شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۰۲۷
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
امام جمعه موقت اهواز: تسخیر لانه جاسوسی ابهت آمریکا را در جهان شکست
ما با یهود و مسیحیت و هیچ دینی مشکل ندارم ولی دشمنی ما با استکبار است و هر کس روش آن استکباری است با در برابرش می ایستیم.


امام جمعه موقت اهواز گفت: شعار اصلی راهپیمایی ۱۳ آبان امسال شعار «مرگ بر آمریکا» است.

آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های نماز جمعه اهواز اظهار کرد: فردا شنبه روز بسیج دانش آموزی است. این روز به مناسبت سالروز شهادت حسین فهمیده مطرح شده است. دانش آموزان در طول دفاع مقدس شاید بیشترین شهید را دادند به همین مناسبت فردا، روز بسیج دانش آموزی نامگذاری شد.

وی افزود: شهدای بسیج دانش آموزی، معلمان تاریخ هستند. کسانی که خود از حضرت قاسم الگو گرفته بودند، وارد میدان نبرد شدند. این روحیه فداکاری برای جوانان و نوجوانان که در دوران دفاع مقدس حاکم بود باید تلاش کنیم ادامه پیدا کند.

حسن زاده همچنین به روز پدافند غیرعامل اشاره کرد و گفت: مسئولان در سازمان پدافند غیرعامل که شامل تدابیر پیشگیرانه در زمان غیر جنگ است، اقدامات خوبی انجام داده اند و این موضوع به خصوص در فضای سایبری بسیار قابل تقدیر است.

خطیب نماز جمعه اهواز به سالروز شهادت اولین شهید محراب اشاره کرد و افزود: دوشنبه شهادت اولین شهید محراب، مرحوم آیت الله قاضی طباطبایی است. عالمی ربانی که در علم و عمل توفیقات فروانی داشت. وی دانشمند و شخصیتی علمی بود و در کنار علم، اهل تقوا و زهد بود و در دفاع از دین و انقلاب، بارها به زندان افتاد و تبعید شد. آیت الله قاضی طباطبایی در نهایت به دست منافقان کوردل در سال ۵۸ به شهادت رسید.

وی با یادآوری مناسبت های روز سیزدهم آبان اظهار کرد: سال ۴۳ تبعید امام خمینی(ره) بعد از اعتراض به قانون کاپیتولاسیون که مصونیت آمریکایی ها در این کشور شیعی و تسلط آنان به جان و مال و ناموس مردم را قانونی می کرد را داریم. امام خمینی شدیدا به این قانون اعتراض کرد و در نهایت این امر منجر به تبعید ایشان شد. امام گفتند هر کس در خصوص این قانون فریاد نزند مرتکب گناه کبیره است.

حسن زاده بیان کرد: روز شهادت شهدای دانش آموز در قبل از پیروزی انقلاب در سال ۵۷ را نیز در روز ۱۳ آبان در پیش داریم که روز دانش آموز نامگذاری شده است.

وی به روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در ۱۳ آبان نیز اشاره کرد و گفت: در این روز دانشجویان اقدام به تسخیر سفارت آمریکا در تهران کردند. قرار بود یک مدت محدودی بمانند ولی حضرت امام خمینی حمایت کردند و تسخیر لانه جاسوسی را انقلاب دوم نامیدند. در این واقعه ابهت و هیمنه آمریکا در جهان شکسته شد و ضربه ای که آمریکا که مظهر استکبار است در این واقعه خورد به گونه ای بود که تا به امروز نتوانست آن را تلافی کنند.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: حضرت امام خمینی که هم به حق گفتند این سفارت، لانه جاسوسی است. امام هم اجازه نداد هیچ کس در خصوص این لانه مذاکره کرد و فقط با نماینده پاپ مذاکره کرد.

حسن زاده عنوان کرد: آمریکا بعد از این واقعه اعلام کرد که یک ناو جنگی را به سمت خلیج فارس حرکت می دهد وهمه ترسیدند ولی امام خمینی آن جمله خیلی معروف خود که «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» را ایراد کردند. امروز خلیج فارس مملو از ناو است ولی مردم ما در کنار آنها هیچ ترسی ندارند.

وی به تداوم جنایت های آمریکا علیه اسلام اشاره کرد و افزود: امروز هم آمریکا شریک جنایت های تمامی گروه های تکفیری و تروریستی منطقه است و هر کس آشنایی اندکی با این مسائل دارد به خوبی رد آمریکا را در همه این جنایت ها مشاهده می کند.

حسن زاده، برخی کشورهای منطقه را شریک جنایت های آمریکا علیه کشورهای مسلمان معرفی کرد و گفت: اخیرا شرکت خودرو سازی تویوتا اعلام کرد؛ عربستان، قطر و امارات، ۶۰ هزار خودرو از آنها خریدند و در اختیار گروه داعش قرار داده اند. این کشورها مزدور آمریکا هستند و دستشان به خون مسلمانان آغشته است. آمریکا دیگر سرباز نمی فرست و مزدور استخدام کرده اند و این گروه ها با همان دردندگی در حال کشتار مسلمانان هستند.

خطیب نماز جمعه اهواز، آمریکا را غیر قابل اعتماد دانست و عنوان کرد: در موضوع تصویب توافق هسته ای، آمریکا هنوز به توافقات صورت گرفته عمل نکرده است چرا که به گفته قرآن، اینها ایمان ندارند. آمریکا تنها به مسائلی کوچکی از توافق عمل کرد ولی در سایر موارد که اصل توافق است، عمل نکرد.

حسن زاده با بیان اینکه روز ۱۳ آبان فرصتی مناسب برای بیان جنایت های آمریکا است، بیان کرد: ما با یهود و مسیحیت و هیچ دینی مشکل ندارم ولی دشمنی ما با استکبار است وهر کس روش آن استکباری است با تمام توان در برابرش می ایستیم.

وی اضافه کرد: در کل کشور مسئولان به صحنه بیایند و در کنار مردم و دانش آموزان و دیگر اقشار مردمی شرکتی باشکوه در راهپیمایی داشته باشند. شعار اصلی ما هم در روز ۱۳ ابان شعار «مرگ بر آمریکا» است.

حسن زاده در بخش دیگری از صحبت های خود اظهار کرد: پیروزهایی که در کشور عراق و سوریه علیه تکفیری ها و داعشی ها به دست آمده بسیار مبارک است. به زودی موصل مهمترین پایگاه گروه داعش و در سوریه استان حلب به دست رزمندگان اسلام آزاد خواهند شد ولی هر وقت این گروه به سمت شکست می روند آمریکا دخالت می کند تا جنگ پایان پیدا نکند ولی این بار چنین موضوعی رخ نمی دهد.

برچسب ها: 13 آبان ، لانه جاسوسی
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار