اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۹
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ایجاد تعادل بین حوزه اجتماعی و سیاسی را از مهم‌ترین راهبردهای مدنظر دانست و تقویت احزاب و‌ سازمان‌های مردم‌نهاد، رضایت‌سازی اجتماعی، گسترش معیشت مردم و رفع آسیب‌های اجتماعی را از مهمترین راهبردهایی که در این معاونت دنبال خواهد شد، عنوان‌کرد.
 
به گزارش ایسنا ، علی‌حسین حسین‌زاده در مراسم تودیع و معارفه سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان که امروز، پنجشنبه 22 مهرماه در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در ابتدا باید از استاندار جهت پیشنهاد این پست تشکر کنم. پذیرش این مسئولیت یک تا دو ماه به درازا کشید و از عواملی که موجب پذیرش بنده شد، خلوص و پشتکار آقای شریعتی است و سابقه کار مشترکی که در دولت آقای خاتمی داشتیم، از عوامل پذیرش بود.
 
وی افزود: این مسئولیت‌ها گذرا و گردشی هستند و خوشا به حال کسی که از این نعمت برای خدمت به خلق استفاده کند و امیدوارم در این فرصت کوتاه، در این مسئولیت به وظایف خود به‌خوبی عمل کنم.
 
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان این‌که در حوزه سیاسی چهار راهبرد در نظر گرفته شده است، گفت: ایجاد تعادل بین حوزه اجتماعی و سیاسی از مهم‌ترین راهبردهای مدنظر است. اکثر اندیشمندان تعادل بین حوزه سیاسی و اجتماعی را برای نظم دولت‌ها مؤثر می‌دانند و مهمترین راهکار برای حفظ این تعادل، تقویت نهادهای اجتماعی در چارچوب قانون و در ذیل حوزه سیاسی است.
 
حسین‌زاده ادامه داد: تقویت احزاب،‌ سازمان‌های مردم‌نهاد، کانون‌ها، انجمن‌های کارگری، سازمان‌های زنان و ... از مهمترین راهبرد ما در معاونت سیاسی خواهد بود که می‌تواند تعادل نظام سیاسی – اجتماعی را ایجاد کند. در این خصوص مهمترین شاخص ما قانون است.
 
رضایت‌سازی اجتماعی به برنامه‌ریزی و اصلاح رویکردها و مکانیزم‌ها نیاز دارد
 
وی با بیان این‌که رضایت اجتماعی دومین راهبرد در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: دو مقوله رفاه و رضایت اجتماعی مرتبط با یکدیگر و تأثیرگذار بر هم هستند. به عنوان یک جامعه‌شناس، یکی از مشکلات استان، پایین بودن رضایت اجتماعی است و این رضایت‌سازی به بودجه نیاز ندارد بلکه به برنامه‌ریزی و اصلاح رویکردها و مکانیزم‌ها نیاز دارد.
 
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: این مسائل در بسیاری از استان‌ها حل شده است ولی اکنون در استان ما اگر فردی بیماری داشته باشد، نیاز به آشنا پیدا می‌کند. اگر در چهار نقطه شهر، ترافیکی داشته باشیم، که می‌توان با قراردادن پلیس این ترافیک رفع شود اما شهروندان برای مراجعه به شهرداری و انجام کار اداری نیاز به آشنا دارد. این مسئله متأسفانه تنها در ادارات دولتی نیست بلکه در مؤسسات غیردولتی نیز وجود دارد. تمام این موارد به بودجه نیاز ندارد و نارضایتی را تجدید می‌کند.
 
گسترش معیشت، راهبرد سوم معاونت سیاسی
 
حسین‌زاده با بیان این‌که گسترش معیشت به عنوان راهبرد سوم در معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری دنبال خواهد شد، عنوان کرد: یکی از محورهای مهم معیشت مردم خواهد بود. معیشت مردم به معنای آن است که مردم بتوانند زندگی روزمره خود را به‌خوبی اداره کنند. باید تلاش کنیم که معیشت مردم بهبود پیدا کند. اگر چرخ زندگی در حرکت نباشد، باید تبعات آن را پاسخ دهیم. باید معیشت را راه‌اندازی کنیم تا گرفتاری‌های مردم کم شود و در این خصوص از الگوی مشارکت مردم استفاده خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به این‌که توجه به آسیب‌های اجتماعی چهارمین راهبرد خواهد بود، اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی از موارد پیچیده است که نیاز به کارهای بسیاری دارد. استان خوزستان از لحاظ شاخص‌ها، همچون وضعیت حاشیه‌نشینی، اعتیاد، در جایگاه مناسبی قرار ندارد که این موارد پیامدهایی را ایجاد می‌کند و به همین جهت تلاش در خصوص رفع آسیب‌های اجتماعی در دستور کار خواهد بود.
 
سرپرست معاونت سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان با بیان این‌که معتقد به صفات مدیریتی هستم، عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم با افراد حاضر در این جلسه کارها را دنبال کنیم و اگر تغییراتی نیز ایجاد شود پس از انتخابات دنبال شود؛ نگاه من در حال حاضر ثبات مدیریتی است.
 
حسین‌زاده عنوان کرد: از دیگر موارد مورد اهمیت رعایت سلسه مراتب است. در حوزه امور اجرایی باید سلسله مراتب رعایت شود زیرا عدم رعایت آن موجب تضعیف سیستم می‌شود. همچنین لازم است فرمانداران و دیگر مدیران از برگزاری جلسات و مراسمات فرمایشی خودداری کنند.
 
رشد 200 درصدی سازمان‌های مردم‌نهاد در خوزستان
 
همچنین در این مراسم فرج‌الله خبیر معاون سیاسی و اجتماعی سابق استانداری خوزستان اظهار کرد: تشکر می‌کنم که شرایطی فراهم شد تا در سنگر دیگری خدمت کنیم. در طی این سه سال با اصرار آقای مقتدایی به عرصه خدمت برگشتم زیرا در دولت نهم و دهم خارج از دولت بودم.
 
وی افزود: در آن هشت سال یا مرخصی بدون حقوق و یا استعفاء داده بودم و در طول سه سال در دولت جدید، استخدام دولت نبودم و تحت قرارداد بودم. در این سه سال یک هجمه و جوّ سنگینی وجود داشت.
 
معاون سابق سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان گفت: از ابتدای انقلاب، مسئولیت‌های مختلفی در تمام دولت‌ها داشتم اما به نظر می‌رسد هرچه به جلو می‌رویم، ناخالصی‌ها بیشتر می‌شود. در گذشته کسی به دنبال این نبود که به هر قیمتی مسئولیتی را به‌دست بیاورد.
 
خبیر ادامه داد: در سه سال گذشته، آدم‌های مختلف فشارهای بسیاری را برای کسب مسئولیت‌ها وارد کردند. سلایق نیز زیاد و پاسخگویی به تمام این سلایق دشوار بود. از سویی دیگر برخی موارد به دلایل شرایط اداری و شرایط دولت و به توانمندی افراد باز می‌گشت.
 
وی با بیان این‌که معاونت سیاسی، معاونت پرچالشی است؛ عنوان کرد: این سه سال به هر ترتیبی که بود، گذشت. نمی‌خواهم گزارش کار ارائه دهم زیرا جو، به نحوی دیگری است؛ در این مدت تلاش کردیم شرایط فعالیت سیاسی را فراهم کنیم و تأکید شد که شرایط برای فعالیت احزاب، جمعیت‌های سیاسی و سازمان‌های مردم نهاد، ایجاد شود و به دنبال آن تعداد شعب احزاب و جمعیت‌های سیاسی نیز افزایش پیدا کرد.
 
معاون سابق سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان ادامه داد: در سه سال گذشته شاهد رشد 200 درصدی سازمان‌های مردم‌نهاد در خوزستان بودیم و این عدد قابل توجهی است. در حوزه کارگری نیز با چالش کارگری عمیقی مواجه نشدیم و شرایط به گونه‌ای بود که مدیریت شد.
 
خبیر در پایان گفت: از تمام همکاران، استانداران سابق و فعلی، ادارات و سازمان‌ها و اصحاب رسانه تشکر می‌کنم و اگر خطایی انجام شده و افراد یا گروه‌هایی ناراحت شده‌اند، عذرخواهی می‌کنم.

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار