عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعات مهم استان که از دید خیلی ها پنهان مانده، کمبود مراکز تفریحی است که چندان به آن توجه نمی شود. "> مسئولان اعتبارات را حیف و میل نکنند
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۶۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از موضوعات مهم استان که از دید خیلی ها پنهان مانده، کمبود مراکز تفریحی است که چندان به آن توجه نمی شود.

به گزارش شوشان به نقل از مهر، سیدشریف حسینی در رابطه با کمبود مراکز تفریحی در استان خوزستان اظهار کرد: ما استانی داریم که از لحاظ سرانه این بخش فقیر هستیم و کمبودهای زیادی داریم در حالیکه این امر چندان مورد توجه جدی مسئولان قرار نگرفته است.

وی افزود: متاسفانه ما در شهر اهواز به شدت با کمبود مراکز تفریحی مواجه هستیم که در آن، خانواده ها بتوانند اوقات فراغت و همچنین آخر هفته های خود را در آن سپری کنند و از فضای سالم و توام با آرامش آن استفاده کنند. همچنین لازم است خانواده های خوزستانی در طول هفته بتوانند با انرژی و انگیزه بیشتری که از بابت تفریح به دست می آورند به کار و زندگی خود بپردازند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای نمونه پارک گمبوعه یکی از مراکز تفریحی است که اگر بازسازی شود و بهسازی آن انجام گیرد، می تواند فضای مناسبی را برای ساکنان شهر اهواز و حمیدیه و  مناطق نزدیک به آن پارک باشد اما متاسفانه این طرح در مرحله اول مانده و پیشرفتی نداشته است.

حسینی تصریح کرد: یکی از برنامه های که در این راستا صورت گرفته، ایجاد پارک 40 هکتاری در حاشیه رودخانه کارون قرار دارد که این طرح در حال اتمام است و می تواند مکانی مناسب برای تفریح مردم استان باشد.

وی با بیان باید مشکلات حاشیه رود خانه کارون مثل بوی بد فاضلاب و مسائل دیگر آن حل شود، گفت: در این صورت می توانیم از حاشیه رود خانه کارون در کنار استفاده وسایل نقلیه برای رفت و آمد، با توجه به چشم انداز های زیبایی که دارد برای ایجاد پارک ها و بوستان های بیشتر و باشکوه تری استفاده کنیم.

حسینی در خصوص استاندارد نبودن وسایل بازی در اهواز نیز گفت: استانداردسازی وسایل در پارکهای مختلف اهواز به خصوص شهربازی این شهر بر عهده سازمان استاندارد است که این موضوع به خوبی در حال پیگیری است.

وی افزود: بیشتر مراکز تفریحی اهواز در مرکز شهر مستقر هستند و این موضوع باعث تجمع مردم در یک نقطه و ایجاد ترافیک و مشکلات دیگر می شود که باید برای جلوگیری از این مسائل در هر منطقه از شهر فضای سبز مناسبی را فراهم کنیم که شهروندان بتوانند در کوتاهترین زمان از این فضا ها استفاده کنند.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اعتبارات عمرانی اختصاص یافته به استان خوزستان در رتبه اول کشور قرار دارد و اگر متولیان این امر کمتر این اعتبارات را حیف و میل کنند ما در زمینه ساخت و ساز اماکن تفریحی برای شهروندان مشکلی نخواهیم داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار