شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۲

 

رئيس اداره سلامت اداره‌كل آموزش و پرورش خوزستان گفت: خوشبختانه در مدارس مناطق سردسير بخاري‌هاي نفتي جمع‌آوري و به جاي آن‌ها بخاري‌هاي برقي استاندارد جايگزين شده است.

اميد مقيمي‌پور اظهارداشت: عدم وجود و استفاده از بخاري‌هاي نفتي در استان توسط كارشناسان اداره سلامت پيگيري شده‌ است.

وي ادامه‌داد: دستورالعمل استفاده از بخاري‌هاي استاندارد به همه مدارس استان ارسال شده ‌است و باتوجه به بازديدهايي كه توسط كارشناسان انجام شده است، بخاري نفتي در مدارس استان وجود ندارد.

رييس اداره سلامت اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: از ابتداي مهرماه آموزش‌هايي شامل ارايه نكات ايمني و مقابله با حوادث و همچنين توصيه‌هاي ايمني به دانش‌آموزان و كاركنان توسط افراد متخصص داده شده ‌است. اين آموزش در سراسر مدارس اجرا شد.

مقيمي‌پور در ادامه با اشاره به استرس و اضطراب دانش‌آموزان در فصل امتحانات، توصيه كرد: دانش‌آموزان در فصل امتحانات از مواد غذايي مناسب تغذيه كنند.

وي ادامه‌داد: برخي از دانش‌آموزان به دليل بالابودن استرس و اضطراب امتحانات از خوردن غذا خودداري مي‌كنند كه اين امر براي دانش‌آموزان مضر است و بايد در فصل امتحانات از مواد غذايي باارزش استفاده كنند. خوردن صبحانه در فصل امتحانات به دانش‌آموزان توصيه مي‌شود.

رييس اداره سلامت اداره‌كل آموزش‌وپرورش خوزستان افزود: همچنين دانش‌آموزان در فصل امتحانات بايد بهداشت فردي خود را رعايت كنند تا باتوجه به سردي هوا از سرماخوردگي و بيماري‌هاي مرتبط با آن جلوگيري كنند و در اين دوران با مشكلي مواجه نشوند.

مقيمي‌پور گفت: مشاوران مدارس در راستاي كاهش اضطراب و استرس، هر ساله و قبل از آغاز فصل امتحانات، دوره آموزشي ويژه دانش‌آموزان و نقش والدين در كاهش اضطراب و استرس را اجرا مي‌كنند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار