شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰

روز پنجشنبه به همراه خانواده برای رفتن به بانک و انجام امور بانکی بدلیل ضیق وقت با آژانس اتومبیل کرایه ی محله تماس گرفتم. دقایقی بعد سوار بر آژانس به طرف مقصد که زیاد هم نزدیک نبود حرکت کردیم. در پی مکالمه کوتاهی که بین من و همسرم بوجود آمد راننده میانسال پی به شغلم (خبرنگاری) بُرد.

او به مانند کسی که سنگ صبوری پیدا کرده بود فرصت را غنیمت شمرد و شروع به گلایه از روزگار و گرفتاری هایش کرد. محمد زیلایی پور که 8 سال در اردوگاه های رژیم بعث عراق اسیر بوده است، می گوید: در سن 15 سالگی به جبهه رفته و در عملیات فجر مقدماتی به دست سربازان صدام ملعون به اسارت درآمده است. در عملیات های حصرآبادان ، فتح المبین و... شرکت داشته است. زیلایی پور از شکنجه های وارده بر جسم و روح خود در زمان اسارت گفت. اما این را هم گفت که نه تنها از کرده خود پشیمان نیست بلکه می گوید که خوشحال است که تکلیف خود را انجام داده است. اما این اعتقاد او باعث نمی شود که از وضعیت موجود راضی باشد. زیلایی پور که یکی از کارکنان گروه ملی صنعتی فولاد ایران بوده است از اینکه حق و حقوق خود را دریافت نکرده شکایت دارد.

این آزاده دفاع مقدس اضافه می کند : من به همراه250 آزاده دیگر خواستار اجرای سریع بخشنامه ماده 13 هستیم. (طبق این بخشنامه که به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده و توسط دولت ابلاغ شده است آزادگانی که در دوران اسارت، خانواده‌های آنها از هیچ حقوقی برخوردار نبوده‌اند، به ازای هر ماه از دو برابر حقوق ماهیانه و مابقی افراد از مانده حقوق معوق برخوردار خواهند شد.) زیلایی پور می گوید : بدنبال مسائلی که بدنبال اختلاس 3 هزار میلیاردی پیش آمد مسئولان در پرداخت حق و حقوق250 آزاده شاغل و بازنشسته در گروه ملی صنعتی فولاد ایران تعلل می کنند. این آزاده دفاع مقدس از دستگاه قضایی کشور می خواهد این مصوبه را هر چه سریع تر اجرایی کند. او که با بیماری های متعدد که از دوران اسارت باقی مانده ، دست به گریبان است گفت : مجبورم برای تامین معیشیت خود روزانه 12 ساعت در آژانس کار کنم. هنگام پیاده شدن و خداحافظی او از من قول می گیرد که در اولین فرصت مشکل او را به قول خودش روزنامه کنم شاید باعث گشایش کار او و 250 آزاده در گروه ملی صنعتی فولاد ایران شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار