اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۶
وی پژوهشگر برتر دانشگاه شهید چمران اهواز در سال 87،89 و 90 بوده و در سال 78 نیز به‌پاس سال‌ها تلاش در حوزه‌های علمی لوح تقدیر دفتر ریاست‌جمهور به وی اهدا گردید.
با برگزاری انتخابات انجمن شیمی کشور، دکتر عباس ترسلی عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان رئیس شورای عالی این انجمن انتخاب شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، در این انتخابات که با حضور نماینده کمیسیون انجمن‌های علمی کشور وابسته به وزارت علوم و اعضای شورای این انجمن برگزار شد، به اتفاق آرا دکتر عباس ترسلی به عنوان رئیس شورای عالی انجمن شیمی کشور و دکتر ناهید پوررضا دیگر عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز به مدت دو سال به عنوان دبیر شورای این انجمن انتخاب شدند.

اعضا سی‌نفره شورای عالی انجمن شیمی کشور طی انتخابات سراسری و اینترنتی در ماه گذشته توسط کلیه اعضا پیوسته انجمن انتخاب و معرفی شدند.

گفتنی است دکتر عباس ترسلی عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گروه شیمی دانشکده علوم، مدرک کارشناسی خود را در سال 45 در رشته شیمی محض از دانشگاه تهران اخذ کرد و توانست تحصیل خود را مقطع کارشناس ارشد نیز را در رشته شمی آلی در همین دانشگاه بگذراند. وی سپس برای تحصیل در دوره دکتری در سال 54 راهی کشور انگلستان شد و تحصیل خود را در رشته شیمی آلی و مطالعات اسپکتروسکوپی ادامه داد و از سال 1348 به استخدام دانشگاه شهید چمران اهواز درآمد.

وی عضو انجمن شیمی و مهندسی شیمی تهران، عضو انجمن شیمی انگلستان، عضو انجمن شیمی امریکا و عضو آکادمی علوم نیویورک است.

ازجمله افتخارات وی می‌توان به دریافت لوح انجمن شیمی و مهندسی تهران، پژوهشگر برگزیده دانشگاه شهید چمران اهواز در سال‌های 74 و 80، محقق برگزیده دانشگاه شهید چمران اهواز در سال 77 و... اشاره کرد.

همچنین دکتر ناهید پوررضا دیگر عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهید چمران اهواز دانشکده علوم گروه شیمی مدرک کارشناسی خود را در سال 53 از دانشگاه شهید چمران اهواز اخذ کرد و در سال 1356 نیز موفق به پایان رساندن تحصیلات خود در رشته شیمی تجزیه در دانشگاه منچستر شد و پس‌ازآن تحصیلات دکتری خود را در همین رشته در دانشگاه بیرمنگام ادامه داد و پس از اخذ مدرک دکتری خود در سال 1360 در همین سال به استخدام دانشگاه شهید چمران اهواز درآمد.

وی پژوهشگر برتر دانشگاه شهید چمران اهواز در سال 87،89 و 90 بوده و در سال 78 نیز به‌پاس سال‌ها تلاش در حوزه‌های علمی لوح تقدیر دفتر ریاست‌جمهور به وی اهدا گردید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار