ما می‌توانیم هر سال 400 تا 500 هزار تن کاغذ تولید کنیم و تبدیل به صادرکننده این محصول شویم. اگر هم نیاز به وام ارزی باشد، آقای غضنفری با آقای فرزین صحبت خواهند کرد تا وام ارزی از صندوق ملی توسعه به آن اختصاص داده شود

"> همه سخنان آقای رئیس در خوزستان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۲

 

ما می‌توانیم هر سال 400 تا 500 هزار تن کاغذ تولید کنیم و تبدیل به صادرکننده این محصول شویم. اگر هم نیاز به وام ارزی باشد، آقای غضنفری با آقای فرزین صحبت خواهند کرد تا وام ارزی از صندوق ملی توسعه به آن اختصاص داده شود

 

اختصاصی شوشان : رییس جمهور با حضور در شرکت کشت و صنعت دهخدا در جمع حاضرین به سخنرانی پرداخت. پیش از سخنان رییس جمهور استاندار خوزستان، مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی، خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، نیکزاد وزیر راه وشهرسازی، غضنفری وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز به تشریح پروژه های که دیروز با حضور رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفته بودند پرداختند.

قبل از شروع مراسم افتتاح چند پروژه عمرانی، صنعتی و کشاورزی کلیپی از مراسم استقبال مردم ولایتمدار خوزستان از ضریح حرم اباعبداله الحسین (ع) برای حاضرین به نمایش در آمدکه مورد استقبال قرار گرفت.

اثبات ولایتمداری مردم خوزستان

رییس جمهور نیز فرازهای از سخنان خود را به ولایتمداری مردم خوزستان اختصاص داد و گفت: دیدید که مردم چه استقبالی از این ضریح کردند؟ ممکن است برخی بگویند این ضریح هنوز نصب نشده و تنها فلز و چوب است، اما این سخنان سطحی است. مردم خوزستان به دنبال چوب و طلا نیستند بلکه آنها هر چیزی را که یادآور امام حسین (ع) باشد عزیز می‌دارند و از دل آن به دنبال پیام عاشور او کربلا هستند و اینها بهانه‌ای است برای اعلام اعتقادات و آرمان‌هایشان است و چه زیبا آن پیرمرد گفت مردمی که برای چوب و سنگ امام حسین این طور گریه می‌کنند، اگر حسین زمان برپا کننده توحید و عدالت بیاید، چه خواهند کرد. وقتی از نشانه این طور استقبال می‌کنند، اگر تجلی امام بیاید چه استقبالی خواهند کرد؟

ذکر داستانی تاریخی

رییس جمهور در این خصوص به ذکر داستانی تاریخی پرداخت و گفت: در زمانی که سورنا فرمانده سپاه ایران و کلاسوس فرمانده سپاه روم در سرحدات روم با هم به مذاکره می پرداختند، سورنا پاسخ های مستدل و منطقی به طرف مقابل ارائه می داد. یکدفعه طرف رومی از جای خود برخاست و گفت : ادامه مذاکرات در پایتخت ایران باشد. سورنا در این هنگام کف دست خود را به طرف رومی نشان داد و گفت: آیا در این جا مو می بینی؟ طرف رومی گفت: خیر. سورنا نیز گفت: اگر در کف دست من مو دیدید پایتخت ایران را هم خواهید دید. محال است که پای شما به پایتخت ایران برسد که سرانجام جنگ بین ایران و روم صورت گرفت و فرمانده روم در آن جنگ کشته شد.

تاریخ نشان نداده که کسی به این ملت زور بگوید و موفق شود

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "دشمنان بیایند با ما حرف بزنند تا ببینیم که مشکل آنها چیست"، خطاب به تحریم‌کنندگان جمهوری اسلامی ایران گفت : من اعلام می‌کنم اگر شما پشت سر خود را دیدید، تسلیم شدن ملت ایران را هم می‌بینید. ملت ما با فرهنگ و مقتدر است و تاریخ نشان نداده که کسی به این ملت زور بگوید و موفق شود

ایجاد دو کارخانه تولید ام دی اف و کاغذ

رییس جمهوری با اشاره به درخواست های استاندار و مدیران استان از دولت برای حمایت از توسعه طرح صنعت نیشکر، ادامه داد: دولت با اختصاص ارز برای ایجاد دو کارخانه تولید ام دی اف و کاغذ موافق است. احمدی نژاد با بیان این که سالانه 500 هزار تن کاغذ وارد کشور می شود ادامه داد : می توان با توسعه صنایع پایین دست طرح توسعه نیشکر، تفاله های نیشکر را به کاغذ تبدیل کرد و دولت از توسعه و گسترش صنایع پایین دست برای تبدیل تفاله نیشکر به کاغذ حمایت می کند. وی با بیان این که امروز شاهد پیشرفت خوزستان در بخش های مختلفی هستیم، گفت:

خوزستان می تواند در همه بخش های کشور در بالاترین رده قرار گیرد و این شدنی است. وی با اشاره به امکان تولید کاغذ از نخاله‌های این کارخانه گفت: ما می‌توانیم هر سال 400 تا 500 هزار تن کاغذ تولید کنیم و تبدیل به صادرکننده این محصول شویم. اگر هم نیاز به وام ارزی باشد، آقای غضنفری با آقای فرزین صحبت خواهند کرد تا وام ارزی از صندوق ملی توسعه به آن اختصاص داده شود.

وی در ادامه با مطایبه خاصی گفت : چیزی که در این کشور زیاد است ارز (عرض) است . همه این روزها ارز (عرض) دارند! احمدی نژاد پیش از سخنان خود، از بخش‌های مختلف کشت و صنعت نیشکر دهخدا بازدید کرد. پیش از سخنان رییس‌جمهور نیز به صورت ویدیو کنفرانس، کارخانه تولید ام‌دی‌اف صنایع نیشکر خوزستان افتتاح شد. با افتتاح این کارخانه سالانه 130 هزار متر مکعب ام‌دی‌اف تولید و به بازار عرضه می‌شود.

تاکید بر صنایع پایین دستی در خوزستان

ريس‌جمهور گفت : با توجه به ظرفيت‌هاي بالاي خوزستان در عرصه كشاورزي و وجود زمين و آب فراوان در اين استان، بيشترين زمينه بهره‌گيري از طرح جامع توسعه كشاورزي در خوزستان وجود دارد كه با عنايت به تخصيص بخش عمده منابع اختصاص داده شده به اين طرح در استان، قول مي‌دهم به زودي بخش دوم تسهيلات توسعه كشاورزي تخصيص يابد تا بتوان از 250 هزار هكتار زمين مستعد كشت و كار در خوزستان به بهترين نحو استفاده كرد تا حداقل 50 هزار شغل مستقيم و 20 هزار شغل غيرمستقيم در عرصه كشاورزي ايجاد شود. وی با بيان اينكه هر صنعت بالا دستي كه در خوزستان وجود دارد، بايد در همين استان توسعه يافته و صنايع پايين‌دستي آن به طور سلسله مراتبي ايجاد شده و گسترش يابد، گفت: به مردم استان قول مي‌دهم كه با هر همت و سرعتي كه پيشرفت استان را رقم بزند اقدام كنند و دولت با همان سرعت و با همان قوت از تلاش‌هاي آنان و مسئولان استان حمايت خواهد كرد.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار