اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
جلسه بررسی موضوع اراضی اوقافی شهرستان رامشیر با حضور مقامات کشوری ، استانی ، محلی و  جمعی از معتمدین شهرستان در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رامشیر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامشیر فرماندار رامشیر ، در ابتدای جلسه ضمن خیر مقدم به دکتر مومن زاده معاون پارلمانی سازمان اوقاف ، حجت الاسلام و المسلمین خشنودی مدیرکل امور حقوقی سازمان اوقاف، دکتر رشوند مشاور سازمان اوقاف، مهندس خبیر معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان،حجت الاسلام طباطبایی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین حاج آقای معرف امام جمعه شهرستان ، ا قبال محمدیان نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی و معتمدین رامشیر،  به سابقه وقفی بودن اراضی شهرستان اشاره نمود و اظهار داشت : بعد از برگزاری چندید جلسه در فرمانداری و مرکز استان متاسفانه تاکنون نتیجه ای حاصل نشده و کماکان این مشکل به قوت خود باقی مانده است.

سعید فیوضی در ادامه با اشاره به نامگذاری سال 1395 به سال اقتصاد مقاومتی ،اقدام و عمل  از سوی مقام معظم رهبری و شعاردولت تدبیر و امید اظهار امیدواری کرد که در این جلسه درخصوص مشکل وقفی بودن اراضی رامشیر با حضور مقامات کشوری و استانی تدبیری اندیشیده شود و با یک اقدام و عمل مناسب، مهم ترین مشکل شهرستان به نحو احسن حل شود .

در ادامه امام جمعه رامشیر نیز با اشاره به محروم بودن شهرستان، وقفی بودن اراضی شهرستان را یکی از دلایل محروم ماندن شهرستان عنوان کرد و خواستار حل این مشکل در شهرستان شد.
حجت الاسلام معرف یکی از دلایل  بالا بودن آمار بیکاری جوانان شهرستان را وقفی بودن اراضی رامشیرعنوان نمود و اظهار داشت : امیدواریم با حضور مسئولان کشوری و استانی مشکل وقفی بودن اراضی شهرستان حل شود تا زمینه جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال در شهرستان بیش از پیش فراهم شود.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری خوزستان نیز در ادامه  با بیان اینکه اراضی زیادی در سطح کشور وجود دارند که در زمان های مختلف وقف شده اند اظهار داشت : اکثر این زمین ها با تکیه بر نوشته ای که به عنوان وقف نامه ارائه شده است و ممکن است بعضی از  علمای وقت نیز آنها  را تایید کرده باشند بوجود آمده اند .

مهندس خبیر در ادامه  با بیان اینکه بحث وقف در حیطه اختیارات ولی فقیه می باشد و در صلاحیت دولت نمی باشد اظهار کرد :  طبیعتا باید به مشکلات و مسائل  مردم توجه کنیم  وآنها را پیگیری نماییم و این پیگیری ها از سال های قبل با برگزاری جلساتی در چندین نوبت در فرمانداری و استانداری انجام شده است  و امیدواریم با حسن نیتی که امروز وجود دارد  و با حفظ جمیع شرایط قانونی و شرعی و رعایت حال مردم ،این مشکل چندین ساله رامشیر حل شود.

اقبال محمدیان نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه با بیان اینکه همانند اکثر شهروندان رامشیری به اصل وقف معترض هستیم به ارائه راهکارهای حل این مشکل پرداخت و اظهار داشت : یکی از راهکارهایی که می توان مشکل اراضی وقفی رامشیر را حل نمود حل کردن این مشکل از طریق تبدیل به احسن می باشد.

وی افزود: با توجه به محروم بودن شهرستان  ضرورت دارد که وضعیت معیشتی مردم نیز در این راهکار لحاظ گردد.

معاون پارلمانی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور نیز در ادامه با اشاره به مستندات موجود در خصوص صحت وقفی بودن اراضی رامشیر روش تبدیل به احسن بر اساس فتوای مقام معظم رهبری  را بهترین راهکار برای حل این مشکل عنوان کرد و اظهار کرد :  در این روش بعد از اینکه کارشناسان  تعیین شده اند و قیمت گذاری انجام شد  لازم است که مالکان تمام املاکی که در گردشکار خدمت مقام معظم رهبری است ، برای تبدیل به احسن و دریافت سند شش دانگ  به اداره اوقاف شهرستان مراجعه نموده و ثبت نام کنند و پس از  اینکه مبالغ تعیین شده به صورت یکجا دریافت شد واریزی متقاضیان جهت دریافت سند به اداره ثبت اسناد معرفی خواهند شد.

دکتر مومن زاده در ادامه تاکید کرد : کل مبالغ دریافتی که در این روش جمع آوری می شود تنها جهت توسعه شهرستان رامشیر هزینه خواهند شد.

در پایان و پس از بحث و تبادل نظر راهکارهای پیشنهادی با حضور مقامات کشوری و استانی صورتجلسه شد و مقرر گردید پس ار تایید سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اجرایی شوند

برچسب ها: اوقاف ، رامشیر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار