شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۴۰۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: باید اسباب مدیریت بحران فراهم شود تا بتوانیم درآینده به شکل مطلوب تری با آن مقابله و از این توانمندی به شکل مطلوب تری بهره برداری کنیم.

به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر خوزستان، دکتر علی خدادادی شب گذشته در اختتامیه سومین دوره آموزش پایه مدیریت بحران در آبادان با اشاره به ضرورت آمادگی در برابر بحران ها اظهار کرد: مدیریت بحران باید علاوه بر آموزش محوری و آسیب شناسی، به سمت آینده نگری حرکت کند.

وی با بیان اینکه مشکلات زیادی در استان وجود دارد که نیازمند توجه مرکز به خوزستان است افزود: در مدیریت بحران باید تمرکز زدایی وجود داشته باشد و اگر نگاهمان تمرکز گرا باشد بر خلاف اهداف مدیریت بحران است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با اتفاقاتی که در استان رخ داده است باید به سمت آموزش پژوهش محور برویم و بدون آموزش هیچ کاری نمی توان کرد و باید تلاش کنیم که آموزش اولویت نخست ما باشد.

دکتر خدادادی با اشاره به سیلاب فروردین ماه امسال، اضافه کرد: تلفات سیل و غرق شدگی در خوزستان دغدغه اصلی ما است و باید با آموزش دادن به ساکنان حاشیه رودخانه ها از آمار تلفات غرق شدگی در استان بکاهیم و تسهیلاتی برای ایجاد امکانات با هدف کاهش تلفات فراهم کنیم.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: آموزش ها باید طوری باشد که منجر به تغییر نگرش و رفتار شود و اگر اینطور نباشد اثربخش نخواهد بود.

دکتر خدادادی با تأکید بر خدمت به اقشار آسیب پذیر به عنوان یک مصلحت مهم گفت: باید از فرصت های طلایی برای پذیرش تغییر استفاده کرد  و اتفاقاتی که در جامعه می افتد، می تواند زمینه این کار را فراهم کند.

وی با اشاره به نقش هلال احمر در امداد و نجات در حوادث تأکید کرد: وقتی بحث امداد و نجات مطرح می شود، هلال احمر باید تنها مرجعی باشد که همه به آن رجوع می کنند و این فقط با آموزش امکان پذیر است.

بر اساس این گزارش، دوره آموزش پایه مدیریت بحران با حضور 80 تن از معاونین و رؤسای شعب جمعیت هلال احمر استان های خوزستان، ایلام و لرستان به مدت سه روز از هفتم تا نهم مهرماه به میزبانی استان خوزستان در اردوگاه میثاق آبادان برگزار شد.

در این دوره آموزشی، مطالبی از قبیل مفاهیم و اصول مدیریت بحران، مقدمه ای بر مدیریت و فرماندهی سانحه، شناخت سوانح، مبانی پیشگیری از حوادث، مدیریت تجمعات انبوه، مدیریت بحران جامعه محور، مدیریت عملیات امداد و نجات، دستورالعمل ها و قوانین موجود سازمان امداد و نجات، مدیریت لجستیک، حمایت های روانی، جنبه های حقوقی مدیریت بحران و مقدمه ای بر سیلاب و طغیان رودخانه ها در ایران ارائه شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار