اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۸۳۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲
شهردار اهواز:
سید خلف موسوی افزود: حوادث متعددی را در دوران مسئولیت خود در شهرداری طی سه سال گذشته مشاهده کردم که امدادگران ما در راه نجات مردم ...
شوشان: مراسم تقدیر از آتش نشانان نمونه به مناسبت 7 مهر روز ملی آتش نشانی و ایمنی با حضور سید خلف موسوی شهردار اهواز، سردار خادم سید الشهدا فرمانده قرارگاه منطقه ای کربلا سپاه پاسداران در جنوب غرب کشور ، سرهنگ صفری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اهواز، شیرمردی رییس شورای اسلامی شهر اهواز، زمانپور از اعضای شورای شهر، مدیران مناطق، مدیران عامل سازمانها، معاونین شهردار و مدیرعامل و کارکنان سازمان آتش نشانی برگزار شد.

در این مراسم سید خلف موسوی با تبریک این روز به همه ی آتش نشانان گفت: هدف از برپایی این برنامه، تقدیر و تشکر از آتش نشانان عزیز در شهر اهواز است که همیشه جان بر کف آماده ی خدمت رسانی به مردم هستند.

وی به اقدامات انجام شده جهت تجهیز ناوگان آتش نشانی اشاره کرد و گفت: افزوده شدن دو ایستگاه جدید آتش نشانی و خریداری تجهیزات مدرن جهت امداد و نجات بخشی از این اقدامات هستند. ضمن آنکه از طریق آزمون و گزینش حدود 85 نفر نیروی زبده و جوان به سیستم اضافه شدند و آماده ی خدمت هستند.

شهردار اهواز به جلسه اخیر خود در سازمان شهرداری ها و دهیاری کشور اشاره کرد و گفت: در بررسی های کارشناسی به عمل آمده، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بر اساس نرخ حوادث و نسبت به استانداردهای موجود در سطح کشور ، عملکرد خوب و مناسبی را داشت و به عنوان سازمان برتر و قابل تقدیر شناخته شد.

وی ادامه داد: در 4737 حادثه ای که در ابتدای امسال رخ داده است 871 نفر از آتش نشانان ما در صحنه اقدام به عملیات امداد و نجات کردند و متوسط زمان حضور امدادگران در سر صحنه ی حادثه حدود 3-4 دقیقه بوده است و اینها باعث کسب امتیاز بالا از سوی کارشناسان سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور شده و رضایتمندی مردم عزیز اهواز (که ولی نعمت ما هستند) را در پی داشته است.

موسوی به برنامه های در پیش رو جهت ارتقا خدمات در این زمینه اشاره کرد و گفت: با وجود وضعیت مطلوب فعلی ما در پی گسترش کیفی و کمی خدمات ایمنی و آتش نشانی هستیم و درصددیم با افزایش سرعت عمل از نظر فنی هم به خدمات خود بیافزاییم. با توجه به توسعه ی عمودی شهر و افزایش ساختمانهای بلند در اهواز، در پی خریداری تجهیزات جدیدی جهت پوشش امدادرسانی لازم هستیم.

شهردار اهواز در بخش دیگری از صحبتهای خود به اهمیت قشر آتش نشان اشاره کرد و گفت: این دسته جزو مخلص ترین پرسنل شهرداری هستند که صادقانه در خدمت مردم اند. نمونه های بسیاری داشته ایم که پرسنل ما (حتی غیر از کارکنان آتش نشانی) بخاطر نجات جان شهروندان چه در حوادث آتش سوزی چه در در رودخانه ی کارون و موارد دیگر از جان گذشتگی کردند و باعث نجات انسانهای زیادی شدند و ارزش این عمل در آیه 32 سوره ی مبارکه مائده آمده است که می فرماید: اگر كسي يك نفر را نجات بدهد، انگار همه‌ي مردم را زنده كرده است و این آیه همچنین نشان دهنده ی ارزش روح و کرامت انسانی در نزد خداوند است.

وی همچنین به دو ایستگاه فعال آتش نشانی در حوالی رودخانه ی کارون اشاره کرد که تاکنون باعث نجات بسیاری از شهروندان از خطر شده اند.


سید خلف موسوی افزود: حوادث متعددی را در دوران مسئولیت خود در شهرداری طی سه سال گذشته مشاهده کردم که امدادگران ما در راه نجات مردم از خطر و خاموش کردن آتش در ساختمانها و حوادث دیگر، خود دچار آسیب شده اند از جمله ی آن در سال گذشته یکی از پرسنل خدوم آتش نشانی در جریان عملیات نجات یکی از شهروندان در رودخانه ی کارون، انگشتان خود را از دست داد و به درجه ی رفیع جانبازی نائل آمد. من افتخارمی کنم که همکاران اینچنین جان برکف و ایثارگر دارم که آماده ی خدمت به مردم هستند. وظیفه ی خود میدانم که از تک تک آتش نشانان عزیز تقدیر و تشکر کنم.


شهردار اهواز در تبیین حرفه ی آتش نشانی گفت: از دیدگاه من آتش نشان یعنی مسئولیت شناس. به معنای واقعی و عمق این کلمه. یعنی در موقع بروز حادثه مسئولیت خود را شناخته و از آن طفره نمی رود و هیچگاه از وظیفه ی خود عقب نشینی نکرده اند. اینکه مدیرعامل سازمان آتش نشانی امروز با افتخار می گوید من آتش نشانم و این وظیفه را خودم انتخاب کردم نشان دهنده ی این است که آتش نشانی چیزی جز عشق نیست و آتش نشانان عزیز دلبسته ی وظیفه ی خود هستند و این عشق و دلبستگی را نمی شود با مادیات خرید.

وی تصریح کرد: البته وظیفه ی ما مسئولین برآورده کردن احتیاجات و مسائل معیشتی شما عزیزان است و از این وظیفه ی خود شانه خالی نخواهیم کرد.

وی با یادآوری رشادتهای رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس و همچنین شهدای مدافع حرم خاطرنشان کرد: اگر امروز در امنیت کامل زندگی می کنیم به برکت خون مقدس شهدا و پایمردی جانبازان و رزمندگان عزیز در هشت سال جنگ تحمیلی است. اگر امروز ایران  باثبات ترین کشور در خاورمیانه است به واسطه ی حضور و فداکاریهای مدافعان عزیز حرم و مدافعین حرم ولایت در سایر نقاطی که دشمنان قصد داشتند جمهوری اسلامی را هدف قرار دهند. ما امروز به جای جنگ در کشورمان، این نبرد را به مکانهایی که دشمن می خواست به ضربه می زند منتقل کردیم و اینها همه اشاره به مفهوم مقدس وظیفه شناسی دارد و شما آتش نشانان هم مانند رزمندگان اسلام وظیفه شناس هستید و قطعاً به دنبال کسب مسایل دیگری نبوده و نیستید.

شهردار اهواز یاد و خاطره شهید هادی کجباف را گرامی داشت و ادامه داد: بنده از مدتها قبل افتخار آشنایی با این شهید بزرگوار را داشتم. به تازگی عکسهایی از این شهید منتشر شده که نشان می دهد این عزیز مدتها در مرز، کفش زائرین امام حسین را واکس می زده است و کسی ازین مساله اطلاعی نداشت. این شهید بدون آنکه در بند نام و شهرت باشد هرگاه احساس تکلیف و وظیفه می کرد در صحنه حضور فعال پیدا می کرد و این نمونه ای شاخص از وظیفه شناسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است و اینها است که در تاریخ ثبت می شود.

وی با اشاره به کلیپ پخش شده در این مراسم گفت: همه ی ما تحت تاثیر این فداکاری آتش نشان  قرار گرفتیم. آتش نشانی که به خوبی مسئولیتش را شناخت و به آن عمل کرد. این مسئولیت شناسی در سازمان آتش نشانی باید به همه ی سازمانهای ما به همین شکل و به همین نحو تسری پیدا کند.


سید خلف موسوی در ادامه صحبتهای خود مجدداً به کسب موفقیت سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری اهواز اشاره کرد و گفت: کارشناسان ریزبین سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور با بررسی معیارهای مختلفی از قبیل میزان حوادث، چگونگی حضور، زمان رسیدن به حادثه، رسیدگی به موقع، نجات حادثه دیدگان و سایر آیتم ها سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز را حائز این رتبه دانستند و نکته ی مهم در این میان کاهش حوادث بوده که نشان دهنده ی اقدامات مهم این سازمان در مساله ی مهم ایمنی و پیشگیری حوادث است.

وی در تشریح این مساله گفت: سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز تاکنون بیش از 17000    دانش آموز را در سطح مدارس شهر در خصوص مسایل و خدمات ایمنی تحت پوشش آموزش قرار داده است.

شهردار اهواز همچنین با اشاره به حادثه ی اخیر آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی اظهار داشت: وزیرنفت در تقدیرنامه ای رسماً از حضور اکیپ آتش نشانی سازمان آتش نشانی شهرداری اهواز تشکر کرده اند و من هم از مدیرعامل و پرسنل این سازمان تقدیر می کنم. همچنین از حضور سردار خادم سیدالشهدا فرمانده قرارگاه منطقه ای کربلا سپاه پاسداران در جنوب غرب کشور و جناب سرهنگ صفری فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اهواز که همیشه در کنار شهرداری بوده است و جناب آقای دکتر شیرمردی رییس شورای اسلامی شهر اهواز و خانم زمانپور عضو محترم شورای شهر تقدیر و تشکر می کنم.

سید خلف موسوی در پایان ضمن تشکر از حساسیت اعضای شورای اسلامی شهر اهواز نسبت به مسائل ایمنی و آتش نشانی و حضور ایشان در حوادث اتفاق افتاده ی اخیر و لزوم رصد همه ی حوادث از سوی سازمان آتش نشانی گفت: امیدوارم که هیچگاه حادثه ای در هیچ کجا اتفاق نیافتد اما مردم شریف اهواز مطمئن باشند در صورت بروز هرگونه اتفاقی، آتش نشانان ما آماده ی هرگونه خدمت رسانی در اسرع وقت هستند.

در ادامه ی جلسه سردار خادم سید الشهدا با تبریک روزملی آتش نشانی و ایمنی به پرسنل سازمان آتش نشانی گفت: لازم می دانم از آقای موسوی شهردار محترم کلانشهر اهواز، آقای شیرمردی رییس محترم شورای اسلامی شهر و آقای نجفی مدیرعامل محترم سازمان آتش و نشانی شهرداری جهت  تجهیز ناوگان آتش نشانی در کلانشهر اهواز  تشکر کنم.

وی ادامه داد: امروزه یکی از ضروری ترین امور در کلیه ی سازمانها ( که ما نیز در سپاه توجه خاصی به آن داریم و به آن اعتقاد داریم) مساله ی ایمنی و آتش نشانی است.

فرمانده قرارگاه کربلا سپاه پاسداران در جنوب غرب کشور به مانور اخیر انجام شده در یگان خود اشاره کرد و گفت: در این مانور حضور به موقع و موثر اکیپ آتش نشانی شهرداری اهواز را از نزدیک مشاهده کردم که واقعاً جای تقدیر دارد. از این نمونه ها که اکیپ آتش نشانی شهرداری  با وسایل مختلف در صحنه ی حادثه حضور داشته و موثر بوده اند.

وی به بیان خاطره ای از عملیات والفجر هشت پرداخت و گفت: دقیقاً عزیزان آتش نشان شهرداری  مانند سربازان فداکار در زمان جنگ، شجاعانه در صحنه ی خطر حضور دارند  و چه در صحنه های آتش سوزی و چه در حوادث رودخانه ای برای نجات مصدومین تلاش کرده اند و چه بسا در این راه جان خود را از دست داده اند.

سردار خادم سیدالشهدا تاکید کرد: عزیزانی که در این مسیر جان خود را از دست داده اند شهید هستند.

وی به با اشاره حادثه ی اخیر آتش سوزی در مجتمع پتروشیمی اظهار داشت: علاوه بر وزیر نفت، مقام معظم رهبری نیز از شهرداری اهواز تشکر فرموده اند و این امر بسیار مایه ی افتخار است.

فرمانده قرارگاه منطقه ای کربلا سپاه پاسداران در جنوب غرب کشور با اشاره به خصوصیات یک آتش نشان خوب گفت: یک آتش نشان همچون یک سرباز یک نیروی زبده، ورزشکار و دارای سرعت عمل بالا در حوادث است و خوشبختانه براساس اطلاعاتی که دارم سازمان آتش نشانی در گزینش نیروهای جدید این معیارها را لحاظ نموده و این مایه خوشحالی و اطمینان است.


پس از آن شیرمردی رییس شورای اسلامی شهر با گرامیداشت هفته ی دفاع مقدس، روز        آتش نشانی را به شهردار و پرسنل سازمان آتش نشانی و ایمنی تبریک گفت و در سخنانی اظهار داشت: انتظار ما در شورای شهر نسبت به تجهیز ناوگان آتش نشانی اهواز در حد وسعت و استانداردها و شان مردم کلانشهر اهواز است. از شهردار محترم که از نیروهای دلسوز نظام، مدیران لایق در حوزه های مختلف و شهردار شایسته ای هستند و ایشان در اداره کار و امور اجتماعی استاد بنده بوده اند و نزد ایشان تلمذ کرده ام انتظار می رود این ناوگان را در ابعاد مختلف گسترش و توسعه بدهند و در رفع مشکلات فعلی تلاش کنند و ما در شورای شهر آمادگی هرگونه همکاری را در این خصوص داریم.

وی تاکید کرد: شورای اسلامی شهر به هیچ عنوان در تضاد با شهرداری اهواز نیست و ما خود را در کنار شهرداری می دانیم تا بتوانیم با کمک هم هر چه بیشتر به مردم شریف اهواز کمک کنیم. مردمی که هر چه برای آنها کار کنیم کم است. هرچند برخی از مشکلات فعلی شهر اهواز ناشی از آثار جنگ تحمیلی است.

رییس شورای شهر با تشکر از خدمات سازمان آتش نشانی ابراز امیدواری کرد با توسعه ی این ناوگان روز بروز شاهد ارتقای کیفیت خدمات در شهر باشیم.

در ابتدای این مراسم، مدیرعامل سازمان آتش نشانی و ایمنی شهرداری اهواز طی سخنانی ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تبریک روز آتش نشانی و ایمنی یاد شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و شهدای آتش نشان را گرامی داشت و گفت: تقارن روز آتش نشانی با هفته دفاع مقدس بی دلیل نیست و پاسداشت این روز در اصل ارج نهادن یاد و خاطره شهداست. در 7 مهرماه 1359 دشمن بعثی همزمان با شروع جنگ تحمیلی و آغاز گسترده تحرکات نظامی به منظور قطع صادرات نفت جمهوری اسلامی که تنها منبع ارزی و شاهرگ اقتصادی ما در آن زمان به شمار می رفت اقدام به بمباران پالایشگاه نفت آبادان نمود که با توجه به شدت و گستردگی آتش سوزی مخازن نفتی از شهرهای همجوار آتش نشانان به کمک همرزمان غیور خود شتافتند تا از هدر رفت نفت این سرمایه ی ملی و حیاتی در زمان جنگ جلوگیری کنند که متاسفانه هواپیماهای دشمن مجدداً اقدام به بمباران پالایشگاه آبادان نمودند و تعدادی از آتش نشانان در کمال مظلومیت شهید و مجروح شدند.

امیرنجفی افزود: با کمال افتخار از طرف خود و دیگر همکارانم اعلام می دارم خون سرخ آتش نشانان شهید، در رگهای تک تک آتش نشانان کشور اسلامیمان جاری و ساری است و هر کجا جان و مال هموطنانمان در خطر باشد، جان برکف و آماده آنها را از خظر می رهانیم.

در این  مراسم، از سوی شهردار اهواز به 10 نفر از آتش نشانان نمونه لوح تقدیر و نیز به 7 نفر از پرسنل درجات جدید آتش نشانی اعطا شد و همچنین از کودک بیماری که در یک مراسم نمادین فرمانده ی آتش نشانی شده بود تقدیر و جایزه ایی به وی اهدا شد و در پایان حاضرین از نمایشگاه تجهیزات تخصصی، حرفه ای و ملزومات فردی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز دیدن کرده و مانوری هم برای حاضرین اجرا شد.




نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار