اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۲۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
برای نخستین بار در خوزستان؛
این دو عمل مهم در حال حاضر تنها در تهران و شیراز انجام می شود و استان خوزستان سومین استانی است...
 دکتر هژیر جواهری زاده عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و فوق تخصص گوارش و کبد اطفال از انجام دو عمل مهم دیلاتاسیون برای نخستین بار در خوزستان؛ انجام عمل دیلاتاسیون مری و گاستروستومی اطفالمری (گشاد نمودن مری) و گاستروستومی اطفال برای نخستین بار در استان خوزستان خبر داد و افزود: این دو عمل مهم در حال حاضر تنها در تهران و شیراز انجام می شود و استان خوزستان سومین استانی است که این اعمال مهم را برای اطفال آغاز نموده است.

  وی تصریح کرد: تا پیش از این اطفال مبتلا به تنگی مری جهت انجام عمل دیلاتاسیون مری به تهران و اکثراً شیراز مراجعه می کردند که این امر خود باعث تحمیل هزینه های فراوان برای بیمار و خانواده می شد. لذا تصمیم گرفته شد امور مربوط به بیماران خوزستان در همین استان انجام گردد، به همین منظور با همکاری دکتر مهران حکیم زاده رئیس بیمارستان ابوذر وسایل لازم تا حد امکان تهیه و درمان بیماران آغاز شد.

 عضو هیئت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به فرآیند دیلاتاسیون مری اشاره نمود و افزود: زمان و تعداد جلسات درمان بستگی به میزان آسیب متفاوت است و ممکن است برای یک بیمار 2 الی 3  جلسه و برای برخی دیگر تا 16 جلسه نیز ادامه داشته باشد؛ در هر صورت ابتدا فاصله جلسات درمانی کم و سپس به مرور فاصله جلسات افزایش می یابد.

 جواهری زاده به انواع روشهای دیلاتاسیون اشاره و افزود: روشهای مختلفی برای دیلاتاسیون همچون دیلاتاسیون با بالن و با ساواری وجود دارد که در حال حاضر در بیمارستان ابوذر روش دوم یعنی ساواری انجام می شود. برای انجام دیلاتاسیون با بالن نیازمند اندوسکوپی هستیم که باید خریداری شود.

 فوق تخصص گوارش اطفال ادامه داد: در حال حاضر اندوسکوپ های موجود برای کودکان 3 سال و بالاتر مناسب است و جهت گروه سنی زیر 3 سال و  نوزادان، اندوسکوپ های جدید لازم است.

 وی با بیان اینکه گاستروستومی عبارت است از گذاشتن لوله از راه معده برای کودکانی که مشکلات عصبی دارند و قادر نیستند از راه دهان چیزی بخورند، تصریح کرد: البته گاستروستومی یک درمان حمایتی می باشد و به معنی درمان بیمار نیست، گاستروستومی اطفال عمل مهم دیگری است که برای اولین بار در بیمارستان ابوذر انجام می شود.








نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار