نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی باید کسانی که بر اجرای غلط پروژه سدگتوند اصرار داشتند، معرفی شوند. "> مسببان مشکلات امروز سدگتوند معرفی شوند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۰۸:۱۴

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط کنونی باید کسانی که بر اجرای غلط پروژه سدگتوند اصرار داشتند، معرفی شوند.

سید شریف حسینی اظهار داشت: مسببان بروز مشکلات کنونی در سدگتوند باید شناسایی و به مردم معرفی شوند زیرا باعث شده‌اند تا بیت‌المال به صورت نادرست هزینه شود.

وی با اشاره به هشدارهای داده شده درباره عواقب ساخت این سد در سال‌های گذشته، افزود: در آن روزها بارها تذکر دادیم، بارها سخنرانی و مصاحبه کردیم، به شخص وزیر نیرو تذکر دادیم ولی گوش شنوایی نبود.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: با وضعیت موجود، چاره‌ای نیست جز اینکه پیامدها و تبعات این سد را پذیرفت و برای رفع آن‌ها تلاش کرد، چرا که اصرار بر اشتباهات گذشته تنها هزینه‌های بیت‌المال را افزایش می‌دهد.

حسینی تاکید کرد: در شرایط کنونی هیچ کس پاسخگو نیست اگر هم فشار رسانه‌ها زیاد شود، احتمال می‌رود شخص وزیر نیرو در این باره معذرت خواهی کند ولی آیا با معذرت خواهی وزیر نیرو مشکل حل می‌شود و مزارع خوزستان دیگر در تهدید شوری نیست؟

وی خاطر نشان کرد: از نهادهای نظارتی به ویژه سازمان بازرسی کل کشور که به این موضوع ورود کرده و بررسی‌های تخصصی خود را انجام داده و گزارش‌های آن را منتشر کرده تشکر می‌کنم و درخواست دارم این مسئله را تا رسیدن به نتیجه رها نکنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با هزینه‌ای که در سدگتوند انجام شده است، می‌توانستیم مشکلات بیکاری را در خوزستان ریشه‌کن کنیم، ولی پروژه‌ای اجرا شد که اشتغال پایدار و کشاورزی خوزستان را تهدید می‌کند.

سازمان بازرسی کل کشور پس از بررسی‌های انجام شده اعلام کرده است که آب سدگتوند علیا باید تخلیه شود و کاربری این سد نیز باید در اسرع وقت تغییر کند.

در روزهای گذشته تجمع‌های اعتراض آمیزی توسط ساکنان روستاهای محدوده سد گتوند برای احقاق حقوق از دست رفته‌شان انجام شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار