شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۴۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۰
برگزاری انتخابات هیات رییسه شورای شهر اهواز / شیرمردی با کسب 13 رای رییس شورای شهر اهواز شد/ ناصری نایب رییس شورا / زیبا صالح صالح‌ پور منشی اول / سلحشور به عنوان منشی دوم / عاشور سواری‌پور خزانه‌دار / آذر زمان‌پور با 16رای سخنگوی شورا
جلسه انتخاب هیات رییسه شورای شهر اهواز امروز برگزار و هوشنگ شیرمردی با کسب 13 رای به عنوان رییس جدید شورای شهر اهواز انتخاب شد.


جلسه انتخاب هیات رییسه شورای شهر اهواز امروز برگزار و هوشنگ شیرمردی با کسب 13 رای به عنوان رییس جدید شورای شهر اهواز انتخاب شد.
 
 در جلسه انتخابات هیات رییسه شهر اهواز که امروز 27 شهریورماه به ریاست اسماعیل ارزانی، فرماندار اهواز و با حضور کلیه اعضای شورا در صحن علنی شورای شهر برگزار شد؛ هوشنگ شیرمردی و حجت الاسلام و المسلمین کاظم سواری به عنوان کاندیدای ریاست شورا در آخرین سال فعالیت شورای چهارم معرفی شدند.
 
 پس از رای‌گیری، هوشنگ شیرمردی با کسب 13 رای از مجموع 21 رای، به عنوان رییس شورای شهر اهواز انتخاب شد.  سواری، دیگر کاندیدای این انتخابات نیز 6 رای را کسب کرد و دو عضو شورا نیز رای سفید دادند.
 
در این انتخابات، زیبا صالح‌پور و علی ناصری، دو عضو شورا به عنوان کاندیدای نایب رییسی شورای شهر معرفی شدند که ناصری با 11 رای به عنوان نایب رییس انتخاب شد و صالح‌پور 10 رای کسب کرد.
 
همچنین جمشید سلحشور و زیبا صالح‌پور کاندیدای منشی اول هیات رییسه بودند که صالح‌پور با 11رای به عنوان منشی اول انتخاب شد، سلحشور نیز 9 رای کسب کرد و یک رای نیز باطل اعلام شد.
 
پس از آن، سلحشور با 13 رای به عنوان منشی دوم انتخاب شد و کاظم سواری، پیش از رای‌گیری انصراف داد. عاشور سواری‌پور نیز با 15رای به عنوان خزانه‌دار انتخاب شد. سواری‌پور تنها کاندیدای خزانه‌داری بود. همچنین آذر زمان‌پور با 16رای سخنگوی شورای شهر شد.
 
به گزارش ایسنا ، دو جلسه انتخاب هیات رییسه شورای شهر اهواز در دو هفته گذشته به دلیل حاضر نشدن گروهی از اعضای شورا و به حد نصاب نرسیدن تعداد اعضا لغو شده بود.
 
پس از ادامه اختلاف میان دو گروه اعضای شورا بر سر کاندیدای ریاست و همچنین پایان مهلت شورای شهر برای برگزاری جلسه انتخاب هیات رییسه، جلسه امروز (شنبه) با دعوت فرماندار اهواز و با حضور وی در شورای شهر برگزار شد.
 
انتخاب هیات رییسه شورای شهر سالانه برگزار می‌شود. رامی علاسوند، رییس دوره یک‌ساله قبل شورای شهر بود و امسال، آخرین سال فعالیت شورای چهارم است.


شورای شهر اهواز نیازمند همدلی و حمایت مضاعف اعضا است

رئیس جدید شورای اسلامی شهر اهواز گفت: شورای شهر اهواز نیازمند همدلی و حمایت هر چه بیشتر اعضا است.

هوشنگ شیرمردی رئیس جدید شورای شهر اهواز عنوان کرد: به حمایت و همدلی همه اعضای شورا نیازمند هستم. مسائل پیش آمده در انتخابات طبیعی بوده و در چارچوب قانون به این مسئله رسیدگی خواهد شد.

اعضای شورا با هم مهربان تر باشند

فرماندار اهواز نیز در این جلسه از شورای شهر با بیان اینکه کاش اعضای شورا با یکدیگر مهربان تر بودند اظهار کرد: اعضای شورا بهتر است بسیاری از مباحث را درون خود حل کنند تا به بیرون درز پیدا نکند.

اسماعیل ارزانی بیرگانی افزود: بعضی از اعضای شورا می گویند فرماندار نباید در مسئله انتخابات دخالت کند در صورتی که این حق قانونی است و هر سخنی که از سوی مقامات دولتی مطرح می شود از روی دلسوزی و حس انجام وظیفه است.

وی گفت: مردم هر کاری را که مسئولان انجام دهند را به راحتی متوجه خواهند شد و تنها کار نیک باقی می ماند.

حسین حیدری نیز در این جلسه تصریح کرد: به منظور حفظ آرامش حاکم بر جلسه از بیان بسیاری از مباحث خودداری می کنیم. به اندازه کافی در خصوص انتخاب هیئت رئیسه شورا رایزنی صورت گرفته و بهتر است انتخابات در این زمان برگزار شود زیرا مصوبات بسیاری بر زمین مانده است.

زیبا صالح پور نیز اضافه کرد: من عادت به رای نیاوردن از سوی اعضای شورا دارم، برای من مهم این است مردم بیشترین رای را به من می دهند.
 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار