شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۰۳۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵
شوشان: با حضور استاندار خوزستان جلسه شورای کشاورزی استان با موضوع بررسی مشکلات کشاورزی رامشیر در فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان رامشیر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جلسه شورای کشاورزی استان که با حضور جمعی از مسئولان در فرمانداری رامشیر برگزار شد با اشاره به مشکلات بخش کشاورزی در این شهرستان اظهار داشت : مهم ترین مشکل و دغدغه مردم شهرستان رامشیر در بخش کشاورزی می باشد و امیدواریم در این جلسه بتوانیم  بسیاری از این مشکلات را برطرف کنیم .

استاندار خوزستان وقفی بودن اراضی رامشیر را از دیگر مشکلات اساسی این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: ضرورت دارد اداره کل اوقاف استان  با جدیت این موضوع را پیگیری نمایند و ظرف مهلت تعیین شده (پنج ماه) زمینه را برای حل این مشکل ازطریق تبدیل به احسن فراهم نمایند و به نوعی این سنت حسنه اجرا شود که هم مشکل مردم برطرف شود و هم به نیت وقف خدشه ای وارد نشود.

فرماندار رامشیر نیز در این جلسه  ضمن خیر مقدم و تقدیر از حضور شریعتی  استاندار خوزستان و اعضای شورای کشاورزی استان در رامشیرگزارشی از عملکرد شهرستان در بخش کشاورزی ارائه نمود و اظهار داشت :  تولید گندم  درشهرستان رامشیر در سال زراعی گذشته علیرغم خسارت های وارده بر اثر بارندگی های شدید، رشد82 درصدی داشت همچنین یک هزار و 300 تن گوشت سفید درسال گذشته در رامشیر تولید شد .

سعید فیوضی در ادامه  با بیان اینکه در شهرستان 12 واحد مرغداری فعال  وجود دارد خواستار تامین اعتبار جهت راه اندازی کشتارگاه دام و طیور در شهرستان شد و اظهار داشت : با راه اندازی این کشتارگاه زمینه برای توسعه اشتغال و افزایش تولید گوشت سفید در شهرستان نیز بیش از پیش فراهم خواهد شد.

فیوضی در ادامه به خسارت وارده به بخش کشاورزی شهرستان در سال گذشته اشاره نمود و اظهار داشت : بر اثر بارندگی های شدید و طغیان رودخانه جراحی 37 میلیارد تومان به کشاورزان شهرستان خسارت وارد شده است که متاسفانه تاکنون پرداخت نشده است .

فرماندار رامشیر افزود: یکی از مهم ترین عوامل بروز این خسارت ها عدم لایروبی مخزن سد شهدا و همچنین کانال کنترل سیلاب می باشد که به دلیل رویش علف های هرز و رسوب گذاری بیش از حد ظرفیت اسمی مخزن از بیست میلیون متر مکعب  به سه میلیون متر مکعب کاهش یافته است و انتظار داریم  با توجه به مجاورت 13 روستا در مسیر این کانال، اعتبارات لازم تامین شود و لایروبی ها قبل از شروع بارندگی ها انجام شود تا از تکرار حوادث و خسارت وارده به کشاورزان و روستاییان در سال گذشته جلوگیری شود.

امام جمعه شهرستان نیز در ادامه ضمن تسلیت ایام محرم و عزاداری امام حسین (ع) از حضور استاندار و هیئت همراه در رامشیر تقدیر نمود و اظهار داشت : حل برخی از مشکلات شهرستان تنها در توان و اختیار شخص استاندار می باشد و امیدواریم که امروز با حضور ایشان این مشکلات حل شوند.

حجت الاسلام و المسلمین معرف در ادامه تامین آب کافی و به موقع را  بسیار مهم دانست  و اظهار داشت :  اگر این مهم صورت گیرد هم باعث اشتغال  می شود و هم باری از مشکلات دولت در زمینه حل مشکل بیکاری برداشته خواهد شد.

محرومیت شهرستان از دیگر موضوعاتی بود که امام جمعه رامشیر در این جلسه مطرح نمود و اظهار داشت : علیرغم اینکه بیش از سیصد حلقه چاه نفت و گاز در شهرستان فعال هستند اما بسیاری از روستاهای شهرستان همچنان با مشکل آب شرب مواجه می باشند و این شهرستان  نیازمند توجه ویژه مسئولان در زمینه اشتغال،  امکانات وخدمات رفاهی می باشد.

نماینده مردم رامشیر و رامهرمز در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت کشاورزی در استان اظهار داشت :  مجمع نمایندگان استان در جلسه ای با ریاست مجلس، مشکلات استان را مطرح نمودند که هفت مصوبه از بیست مصوبه  این جلسه فقط در زمینه کشاورزی می باشد و این نشان دهنده اهمیت کشاورزی در استان خوزستان می باشد.

اقبال محمدیان در ادامه به جایگاه کشاورزی رامشیر در استان اشاره نمود و اظهار داشت :  شهرستان رامشیر به عنوان قطب کشاورزی در استان مطرح است و هندوانه رامشیر به عنوان یک برند کشوری و حتی جهانی شناخته شده است  ولی مشکلاتی در این شهرستان وجود دارند که باعث ایجاد نارضایتی در بین کشاورزان این شهرستان شده است .

محمدیان ، وقفی بودن اراضی رامشیر، تاخیر در تحویل زمین های کشاورزی از سوی شرکت های جهاد نصر مستقر در منطقه ،عدم پرداخت خسارت به کشاورزانی که در سیلاب سال قبل متضرر شده اند را مهم ترین مشکلات بخش کشاورزی رامشیر عنوان کرد.

در ادامه سایر حاضرین به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و در پایان تصمیمات لازم اتخاذ گردید.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار