اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
«زهرا نعمتی» و «سیامند رحمان» در بین 10 ورزشکار آسیایی تاریخ ساز در بازی های پارالمپیک ریو قرار دارند.
 نام «زهرا نعمتی» و «سیامند رحمان» در بین 10 ورزشکار آسیایی تاریخ ساز در بازی های پارالمپیک ریو قرار دارد.
 کمیته بین المللی پارالمپیک در گزارشی 10 ورزشکار آسیایی تاریخ ساز در رقابت های پارالمپیک ریو2016 را معرفی کرد که نام «زهرا نعمتی» و «سیامند رحمان» قهرمانان ایرانی در این فهرست به چشم می خورد.


در این گزارش که همزمان با روز ملی پارالمپیک منتشر شده،آمده است؛ علاوه بر چین که کشوری پیشرو در بازی های پارالمپیک است، سایر کشورهای آسیایی نیز حضوری به یاد ماندنی در ریو داشتند.
براساس این گزارش، بیست و پنج کشور آسیایی در فهرست تک مداله ها قرار گرفته اند و افزون بر این، کشورهایی نظیر قزاقستان، مالزی، ازبکستان و ویتنام نیز رتبه خود را در این دوره از بازی ها ارتقا دادند و عملکرد بهتری داشتند. کشور قطر نیز نخستین حضور خود در این بازی‌های را تجربه می‌کرد.
در ادامه این گزارش از 10 ورزشکار آسیایی نام برده شده که با عملکرد خود در بازی‌های پارالمپیک ریو تاریخ ساز شده و درخشیدند.
«زهرا نعمتی» و «سیامند رحمان» از ایران، وزنه برداری از چین، بازیکن رشته بوچیا از کره، شناگری از سنگاپور، ورزشکاری از تایلند در دوومیدانی، نماینده مالزی در دوومیدانی، تیراندازی از امارات و شمشیربازی از عراق، 10 ورزشکار نام برده شده در این فهرست هستند.
در این گزارش از سیامند رحمان به عنوان وزنه برداری از ایران نام برده شده که توانست جایگاه خود را در جهان به عنوان قوی‌ترین مرد دارای معلولیت حفظ کند.
رحمان در نخستین حرکت خود وزنه 270 کیلوگرم را انتخاب و مدال طلای پارالمپیک را قطعی کرد و با بالای سر بردن وزنه 300 کیلوگرمی رکورد جهان را شکست و توانست کاری را انجام دهد که تاکنون کسی در جهان انجام نداده است. این وزنه بردار 28 ساله در تلاشی دیگر وزنه 305 و سپس وزنه 310 کیلوگرمی را بالای سر برد و تاریخ ساز شد.
این گزارش همچنین از زهرا نعمتی، کماندار 31 ساله ی ایرانی، اینگونه یاد کرده است: نعمتی دو ماه فراموش نشدنی را در ریو سپری کرد. او در ماه آگوست در بازی های المپیک شرکت کرد و پرچم دار کاروان کشورش بود و در ماه سپتامبر نیز موفق شد در بازی های پارالمپیک ریو به یک نشان طلای انفرادی و یک نشان نقره تیمی میکس دست یابد و این دو مدال را به نشان های طلا و برنز خود در پارالمپیک لندن افزود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار