نادر دریابان، جانباز و پژوهشگر دفاع‌مقدس که از روز 12 آبان‌ماه گذشته به دلیل شدت گرفتن درد «کانال نخاعی» در یکی از آسایشگاه‌های تهران بستری شده بود، «ساعت 2 » بامداد امروز به یاران شهیدش پیوست "> نادر دریابان جانباز و خبرنگار به یاران شهیدش پیوست
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۱

نادر دریابان، جانباز و پژوهشگر دفاع‌مقدس که از روز 12 آبان‌ماه گذشته به دلیل شدت گرفتن درد «کانال نخاعی» در یکی از آسایشگاه‌های تهران بستری شده بود، «ساعت 2 » بامداد امروز به یاران شهیدش پیوست

به گزارش شوشان به نقل از ایسنا، دریابان در «عملیات محرم» (1361) به درجه جانبازی نائل آمده بود. دریابان از فعالان رسانه‌ای حوزه دفاع مقدس نیز به شمار می‌رفت و با رسانه‌های زیادی در این حوزه همکاری کرد. عکس‌های او از عملیات تفحص پیکرهای شهدا قابل توجه است. دریابان همچنین مدتی مدیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر بوده و خدمات بسیاری به ویژه در زمان حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی دفاع مقدس ارائه کرده است.

صدام چگونه از مهلکه «عملیات کربلای5» گریخت؟ اسیران ایرانی را پس از اعدام در بیابان رها می‌کردند. افشای کمک‌های مالی کویت و عربستان به صدام در جریان «عملیات کربلای 5». شکنجه‌های صلیبی،آتش ‌زدن اسرا، کندن پوست و شهادت اسیران ایرانی در منبع‌های آب. سرهای غواصان اسیر ایرانی چگونه زیر تانک‌ها قطع می‌شدند؟.محقق عراقی از همراهی مراکش با صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران پرده برداشت.

6000 اسیر ایرانی به ‌شکل فجیعی به شهادت رسیده‌اند.بعثی‌ها با «اره» از اسرای ایرانی بازجویی می‌کردند. آخرین سفیر بعثی‌ها در واشنگتن از تحویل بمب‌های‌ خوشه‌ای به صدام پرده برداشت. تکاپوی فرانسه برای جلوگیری از انتشار اسناد همکاری‌های تسلیحاتی این کشور با صدام در جنگ تحمیلی علیه ایران. یک محقق زن فرانسوی با اشاره به جنگ تحمیلی:از کمک‌های تسلیحاتی دولت فرانسه به رژیم صدام و شریک‌شدن آن در جنایات علیه بشریت خجالت می‌کشم. مرکز فرهنگی دفاع‌مقدس خرمشهر نمایشگاه همدستی فرانسه در جنایات صدام علیه ملت ایران را برگزار می‌کند و ... .

این عناوین از جمله صدها خبر و گزارشی هستند که طی سال‌های گذشته در رسانه‌های مختلف منتشر شده‌اند. انتشار این اخبار و گزارش‌ها به واسطه تلاش‌های یک نفر انجام شده است: «نادر دریابان»، جانباز و پژوهشگر دفاع مقدس که به دیدار یاران شهیدش پیوست.

نادر دریابان تا سال گذشته و بدون هیچ چشمداشتی، خبرها و گزارش‌های زیادی را در حوزه‌های دفاع مقدس،هنری، ورزشی و ... برای انتشار در خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) تهیه و ارسال می‌کرد.

نادر دریابان که در خرمشهر زندگی می‌کرد، از روز 12 آبان‌ماه گذشته در یکی از آسایشگاه‌های تهران بستری و سپس به بیمارستان حضرت رسول (ص) منتقل شده بود.

عروج اين پژوهشگر جانباز و فعال رسانه‌اي را به خانواده وي و همه هموطنان تسليت مي‌گويد.

پيكر نادر دريابان پنج‌شنبه در خرمشهر تشيع مي‌شود

مدير كل بنياد حفظ آثار نشر و ارزش‌هاي دفاع مقدس خوزستان گفت: پيكر " نادر دريابان" فعال رسانه‌اي و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس، صبح پنج‌شنبه، 23 آذرماه در خرمشهر تشييع و به خاك سپرده مي‌شود.

سرهنگ مجيد عقيلي اظهار كرد: نادر دريابان، جانباز و پژوهشگر دفاع مقدس، در صبح امروز، دوشنبه(20 آذرماه) پس از حدود يك ماه بستري بودن در بيمارستان دارفاني را وداع گفت.

وي ادامه داد: پيكر دريابان بعدازظهر امروز از طريق فرودگاه آبادان به خوزستان منتقل مي‌شود و از آنجا به خرمشهر انتقال مي‌يابد. صبح پنج‌شنبه نيز پس از مراسم تشييع و خاكسپاري مراسم ختم" نادر دريابان" در مسجد جامع خرمشهر برگزار خواهد شد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار