اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۲۹۵۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۴
خطیب موقت جمعه تهران گفت: از رهبری تشکر دارم که همواره به مشکلات نظر دارند. در همین مساله اخیر در مورد انتخابات برای اینکه اختلاف و تزلزل در جامعه ایجاد نشود.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام امامی کاشانی در خطبه‌های ابتدایی نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم عنوان کرد: امام حسین(ع) در وصیت‌نامه خود تاکید کرد «هدفم از قیام، فتنه‌انگیزی نیست، بلکه احیای سیره پیامبر(ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر بود. وقتی در آن زمان نظرات سیاسی پخش می‌کردند، می‌گفتند یزید حاکم اسلامی است و حسین‌ابن‌علی برای فتنه‌انگیزی قیام کرده است در واقع وصیت‌نامه امام پاسخی به این شبهه‌افکنی‌ها بود.

وی افزود: در حادثه عاشورا بر‌هم زدن حکومت و احیای امر به معروف کار امام حسین(ع) بود و هر کسی توان آن را نداشت. برخی منکر‌ها را باید انسان‌های بالا نهی کنند برخی نهی از منکر‌ها با عمل و سخن نیست با فداکاری است.

خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های دوم خود یادآور شد: دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم همانطور که در احادیث آمده دنیایی پر از ظلم و جور و گرفتاری است و مردم در مشکلات به سر می‌برند. در احادیث هم آمده زمانی خواهد آمد که امت اسلام و مسلمان گرفتار می‌شوند یا گرفتار کفر یا گرفتار کسانی که خود را مسلمان می‌دانند و گرفتار کفر هستند؛ مثل امروز.

وی ادامه داد: در احادیث آمده وای بر عرب طاغی؛ امروز می‌بینیم عربستان سعودی با سرمایه و حمایت صهیونیست‌ها گروه‌های تکفیری را بسیج می‌کنند. در این وقت باید به انتظار فرج باشیم مایوس و تسلیم گناه نشویم. نگوییم اوضاع چنین است. خانمی که بی‌بند و باری را می‌بیند، نگوید باید تسلیم شویم باید به عفت پایبند بود. دنیای کفر و گناه را ببینیم و تسلیم نشویم.

حجت‌الاسلام امامی‌کاشانی با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) عنوان کرد: ایشان فرمودند وقتی زمان آنچنان دور بزند که عده‌ای به دنیا بگویند مهدی آمد و مرد و تردید کنند در این زمان قیام مهدی(عج) صورت می‌گیرد. تردید نکنید و دل‌ها به آینده محکم باشد. توجه و دعا در این موارد امیدآور خواهد بود. یکی از چیزهایی که برای ما مایه امید است، ولایت فقیه است. علاوه بر دلایل علمی از نظر اجتماعی امید‌بخش است که جامعه‌ای ولایت فقیه دارد و آینده‌نگری دارد.

وی خاطرنشان کرد: از رهبری تشکر دارم که همواره به مشکلات نظر دارند. در همین مساله اخیر در مورد انتخابات برای اینکه اختلاف و تزلزل در جامعه ایجاد نشود این نظر را دادند. دو نامه‌ای که به جوانان غرب نوشتند هم مساله تکفیر را که علیه اسلام بسیج کردند، برملا کرد.

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به هفته نیروی انتظامی گفت: نیروی انتظامی در جهت امنیت کشور حرکت می‌کند، همه نیروهای مسلح که خدمت می‌کنند، بر همین اساس است که این کشور امام عصر(عج) است و حرکت نظام به سوی ظهور امام زمان(عج) است. ما برای شهدای دفاع مقدس و شهدای حرم از پیشگاه خدا طلب اعتلای مقام می‌کنیم برای خانواده آن‌ها صبر مسالت داریم و برای نیروهای مسلح طلب سلامت و توفیق به خدمت بیشتر داریم.

وی در پایان یادآور شد: امروز سالگرد شهادت سلطان علی محمدباقر است که به دستور امام باقر(ع) به کاشان آمد و نماز جمعه را در مشهد اردهال تشکیل داد و در آن بحث از حکومت اسلامی کرد. امروز سالگرد شهادت اوست. به این امامزاده بزرگوار و اصحاب او سلام و احترام داریم. امیدوارم کشور در سایه اهل بیت(ع) امن و امان بوده و هر روز با اقتدار و شوکت بیشتر باشد.

برچسب ها: رهبری ، احمدی‌نژاد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار