اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۵
همراه با آغاز فصل پاییز، کلاس ها و دوره های آموزش زبان فارسی در تعدادی از کشورهای جهان همچون فرانسه، ترکمنستان، قطر، تایلند، آذربایجان، سوریه، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و اسپانیا، آغاز شد
همراه با آغاز فصل پاییز، کلاس ها و دوره های آموزش زبان فارسی در تعدادی از کشورهای جهان همچون فرانسه، ترکمنستان، قطر، تایلند، آذربایجان، سوریه، ترکیه، ارمنستان، گرجستان و اسپانیا، آغاز شد و علاقمندان به یادگیری زبان و ادب فارسی در کلاس های درسی خود حاضر شدند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد سعدی، رایزنی فرهنگی کشورمان در فرانسه، به دنبال اجرای آیین نامه های ارسالی از سوی بنیاد سعدی و همچنین بررسی نحوه عملکرد دیگر مراکز آموزش زبان در پاریس، ثبت نام از علاقمندان به زبان فارسی برای حضور در دوره جدید کلاس‌های آموزش زبان فارسی در قالب دو نیمسال تحصیلی و در هفت سطح آموزشی مطابق با استانداردهای بین‌المللی را در ماه جاری آغاز کرد.

 همچنین دوره پاییزی زبان فارسی در عشق آباد ترکمنستان طی مراسمی با حضور محمدجواد ابوالقاسمی، رایزن فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی در این کشور، فارسی آموزان و خانواده های آنها و استادان زبان فارسی، با اجرای برنامه های هنری، اوایل مهرماه در محل رایزنی فرهنگی کشورمان آغاز شد.

رایزنی فرهنگی کشورمان در قطر نیز دوره جدید آموزش زبان فارسی برای غیر فارسی‌زبانان را از پنجم مهرماه طی مراسمی با حضور خالقی راد، رایزن فرهنگی ایران و نماینده بنیاد سعدی و همچنین دانش‌آموختگان خارجی، در محل این رایزنی، آغاز کرد.
دوره تکمیلی آموزش زبان و ادبیات فارسی ویژه فارسی‌آموزانی که سطح مقدماتی را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند، در بانکوک تایلند نیز از ابتدای فصل پاییز در محل رایزنی فرهنگی کشورمان آغاز شد.

در ادامه آغاز دوره های پاییزی آموزش زبان فارسی در خارج کشور، رایزنی فرهنگی کشورمان در آذربایجان نیز آموزش الفباء زبان فارسی را طی مراسمی با حضور سید ابراهیم ابراهیمی‌نائید، در محل این رایزنی در باکو آغاز کرد. در این دوره آموزشی علاوه بر الفباء زبان فارسی، هنرهای نقاشی، سرود، موسیقی آیینی، خیاطی و نقاشی کودکان نیز آموزش داده می شود.
رایزنی فرهنگی کشورمان در سوریه نیز هشتادوهفتمین دوره آموزش زبان فارسی را با سخنرانی مصطفی رنجبرشیرازی، نماینده فرهنگی ایران، استادان و دانشجویان زبان فارسی و جمعی از فرهیختگان، در سالن مرکز ایران‌شناسی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران طی ماه جای آغاز کرد.

دوره پاییزی کلاس‌های آموزش زبان و ادبیات فارسی در ارزروم ترکیه نیز با هدف تقویت بنیه علمی و ارتقاء سطح علمی استادان و دانشجویان علاقه‌مند به فرهنگ و زبان ایرانی، با همکاری مشترک مرکز آموزش زبان و ادبیات فارسی وابستگی فرهنگی ایران و اتحادیه نویسندگان ارزروم در محل اتحادیه نویسندگان، آغاز شد.
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا نیز با فرارسیدن فصل پاییز، دوره پاییزی آموزش زبان و ادبیات فارسی را در خانه آسیا مادرید، آغاز کرد. این دوره با حضور اسماعیلی، رایزن فرهنگی کشورمان و سیسله سن، مدیر آموزش خانه آسیا، در مادرید اسپانیا آغاز شد.

مسجد کبود ایروان نیز میزبان بیست‌وسومین دوره کلاس‌های آزاد آموزش زبان فارسی در کشور ارمنستان است. این دوره که با فرارسیدن فصل پاییز آغاز شد در سه سطح آموزشی از 14 مهرماه با حضور مجید مشکی، رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان و جمعی از استادان و فارسی‌آموزان، به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مسجد کبود ایروان، برگزار شد.
دوازدهمین دوره عمومی آموزش زبان فارسی در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تفلیس، از دیگر دوره های پاییزی در خارج از کشور است که 15 مهرماه با حضور مجتبی کامران فرد، رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان، استادان و همچنین بیش از 75 فارسی آموز پذیرفته شده، آغاز شد. این دوره آموزشی در سه سطح مقدماتی، متوسطه و پیشرفته، به منظور آموزش و توسعه زبان فارسی در سطح عمومی برگزار می‌شود.

نخستین دوره آموزش زبان فارسی ویژه نویسندگان و محققان نیز در مؤسسه مطالعاتی و پژوهشی چاملیجا استانبول، طی مراسمی در ماه جاری با حضور کارشناس فرهنگی رایزنی فرهنگی کشورمان در ترکیه، سدا، رییس بخش آموزش چاملیجا در استانبول و استادان و دانشجویان زبان فارسی در استانبول ترکیه آغاز شد.

بنیاد سعدی به منظور تقویت و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور و ایجاد تمرکز، هم‌افزایی و انسجام در فعالیت‌های مرتبط با این حوزه و بهره‌گیری بهینه از ظرفیت‌های موجود کشور تشکیل شده تا  مدیریت راهبردی و اجرای فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و رسانه‌ای را در حوزه گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور با هماهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی عهده‌دار شود.

طبق اساسنامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی، مرکز اصلی بنیاد سعدی در تهران است و بنیاد می‌تواند نسبت به ایجاد شعبه در سایر شهرهای ایران و ایجاد شعبه، مراکز تحقیقاتی و آموزشی و اعطای نمایندگی به طرف‌های خارجی در خارج از کشور اقدام کند.

همچنین بنیاد در کشورهایی که سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رایزنی فرهنگی دارد، نمایندگی مستقل ایجاد نخواهد کرد و معلمان و استادان اعزامی وظایف محوله از سوی بنیاد را زیر نظر رایزنی فرهنگی انجام خواهند داد و در مناطقی که رایزنی فرهنگی وجود نداشته باشد این وظایف زیر نظر نمایندگی‌های سیاسی جمهوری اسلامی ایران انجام خواهد شد.

 برهمین اساس رایزنان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که توسط سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به محل ماموریت اعزام می شوند، طی حکمی از سوی دکتر حدادعادل، رییس بنیاد سعدی، به عنوان نمایندگان این بنیاد در امر آموزش و گسترش زبان فارسی در جهان منصوب شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار