اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از تبدیل ده سالن مجمتع های فرهنگی و هنری به سینما خبر داد.
همایون قنواتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نشستی با حضور روسای ادارات شهرستان ها، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس، از کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر تلاش کردند، تقدیر کرد.

به گزارش شوشان ،وی به بحث واگذاری مجتمع های فرهنگی و هنری به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: واگذاری مجتمع های فرهنگی و هنری از سال ها قبل مورد بحث بود که به دلایلی انجام نشد اما پس از روی کار آمدن دولت آقای روحانی و برنامه توسعه ششم اقتصادی و تاکید مقام معظم رهبری بر اجرای اصل ٤٤ قانون اساسی این طرح اجرایی شد و ما هم با علاقه‌مندی این موضوع را دنبال کردیم که خوشبختانه مورد استقبال متقاضیان هم قرار گرفت.

قنواتی در ادامه گفت: با توجه به تولیدات خوبی که در بخش سینما شده است، علاقه‌مندی مردم و درآمد این بخش نسبت به پنج ماه اول سال گذشته دو برابر شده است. براساس آماری که گرفته شده است،در پنج ماه اول سال گذشته یک میلیارد و ٣٠٠ میلیون تومان بود اما امسال به دو و نیم میلیارد رسید که این نشان دهنده این است که آثاری که تولید می‌شود مورد استقبال مردم است.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در ادامه گفت: متاسفانه در استان بخشی از  سالن ها را از دست داده‌ایم که باعث شده است آمار مخاطبان پایین بیاید. این در حالی است که سینما یک فضای فرهنگی است که می تواند جلو بسیاری از آسیب های اجتماعی را بگیرد.

وی به نبود سینما در برخی از شهرستان ها اشاره کرد و گفت: در برخی از شهرستان ها مانند شوش، شادگان، ایذه، رامهرمز و... که از جمعیت زیادی هم برخوردار هستند و سابقه سینما نیز داشته اند، اکنون سینما نداریم و مردم از تولیدات خوبی که می شود محروم هستند.

قنواتی افزود: به دنبال آن هستیم تا قسمتی از مجتمع های فرهنگی و هنری که در شهرستان ها هستند را به سینما تبدیل کنیم که خوشبختانه برخی از سرمایه گذاران بخش خصوصی که در حال حاضر مجتمع ها به آن ها واگذار شده است موافقت خود را اعلام کردند و کارهای واگذاری برخی دیگر از فضاهای فرهنگی و هنری نیز در حال انجام است.

برچسب ها: قنواتی ، سینما
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار