شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
دكتر شريعتي: اعتماد مردم به پزشكان يك ضرورت است زيرا در كشورمان رابطه خاصي بين بيمار و پزشك وجود دارد كه يك سرمايه ملي محسوب مي شود و بايد سعي كنيم در حفظ آن كوشا باشيم

شنبه 3 مهرماه 95 دومین نشست شورای دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محسن شفیعی مسئول دفاتر نهاد استاندار خوزستان: همدلی و انسجام، شرط اصلی ارتقاء سلامت مردمنمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان، دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر علی خدادادی قائم مقام رئیس دانشگاه، جمعی از اعضاء هیئت رئیسه و روسای دانشکده ها در سالن اجتماعات استانداری برگزارشد.

دکتر شریعتی در این جلسه بیان داشت: امیدوارم دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز که جزء دانشگاه های مادر محسوب می شود در بحث آموزش، پژوهش و درمان بتواند پله های ترقی  را طی کند و جایگاه واقعی خود را کسب کند.

 

وی خاطر نشان کرد: برای ارتقاء سطح آموزش، پژوهش و بهداشت و درمان در استان، استانداری آماده همکاری همه جانبه با دانشگاه علوم پزشکی است. به بسیاری از سیستم های بین بخشی که بعضا عدم کارکرد آنها منجر به پاره ای مشکلات برای دانشگاه شده، توجه نمی شود. البته دستگاه های مرتبط با این حوزه که عنان کار را در دست دارند نیز باید مورد توجه قرار بگیرند چرا که دانشگاه متولی امر بهداشت و سلامت است و نباید یک مسئله غیر بهداشتی آن را به راحتی زیر سوال ببرد.

 

شریعتی اظهار داشت: باید سلامت و حریم مردم روز به روز امن تر و ارتقاء داده شود که همدلی و انسجام در این کار شرط اصلی است تا بتوانیم این بار سنگین را به سر منزل مقصود برسانیم.

 

استاندار خوزستان در ادامه تصریح کرد: اعتماد مردم به پزشکان یک ضرورت است زیرا در کشورمان رابطه خاصی بین بیمار و پزشک وجود دارد که یک سرمایه ملی محسوب می شود و باید سعی کنیم در حفظ آن کوشا باشیم.

 

وی در خصوص بیماران خارجی گفت: در بحث توریسم درمانی و بیماران خارجی باید سعی کنیم خدشه ای به اعتماد آنها وارد نشود چرا که درآمد زایی حاصل از حضور آنها در کشور و استان بسیار حایز اهمیت است.

 

شریعتی تصریح کرد: ما وظیفه داریم به همه استان خدمت رسانی کنیم و نسبت به مناطق محروم اهتمام بیشتری داشته باشیم زیرا در بخش های محروم هم به دلیل عدم دسترسی بیماران به سیستم های خصوصی و همچنین عدم تمکن مالی، نیازمند توجه بیشتری است، به عنوان مثال منطقه لالی مطالبات جدی در خصوص حوزه سلامت و درمان دارند و از نبود متخصص ابراز نارضایتی داشته و نیازمند پزشک هستند که با توجه به صعب العبور بودن منطقه نیاز است پزشکانی در آنجا و همچنین مناطق مشابه مستقر شوند و البته نکته ضروری این است که پزشک با رضایت کامل به مناطق محروم اعزام شود.

 

استاندار خوزستان در پایان با اشاره به پردیس دانشگاه و ظرفیت ایجاد اشتغال و خلق ثروت در استان، خاطر نشان کرد: تفاهم نامه و پیگیری هایی در این خصوص در حال انجام است که افق روشنی را در آینده برای استان خواهد داشت. یکی دیگر از تفاهم نامه ها، پروژه احداث بیمارستان فولاد است که ان شاالله به زودی جهت ساخت به دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز واگذار خواهد شد.





نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار