شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۸

دکتر احمد ماهی مدیر کل اداره منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دعوت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز جهت بازدید از پروژه های درمانی در حال احداث دانشگاه به منظور ارزیابی حجم نیروی انسانی مورد نیاز و اعطاء مجوزهای لازم جذب این نیروهای انسانی به دانشگاه به خوزستان سفر کرد.

 

وی در این سفر یک روزه به همراه دکتر سید احمد حسینی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر پژمان بختیاری مدیر توسعه نیروی انسانی دانشگاه و مهندس عبدالحسین بیگدلی مدیر پشتیبانی و امور رفاهی دانشگاه از برخی از پروژه های عمرانی در حال احداث دانشگاه بازدید نمود.

 

ماهی از پروژه استفاده از ظرفیت های خالی بیمارستان شهید بقایی اهواز که چندی پیش در قالب تفاهم نامه ای فی مابین دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی منعقد گردیده بود که دارای دو بلوک مجزا و جمعاً 360 تختخواب با 12 هزار و 250 مترمربع مساحت می باشد، بازدید کرد.

 

مدیر کل اداره منابع انسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از مرکز تخصصی پیوند مغز استخوان بیمارستان شفاء اهواز با زیربنای 2 هزار و 700 مترمربع و 95% پیشرفت فیزیکی که پیش بینی می شود در آبان ماه سال جاری به بهره برداری برسد، کلینیک ویژه بیمارستان گلستان با زیربنای 2 هزار و 300 مترمربع در سه طبقه و 45% پیشرفت فیزیکی، توسعه بخش روانپزشکی بیمارستان گلستان با یک هزار و 200 مترمربع زیربنا و 85% پیشرفت فیزیکی و همچنین اورژانس و سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان اهواز و بیمارستان سینا شهرستان کارون بازدید نمود.

 

وی در حاشیه این بازدید با اشاره به مشکل بیمارستان های دانشگاهی در خصوص کمبود کادر درمانی به خصوص نیروی پرستار و نبود فارغ التحصیل کافی در این رشته، تصریح کرد: با توجه به اینکه استان خوزستان تنها استانی است که فارغ التحصیلانی تحت عنوان کمک پرستار دارد می توان با ارائه مجوزهای لازم جهت جذب این نیروها تا حدودی مشکل موجود را برطرف کرد.

 

ماهی در پایان با اشاره به وجود کارشناسان توانمند در نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از آنان خواست تا با تحلیل اطلاعات موجود در سامانه اطلاعاتی نیروی انسانی کل کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را در خصوص تحلیل کارشناسی از وضعیت نیروی انسانی، کمبود ها و نیازهای خوزستان و کل کشور یاری نمایند.

 

گفتنی است پس از بازدیدهای مذکور، وضعیت نیروی انسانی مورد نیاز بررسی و مقرر گردید حداکثر همکاری جهت اعطاء مجوزهای لازم در خصوص جذب نیروی انسانی مورد نیاز پروژه های مذکور با دانشگاه صورت پذیرد. لازم به ذکر است در حاشیه بازدید دکتر ماهی از بیمارستان امام خمینی(ره) اهواز، هیئت بازدید کننده با تلاش یکی از پرستاران بنام پروین رستم پور زابلی مواجه شد که علیرغم بیماری، مجدانه به ارائه خدمت و پیگیری مشکلات مراجعین مشغول بود و به همین منظور مقرر شد لوح تقدیری از سوی وزارت بهداشت به پاس قدردانی از تلاشهای وی به ایشان اهداء گردد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار