یکی از موضوعات مهمی که نیاز دارد مسوولان استانی در جهت رفع آن بیشتر تلاش کرده و در مقابل بی نظمی و زیر پا گذاشتن قوانین توسط مجریان قانون ایستادگی کنند، دریافت کرایههای بالا و خارج از عرف توسط رانندگان تاکسیهای درون شهری است.
چه آن هایی که داخل آژانسها مشغول جابجایی مسافر هستند و چه رانندگانی که بواسطه رنگ زرد خودرو و آرم سازمان تاکسیرانی اقدام به مسافر کشی میکنند باید بر قوانین صادره از سوی سازمان تاکسیرانی واقف باشند و به هر شکل در صدد قانون شکنی برنیایند.
بارها و بارها از مجراهای مختلف اعلام شده است که رانندگان اجازه ندارند برای روشن کردن کولر خودرو، هزینه جداگانهای از مسافران دریافت نمایند؛ اما باز هم شاهد آن هستیم که موضوعات اینچنینی در سطح استان رعایت نمیشود و حتی خود مدیران آژانسها اعلام میکنند که «اگر سرویس با کولر میخواهید هزینه اش با سرویس بدون کولر متفاوت است!» البته این گوشهای از مشکلاتی است که روزانه شهروندان با آن دست به گریبان هستندو دریافت کرایههای نامتعارف از سوی رانندگان خود مجال دیگری را میطلبد.
با توجه به آنچه گفته شد میطلبد مسوولان نظارت بیشتری بر عملکرد رانندگان تاکسیهای زرد رنگ داشته و در صدور دستورالعملهای سازمان تاکسیرانی خوزستان تجدید نظر صورت پذیرد، چرا که با توجه به بیکیفیتی اتوبوسهای بکار گرفته شده در ناوگان اتوبوسرانی، در فصول گرم ساکنان استان خوزستان به خصوص شهروندان اهوازی تمایل به استفاده از تاکسی دارند که اگر روند دریافت چنین کرایههایی در میان تمامی رانندگان رواج یابد، خیلی زود شاهد آن خواهیم بود که با توجه به افزایش نارضایتیها از میزان بالای کرایهها، مردم برای انجام کارهای روزانه به استفاده از خودروهای شخصی روی آورده و در کنار تمام مشکلاتی که در امر عبور و مرور در سطح شهر پدید میآید، بر میزان آلودگی هوا افزوده خواهد شد و همین موضوع به نوبه خود تبعات جبران ناپذیری برای خوزستان به همراه خواهد داشت.