شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۳
یک منبع بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با فارس:
یک منبع بسیج مردمی عراق از آغاز عملیات آزادسازی موصل، پایتخت گروهک تروریستی داعش در عراق طی هفته جاری و نهایتاً تا روز جمعه خبر داد و گفت: مشارکت بسیج مردمی در این عملیات حتمی است.
یک منبع بسیج مردمی عراق از آغاز عملیات آزادسازی موصل، پایتخت گروهک تروریستی داعش در عراق طی هفته جاری و نهایتاً تا روز جمعه خبر داد و گفت: مشارکت بسیج مردمی در این عملیات حتمی است.

یک منبع آگاه در بسیج مردمی عراق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بغداد اظهار داشت: همه آمادگی ها و تمهیدات ویژه آغاز عملیات آزادسازی موصل فراهم شده و تنها اعلام ساعت صفر عملیات برای یورش به شهر باقی مانده است.

وی تاکید کرد: آغاز عملیات آزادسازی موصل در هفته جاری کلید می خورد و اگر تغییر و تحولی بخواهد رخ بدهد حداکثر تا روز جمعه به تعویق خواهد افتاد.

این منبع تصریح کرد: قضیه مشارکت بسیج مردمی در این عملیات از سوی حیدر العبادی، فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نهایی و حتمی شده است.

به گزارش رسانه‌های عراقی، عملیات موصل از چند محور مختلف آغاز می‌شود که مهم‌ترین آن محور القیاره در 60 کیلومتری جنوب موصل و محور سهل نینوا در 20 کیلومتری شرق موصل خواهد بود.

درحالی که نیروهای امنیتی عراق در انتظار ساعت صفر عملیات موصل و ضربه نهایی به داعش هستند، منابع محلی گزارش کردند که یگان های جدیدی از ارتش عراق در اطراف موصل مستقر شده است.

برای اولین بار طی دو سال گذشته، یگان هایی از ارتش عراق طی دو روز گذشته در شمال موصل و از جمله در منطقه سد موصل مستقر شدند و همچنین گروه های الحشدالشعبی سرایا عاشورا و کتائب امام علی (ع) نیز روز پنجشنبه به نزدیکی های موصل رسیدند.

عراقی ها از هفته گذشته شمارش معکوس عملیات موصل را آغاز کرده اند و در انتظار ساعت صفر بسر می برند.

در خصوص وضعیت داعش در مقابل حملات همه جانبه نیروهای عراقی برای آزادسازی موصل، «سعید مموزینی» مسئول بخش رسانه‌ای شاخه 14 حزب دمکرات کردستان عراق در موصل گفت: داعش توان دفاعی ندارد و آخرین تلاش های خود را برای فرار از مرگ می‌کند و در همین چارچوب کمیته‌های نظامی در پشت خطوط مقدم جبهه تشکیل داده است تا در صورت فرار نیروهایش آنها را اعدام کنند.

وی افزود: این حربه نیز به نتیجه نخواهد رسید چون یک نبرد فراگیر علیه داعش راه خواهد افتاد و این گروه با شکست بزرگی مواجه خواهد شد.

خبرهای رسیده از موصل از اقدام داعش در قطع برق خبر می‌دهد تا مردم اخبار دولت عراق مبنی بر تلاش برای حمله همه جانبه به موصل را نشنوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار