شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۲
 مدیر بیمارستان رجایی اهواز گفت: روزانه یک هزار نفر به این مرکز درمانی مراجعه می کنند که ۳۰ درصد مربوط به مراجعین پزشک متخصص و ۷۰ درصد هم مراجعین پزشک عمومی هستند.

دکتر سید کریم حسینی در گفت وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه بیمارستان رجایی اهواز از مراکز درمانی وابسته به تامین اجتماعی است، اظهار کرد: هم اکنون این مرکز، عمده تخصص های درمانی را از جمله پزشک عمومی، زنان و زایمان، کودکان، داخلی، قلب و عروق، ارتوپدی، ارولوژی، چشم، گوش و حلق و بینی، دندانپزشک، داروخانه، آزمایشگاه، رادیولوژی، تزریقات و سرم، پانسمان، مامایی، بینایی سنجی و شنوایی سنجی به مراجعین ارائه می دهد.

وی افزود: اورژانس بیمارستان رجایی اهواز هم ۲۴ ساعت شبانه روز آماده خدمت رسانی به مردم استان است. این مرکز درمانی همچنین یک آزمایشگاه مجهز دارد که عمده آزمایشات را انجام می دهد.

صدور دفترچه های خوداختیاری​

مدیر بیمارستان رجایی اهواز با اشاره به فعالیت واحد مستقل طب کار در بیمارستان رجایی اهواز گفت: این واحد در زمینه برگزاری کمیسیون های صدور دفترچه های خوداختیاری به صورت روزانه به مراجعین خدمات می دهد.

حسینی با اشاره به اینکه این مرکز درمانی در مرکز شهر واقع شده است، تصریح کرد: مراجعات به این مرکز در ۶ ماهه دوم سال افزایش پیدا می کند. از سویی در زمان هایی که با بحران های تنفسی و باران های اولیه در شهر مواجه می شویم میزان مراجعات به بیمارستان رجایی اهواز افزایش می باید و همکاران ما در این مرکز درمانی با تمام توان خدمت رسانی می کنند و سعی شده که حداکثر رضایتمندی در بین مراجعین ایجاد شود.

نوبت دهی تلفنی

وی ادامه داد: در راستای خدمت رسانی بیشتر، جلوگیری از تردد غیرضروری بیماران و تکریم ارباب رجوع، هم اکنون سیستم نوبت دهی پزشکان عمومی و نوبت دهی تلفنی برای پزشکان متخصص در بیمارستان رجایی اهواز فعال بوده و مورد استقبال مراجعین قرار گرفته است.

حسینی عنوان کرد: هم اکنون پزشکان متخصص در تمام روزهای هفته در بیمارستان رجایی اهواز در حال خدمت رسانی به مردم هستند.

مدیر بیمارستان رجایی اهواز از جمله مطالبات مهم و نیازهای ضروری بیمه شدگان تامین اجتماعی را خدمات چشم پزشکی و دندانپزشکی برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر متخصص چشم به صورت چهار روز در هفته در بیمارستان رجایی اهواز حضور دارد و در کنار آن هم بینایی سنجی فعال است. همچنین روزانه دو دندانپزشک در این مرکز درمانی مستقر است و به بیش از ۱۰۰ نفر از مراجعین، خدمات دندانپزشکی ارائه می دهد.

وی، یکی دیگر از مطالبات بیمه گران تامین اجتماعی را متخصص اطفال برشمرد و افزود: خوشبختانه در حال حاضر متخصص اطفال در تمام روزهای هفته در این مرکز درمانی مستقر و به مردم خدمت رسانی می کند.

حسینی اضافه کرد: همچنین متخصص زنان و ماما در این مرکز مستقر است و به شکل روزانه به مراجعین، خدمات مامایی و مراقبت از دوران بارداری می دهد.

مدیر بیمارستان رجایی اهواز با اشاره به اینکه در حوزه بیمارستان های تامین اجتماعی، عمل جراحی در بیمارستان امیرالمونین انجام می شود، گفت: متخصصین جراحی عمومی در بیمارستان رجایی اهواز مستقر هستند و چنانچه بیمار به عمل جراحی نیاز داشته باشد با هماهنگی متخصصین این مرکز در بیمارستان امیرالمونین عمل جراحی می شوند.

وی از جمله برنامه های بیمارستان رجایی اهواز در آینده را اجرای طرح کاهش زمان معطلی بیماران در این مرکز درمانی برشمرد و بیان کرد: در راستای کاهش مدت زمان حضور بیماران در بیمارستان رجایی اهواز در نظر داریم تا برنامه ای را اجرا کنیم تا در قالب آن، بیمار از بدو ورود به مرکز تا گرفتن خدمت و ترک مرکز، کمترین زمان را تحمل کند.

مدیر بیمارستان رجایی اهواز در پایان، از دیگر برنامه های این مرکز را بهسازی محیط مرکز و ساماندهی واحدها، افزایش نیروی انسانی در حوزه های مختلف و در چهارچوب مقررات و همچنین جذب برخی تخصص ها که در این مرکز وجود ندارد به شکل ساعتی برشمرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار