اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۵۲۹
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
مدیرکل زندانهای استان خوزستان خبر داد :
مدیرکل زندانهای خوزستان  از آزادی  ۴۵۴ زندانی جرائم غیر عمد زندانهای خوزستان با تلاش و پیگیری های مددکاری و امور ستاد دیه استان در نیمه نخست سال جاری خبر داد.

بگزارش پایگاه اطلاع رسانی زندانهای خوزستان،رضا پوستچی با اعلام خبر فوق گفت:در راستای اجرای عدالت کیفری و پیگیری سیاستهای نظام قضائی در عرصه کنترل و کاهش هدفمند جمعیت کیفری زندانیان با تلاش مددکاران زندانها و همچنین فعالیت حوزه ستاد دیه خوزستان،۴۵۴ زندانی جرایم غیر عمد از زندان آزاد و به آغوش خانواده و جامعه باز گشتند.

مدیر کل زندانهای استان خاطر نشان ساخت: اعتقاد بر این است که جای زندانی جرایم غیر عمد در زندانها نیست، جرایم غیر عمد شامل آندسته از جرمهائیست که در ارتکاب آن قصد عمد و نیت مجرمانه  وجود نداشته و از جمله این موارد می توان به جرایم مالی غیر کلاهبرداری، دیه تصادفات، مهریه و … اشاره کرد.

این مقام ارشد زندانهای خوزستان همچنین در تشریح آماری این جمع آزاد شده از زندانها در طول شش ماهه نخست سال جاری افزود: از این تعداد زندانی ۱۵۱ نفر توسط مددکاران ، ۹۱ نفر توسط ستاد دیه استان و ۲۱۲ نفر نیز از طریق سایر اقدامات مانند ارائه اعسار ، پیگیری وکلا ، خانواده و … شرایط آزادی شان فراهم آمده است.

مدیرکل زندانهای خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۱ نفر زندانی جرائم غیر عمد در زندانهای خوزستان تحمل حبس می کنند گفت:  از این تعداد ۱۹۴ نفر بدهی مالی، ۵۸ نفر تصادف، ۴۹ نفر مهریه و نفقه و یک نفر مشکل بیمه ای دارد که پرونده های آنان جهت استفاده از تسهیلات و معاضدتهای حمایتی و قضائی به نهادهای  ذیربط ارجاع شده و در دست پیگیری می باشد.

رئیس هیات مدیره ستاد دیه استان خوزستان در خاتمه ضمن دعوت از خیرین و نیکوکاران جهت کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد و نیازمند گفت : کمک های مردمی و خیرین برای آزادی زندانیان غیر عمد ، مشمول مجرمین عمدی و کسانی که با ارتکاب جرائم خاص و خشن به زندان معرفی شده اند نمی گردد.

گفتنی است شماره حساب سیبا ۰۱۰۶۲۳۰۶۵۴۰۰۶ بانک ملی مرکزی اهواز آماده دریافت کمکهای نقدی مردم نوع دوست خوزستان برای آزاد سازی زنداینان جرائم غیر عمد است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار