رئيس سازمان هواپيمايي کشوري از رفع نقص فني يک فروند هواپيماي جت آمريکايي که در فرودگاه بين المللي اهواز فرود آمده بود خبر داد.

"> ماجرای فرود اضطراری جت آمریکایی در فرودگاه اهواز چه بود؟
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۲

 

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري از رفع نقص فني يک فروند هواپيماي جت آمريکايي که در فرودگاه بين المللي اهواز فرود آمده بود خبر داد.

 

شوشان : رئيس سازمان هواپيمايي کشوري از رفع نقص فني يک فروند هواپيماي جت آمريکايي که در فرودگاه بين المللي اهواز فرود آمده بود خبر داد.

به گزارش شوشان به نقل از باشگاه خبرنگاران، خلبان حميدرضا پهلواني ، با بيان مطلب فوق افزود: براساس مفاد کنوانسيون شيکاگو (ايکائو) که ايران نيز يکي از امضا کنندگان آن به شمار مي رود کشورهاي متعهد موظفند به وسايل پرنده عبوري از فضاي خودشان در صورت به وجود آمدن وضع اضطراري خدمات لازم را ارايه کنند.

معاون وزير راه و شهرسازي در ادامه اظهار داشت: برهمين اساس جمهوري اسلامي ايران نيز به وظايف قانوني خود عمل کرده و با فرود اضطراري يک فروند هواپيماي جت آمريکايي که دچار نقص فني شده بود موافقت کرد.

وي در ادامه تصريح کرد: سازمان هواپيمايي کشوري اطلاعيه هاي هوانوردي لازم به مبادي ذيربط از جمله ايکائو را اعلام کرد و هواپيماي مذکور بعد از تعميرات و اشکالات لازم صدور مجوز ترخيص را دريافت و کشور را روز گذشته ترک کرد.

کاپيتان پهلواني خاطر نشان کرد: هواپيماي فوق در تاريخ 24 آذر ماه در فرودگاه بين المللي اهواز فرود آمد و داراي 3 سر نشين بوده است .

هواپیمای آمریکایی اهواز را به مقصد هلند ترک کرد

هواپیمای آمریکایی که در اثر نقص فنی ناچار به فرود اضطراری در فرودگاه اهواز شده بود روز شنبه پس از رفع اشکال فنی فرودگاه این شهر را به مقصد هلند ترک کرد.

یک مقام آگاه در اهواز با اعلام این خبر گفت: بر اساس قوانین ایکائو هر هواپیمایی که در اثر نقص فنی در هر کشوری درخواست فرود اضطراری کند کشور میزبان باید اجازه فرود را به آن هواپیما بدهد.

گزارش دریافتی به نقل از مسوولان هواپیمایی کشوری حاکی ازاین بود که این هواپیمای کوچک تجاری 20روز پیش با سه سرنشین به دلیل نقص فنی، درخواست فرود در فرودگاه اهواز را داده و در این منطقه فرود آمده بود. سرنشینان این هواپیمای شخصی پس از فرود به سمت مقصد خود در کشورهای حاشیه خلیج فارس رفتند و هواپیما برای رفع نقص فنی در فرودگاه اهواز باقی مانده بود.

روزانه ده‌ها پرواز آمریکایی از آسمان ایران می‌گذرد

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور از تعمیر جت فالکون آمریکایی پس از دو هفته خبر داد که عصر دیروز فرودگاه اهواز را ترک کرد.

محمود رسولی‌نژاد با اعلام این‌که 24 آذرماه یک فروند فالکون آمریکایی خصوصی در مسیر ابوظبی – نوتردام از فضای هوایی کشورمان عبور می‌کرد اما با اعلام مشکل اضطراری درخواست نشستن در خاک ایران را اعلام کرد افزود: این هواپیمای بازرگانی خصوصی با سه نفر سرنشین ساعت 3:30 بامداد روز حادثه در فرودگاه اهواز به صورت اضطراری فرود آمد. بعد از ظهر همان روز سه سرنشین همین هواپیما با هواپیمای خصوصی دیگری که از ابوظبی آمده بود ایران را ترک کردند.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌های کشور خاطرنشان کرد: ساعت 17 روز گذشته پس از پایان انجام مراحل تعمیر هواپیمای خصوصی آمریکایی از فرودگاه اهواز به مقصد ابوظبی پرواز کرد.

رسولی‌نژاد تاکید کرد: روزانه ممکن است ده‌ها پرواز آمریکایی از آسمان کشور ایران عبور کند و طبق عرف بین‌المللی کمک کردن در چنین مواقعی امری طبیعی و قانونی است.

وی افزود: همه کشورها حق عبور از آسمان ایران را دارند همان طور که ایران از آسمان بسیاری از کشورها برای تردد استفاده می‌کند.

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار