علم و دانش براي مصونيت جامعه از آسيب‌هاي فرهنگي، اجتماعي، سياسي و حتي طمع دشمنان خارجي است.» همچنين در ادامه اين توضيح تصريح شده است:«ممنوعيت وجود ارتش در آلمان و ژاپن كه در كلام آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني آمده، نه يك ادعاي شخصي از سوي ايشان و نه يك قانون براي هميشه تاريخ بود كه بعضي از نويسندگان مطالب انتقادي در ماجراي اخير، با تمسك به آن، اجتهاد سياسي كرده‌اند كه «جناب هاشمي براي جمهوري اسلامي ايران نسخه سلطه پذيري و تن دادن به قيوميت آمريكا و متحدانش را مي‌پيچد!» اگر منتقدان كه گويا ماموريت داشته و دارند كه با بهانه يا بي‌بهانه به صورت همزمان به اين مساله بپردازند، به جاي جست‌وجوي هزينه‌هاي نظامي و سالانه ژاپن و آلمان و تهيه مقالات آماري، براي ديدگاه‌هاي آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني درباره نقش و جايگاه مهم نيروهاي نظامي، اعم از: سپاه، ارتش و بسيج، ضرورت تقويت بنيه و پايه‌هاي نظامي كشور و اهميت دفاع با تكيه بر صنايع موشكي، جست‌وجو مي‌كردند، براي ذهن متغافل و مغرض خويش، اسناد فراواني در تاريخ انقلاب اسلامي پيدا مي‌كردند كه اولا، حفظ ارتش در سال‌هاي اول پس از پيروزي انقلاب اسلامي را يكي از هوشمندي‌هاي امام عزيز در مقام رهبر جامعه اسلامي مي‌دانند و ثانيا اين جريان و رسانه‌هاي آنها آنقدر گرفتار «خود سانسوري» شده‌اند كه اگر بغض سياسي به آنها اجازه مي‌داد، مي‌توانستند به خبري كه حدود ۶ ماه پيش (۱۶/۱/۹۵) در رسانه‌هاي كشور منتشر شده مراجعه نمايند كه آيت‌ا... هاشمي رفسنجاني با ابراز تاسف از تحريف و با ابراز تاسف از تحريف و تقطيع خودسرانه جمله (مربوط به موشك و گفتمان) و سوء برداشت از آن و تعجيل بعضي از جريان‌ها و گروه‌ها براي سوءاستفاده از اين جمله، گفت:«اولا به عنوان كسي كه در طول دوران زندان ستمشاهي، قرآن تفسير مي‌كردم، مصداق و تفسير عملي آيه‌«واعِدّوا لهُم ما استطعتُم مِن قُوّةٍ ومِن رِباطِ الخيلِ تُرهِبون بِهِ عدُوّ ا... وعدُوّكُم» را در شرايط موجود كه دشمنان، انقلاب، ايران و اسلام را تهديد مي‌كنند، تجهيز قواي نظامي كشور، از جمله تقويت قدرت موشكي كشور را لازم مي‌دانم. ثانيا اگر عامه مردم هم ندانند، مسئولان به ويژه نظامي‌ها، به خوبي مي‌دانند كه صنايع موشكي در زمان جنگ كه من فرماندهي آن را داشتم، از صفر توسط نيروهاي جهاد سازندگي، سپاه پاسداران و ارتش شروع شد و بعدها در زمان رياست‌جمهوري‌ام تقويت شد و من هميشه بر ضرورت تكميل و تقويت پروژه موشكي ايران به عنوان قدرت دفاعي و بازدارنده تاكيد داشته و دارم.» يا در تاريخ ۱۸/۵/۹۵ با تاكيد بر ماهيت دفاعي صنايع موشكي براي همه كشورها به ويژه ايران، گفت: تناقضات گفتاري و رفتاري غرب در اين موضوع چنان است كه هيچ‌كس نمي‌‌تواند باور كند، چون تلاش ايران براي پيشرفت‌هاي علمي را تهديدي براي جهانيان مي‌دانند و دسترسي رژيم اشغالگر قدس به ۲۰۰ كلاهك هسته‌اي با بردهاي قاره پيمايي را، سلاحي دفاعي مي‌دانند!» واقعا انسان براي نظام اسلامي نگران مي‌شود، وقتي مي‌بيند كه گروهي با بغض و كينه، خود را بلندگوي نظام مي‌‌دانند و براي دفاع از منطقي كه ندارند، به هر شيوه غيرمنطقي دست مي‌زنند كه اين غرق شدن آنها در بغض و كينه يادآور آن مثل عربي است كه مي‌گويد: «الغريق يتشبث بكل حشيش».


برچسب ها: هاشمي ، تخريب‌
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار