اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۳۲۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
 برگزیدگان نخستین جشنواره تعلیم، رسانه و تربیت اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان روز سه شنبه تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا ، مدیر کل آموزش و پرورش استان خوزستان در این جشنواره که در محل تالار طلائیه اهواز برگزار شد بیان کرد: دانش آموزان امروز درک و فهم بهتری از پیام ها و واژه هایی همچون عدالت، درستی و راستی دارند و فصل اول زندگی دانش آموزان باید درک و فهم باشد.

محمد تقی زاده گفت: ایران در نوشتار و دانشگاه و مدرسه پیشینه قدیمی دارد و طبق پژوهش هایی جدید نخستین نشانه های اختراع خط در ایران مربوط به پنج هزار سال قبل از میلاد در شهرستان جیرفت در استان کرمان است.

وی عنوان کرد: امروزه آسیب های زیادی در کتاب درس دانش آموزان وجود دارد که این آسیب ها باید توسط رهبران رسانه برای برطرف شدن دنبال شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان افزود: بخش مهم و قابل توجهی از ارتقاء فرهنگ جامعه برعهده اصحاب رسانه است و هر جا در حوزه های مختلف فرهنگی، اقتصادی و سیاسی اصحاب رسانه خوب عمل کنند مردم را نسبت به حقوق خود آشنا می نماید.

تقی زاده گفت: امروز اگر به دنبال کسب موفقیت در آموزش و پرورش هستیم باید به سمت درگیر کردن افکار مردم و مسئولان توسط رسانه ها به آموزش و پرورش باشیم در این حالت است که آسیب ها در جامعه کاهش می یابد.

وی افزود: امروز دو دیدگاه در آموزش و پرورش وجود دارد و آن هم داشتن یک برنامه علمی و تهیه سند توسعه است که متاسفانه طرفداران این دیدگاه ها در جامعه بسیار کم هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان درادامه بیان کرد: دیدگاه غالب به آموزش و پرورش یک دیدگاه ساده است که بر اساس آن تنها راه حل مشکلات در این بخش را جابه جایی چند نفر می دانند که این دیدگاه درست نیست و نباید براساس آن آموزش و پرورش را دچار چالش کرد.

تقی زاده گفت: یکی از اولویت های کاری من توسعه پیش دبستانی است چرا که معتقدم با وجود محرومیت زیاد باید سن آموزش را پایین آورد.

وی گفت: دانش آموزان نیاز به نشاط و شادی دارند و برای داشتن دانش آموزانی سالم باید در بهداشت به بهترین سطح برسیم جرا که در حال حاضر در برخی از مدارس استان در بخش بهداشت دچار ابتدایی ترین مسائل هستیم.

تقی زاده با اشاره به اینکه 250 هزار اولیای بی سواد در استان وجود دارد گفت: چگونه می توان تعلیم و تربیت را از مدرسه به خانه بکشانیم وقتی این میزان اولیای بی سواد در استان وجود دارد.
در این جشنواره از برگزیدگان در بخش های خبر، گزارش خبری، گزارش موضوعی، عکس، مصاحبه و تیتر تجلیل شد.

330 اثر به این جشنواره ارسال شد.

نتایج این جشنواره نیز به این شرح اعلام شد:

در بخش خبر الهام خلج از روزنامه ایام قابل تقدیر، سارا ممبینی از پایگاه خبری شوشان رتبه سوم، پگاه یغمایی از خبرگزاری ایسنا رتبه دوم و محمدرضا عبادی از خبرگزاری تسنیم رتبه اول را کسب کردند.

در بخش گزارش خبری سحر کوراوند از خبرگزاری مهر و مریم جویجراوی از خبرگزاری ایکنا قابل تقدیر، کوثرکریمی از خبرگزاری مهر رتبه سوم، ندارضاپور از پایگاه خبری اهواز نوین رتبه سوم، حبیب بهرامی از روزنامه توسعه جنوب رتبه دوم، سید احمد موسوی از خبرگزاری ایسنا و مصطفی حلالی از پایگاه خبری شوشان و روزنامه فرهنگ جنوب به صورت مشترک رتبه اول را کسب کرد.

در بخش عکس میلاد اسماعیل زاده عکاس آزاد به عنوان عکاس برتر برگزیده شد. در بخش تیتر سید احمد موسوی از خبرگزاری ایسنا رتبه دوم و رسول عوده زاده از روزنامه همشهری رتبه اول را کسب کرد.

در بخش گزارش موضوعی زینب فرحانی از خبرگزاری ایرنا و شهرزاد امیری قابل تقدیر، مریم فرطوسی از روزنامه همشهری و علی میلاسی از روزنامه قلم به طور مشترک رتبه سوم، سیده فاطمه هلالات از روزنامه همشهری مقام دوم، امل درویشی از روزنامه همشهری مقام اول را کسب کرد.

در بخش مصاحبه میلاد گلداری از روزنامه همشهری رتبه دوم، قاسم منصورآل کثیر مقام اول از خبرگزاری مهر کسب کرد.

همچنین دراین جشنواره از محسن بهاورند رئیس خبرگزاری ایرنا و ایرج مزارعی معاون اخبار و اطلاعات آموزش و پرورش استان خوزستان و جمال بیت مشعل معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی خوزستان به عنوان فعالان حوزه آموزش و پرورش تجلیل شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار