اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۱۸۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۴
معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان خبر داد:
واقعه غدیر پیشتاز برنامه های هفته دفاع مقدس بوده که در آن رشادت های رزمندگان اسلام نیز به روایت تصویر برای...

  معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت:درهفته دفاع مقدس یک هزار و 200 برنامه در سطح اردوگاه ها، پایگاه ها، واحدهای دانش آموزی وسایر نقاط پیش بینی شده برگزار می شود.

به گزارش ایرنا ، عبدالناصر ندایعلی شامگاه دوشنبه در نشست با رسانه های گروهی استان برنامه های هفته دفاع مقدس و دهه ولایت را در استان تشریح کرد و گفت: برنامه های مختلفی در سطح شهرهای استان در دستور کار قرار دارد که از مهمترین آنها بازسازی واقعه غدیر در هشت شهر استان است.

وی افزود: واقعه غدیر پیشتاز برنامه های هفته دفاع مقدس بوده که در آن رشادت های رزمندگان اسلام نیز به روایت تصویر برای مردم و بخصوص نسل جوان به نمایش در می آید.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: خوزستان در دوران دفاع مقدس در پنج نقطه کلیدی نقش تاثیرگذاری در جلوگیری از پیشروی دشمن ایفا کرده و نیاز است که رشادت های بزرگمردان این خطه را در این ایام برای نسل جوان بازگو کنیم.

وی بیان کرد:خوزستان با وجود شهدای والامقام و مطرح در سطح کشور،همچنان شاهد هستیم بسیاری از جوانان ما که جنگ را از نزدیک مشاهده نکرده اند با شهدای این استان آشنا نبوده و این رسالت برعهده ماست که این شهدا را به نسل امروز معرفی کنیم.

ندایعلی به برنامه های سپاه در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: درهفته دفاع مقدس همواره در خوزستان برنامه های خوبی از سوی نیروهای مسلح برگزار شده که امسال اگر چه میزبانی رژه 31 شهریور برعهده ارتش است اما سپاه نیز به نوبه خود برنامه های مختلفی را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: برگزاری 700 برنامه به صورت متمرکز و 500 برنامه به صورت ویژه از اقدام های مهم سپاه در هفته دفاع مقدس در خوزستان است. معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان به ترتیب نامگذاری به برنامه های این هفته اشاره کرد و گفت: در روز چهارشنبه که به عنوان روز اقتدار، صلابت و نیروهای مسلح نامگذاری شده است شاهد رژه حماسی و اقتدار نیروهای مسلح و همایش توانمندی و نوآوری صنعت دفاعی کشور در استان خوزستان هستیم.

وی افزود: همچنین در روز پنجشنبه دومین روز این هفته که به عنوان روزشهیدان، ایثارگران وسربازان نامگذاری شده است، تجلیل از خانواده شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، غبار روبی مزار شهدا، تجلیل از نقش و جایگاه زنان در دفاع مقدس و دفاع از حرم و تقدیر از سربازان را در دستور کار داریم.

ندایعلی تصریح کرد: روز جمعه نیز در سومین روز ازهفته دفاع مقدس که با عنوان معنویت، وحدت ملی، خانواده و سلامت ناگذاری شده است حضور پرشور نیروهای بسیج و سپاه را در نماز جمعه شاهد هستیم.

وی بیان کرد: همچنین روز شنبه به عنوان روز دانش پژوهان، نخبگان و هنرمندان برنامه هایی با محتوای پرداختن به نقش جوانان در عرصه های دانش پژوهی و فناوری، روز بازگشایی مدارس، مراکز دانشگاهی و حوزوی، توجه به هنر و هنرمندان دفاع مقدس و ترویج و نشر فرهنگ دفاع مقدس در سطح استان برگزار می شود.

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: روز یکشنبه نیز به عنوان روز اقتصاد مقاومتی، پشتیبانی مردمی و اصناف و آمادگی دفاعی نامگذاری شده که در این روز نیز برنامه هایی با موضوع نقش و تاثیر اقتصاد مقاومتی با نگاه به پشتیبانی مردمی و اصناف در بی اثر کردن تحریم ها و توجه به پدافندغیرعامل برگزار می شود.

وی افزود: روز دوشنبه که به نام روز پیشکسوتان، رزمندگان و عزتمداران نامگذاری شده است برنامه های مفیدی با موضوع تبیین حماسه عملیات ثامن الائمه(ع) و بزرگداشت سالروز شکست حصر آبادان و تکریم از رزمندگان، جهادگران و پیسکسوتان دفاع مقدس در مناطق مختلفی از استان برگزار می شود.

ندایعلی به روز ششم هفته دفاع مقدس با عنوان بصیریت افزایی بیداری اسلامی، دشمن شناسی و استکبار ستیزی اشاره کرد و گفت: در این روز نیز برنامه هایی با محتوای تبیین نقش انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، رهبری، وحدت ملی و ادیان و مذاهب، بصیرت، دشمن شناسی و استکبار ستیزی برگزار می شود.

وی افزود: روز هفتم ازهفته دفاع مقدس نیز که به عنوان روز فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان و ولایتمداران نامگذاری شده است جمعی از فرماندهان سپاه در سالروز شهادت شهیدان فلاحی، فکوری،کلاهدوز، جهان آرا و نکوداشت فرماندهان و مسئولان شهید دوران دفاع مقدس عازم تهران خواهند شد. 

معاون هماهنگ کننده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان گفت: نهم مهرماه روز مقاومت و حماسه مردم حمیدیه است که در این روز نیز برنامه های مختلفی را در این شهر برگزار می شود.

وی در ادامه به برخی اقدامات در زمینه اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان اشاره کرد و گفت: سپاه استان خوزستان پارسال حدود 750 میلیارد ریال در زمینه ایجاد اشتغال خانگی در 12 عرصه اقتصادی اختصاص داد که حدود سه هزار کارگاه مشاغل خانگی از این اعتبار برای تولید محصول بهره مند شدند.

وی تصریح کرد:رونق اقتصاد خانوار یکی از اهداف اصلی این طرح به شمار می رود و در سال جاری نیز حدود 320 میلیارد ریال اعتبار برای مشاغل خانگی اختصاص داده شده که این اعتبار را در اختیار کارگاه های خانگی که واجد شرایط اندقرار می گیرد.

ندایعلی ادامه داد: رونق اقتصاد خوزستان می تواند در بهبود اقتصاد کشور نیز تاثیرگذار باشد به همین جهت برنامه های مختلفی را در جهت تقویت کارگاه های خانگی در دستور کار قرار داده ایم.
31 شهریور 1359 رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد. 

صدام حسین رییس جمهور عراق با ظاهر شدن در برابر دوربین های تلویزیون عراق با پاره کردن قرارداد 1975 الجزایر، آغاز تجاوز رژیم بعثی به خاک ایران را اعلام کرد.

پس از پایان جنگ تحمیلی در روز 31 شهریور هر سال به عنوان نخستین روز هفته دفاع مقدس شاهد برگزاری رژه حماسی نیروهای مسلح و برنامه های مختلفی از سوی سپاه، ارتش، بسیج و نیروی انتظامی در سراسر کشور هستیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار