شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۰۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان عنوان کرد:
باید به توسعه فرهنگ انجام کار خیر در خوزستان بیشتر رسیدگی شود تا آثار ملموس آن را در جامعه مشاهده کنیم.


شوشان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: فعاتیت خیرین در هلال احمر باعث هم هفزایی فلیت بشر دوستانه  این جمعیت  میشود و برای این خلا باید بدنبال راهبرد مهای موثر بود

دکتر علی خدادادی در دیدار با  جمعی از خیرین فعال شهرستان اهواز اظهار کرد: باید شرایطی را فراهم کنیم که تأثیرگذاری جمعیت هلال احمر در حوزه فعالیت های بشردوستانه با اتکا به فعالیت های داوطلبان نیکوکار بیشتر شود.

وی با اشاره به خلاء حضور خیرین در جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: جای خیرین در هلال احمر خالی است و  به تشکیل مجمعی برای گردهمایی خیرین هلال احمر نیاز داریم که باید با حضور فعالانه مجموعه ای از خیرین مهرورز استان شکل بگیرد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: این امر به صورت اداری و سیستماتیک قابل پیگیری نیست و یک امر داوطلبانه و معنوی است اما جمعیت با تمام توان در خدمت آنها خواهد بود.

دکتر خدادادی گفت: نگاه ما به فعالیت های داوطلبان نگاه مادی صرف نیست و فلسفه نهضت جهانی هلال احمر ارائه خدمات بشردوستانه است.

وی با اشاره به حمایت جمعیت هلال احمر از آسیب دیدگان جسمی و روحی ادامه داد: امداد و نجات و حمایت از انسان های آسیب دیده وظیفه ذاتی هلال احمر است و وظیفه ما مقابله با آثار ناشی از بلایای طبیعی و اجتماعی و کاهش اثرات آنها است.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: باید این توانایی را داشته باشیم که با آموزش های لازم و فراهم کردن امکانات مورد نیاز، باعث کاهش آسیب پذیری و خطر پذیری اقشار آسیب پذیر شویم.

دکتر خدادادی با بیان اینکه جمعیت هلال احمر نگاه ویژه ای به آموزش دارد، اضافه کرد: در حوزه داوطلبان و جوانان در خصوص افزایش توانمندی این قشر مهم از جامعه، در مقابله با آسیب ها و مصونیت سازی جوانان فعالیت های مطلوبی انجام شده که کافی نیست و باید برای افزایش تاب آوری اجتماع تلاش بیشتری کرد.

وی افزود: با نگاه بشردوستانه به توانمندسازی در حوزه آسیب های اجتماعی می توانیم کارهای مهمی انجام دهیم و موجب تسکین آلام بازماندگان و دردمندان شویم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: ایثار و کمک به همنوع از داشتن مناعت طبع و انسانیت سرچشمه می گیرد و همه فضیلت های انسانی در نیکوکاری و کمک به همنوع  خلاصه می شود.

دکتر خدادادی اضافه کرد: فرهنگ انجام کار خیر هنوز در خوزستان به خوبی جا نیفتاده است و برای جا انداختن آن باید فرهنگ سازی کنیم تا ضعف هایی را که در این زمینه داریم برطرف کنیم.

وی با بیان اینکه نیکوکاری از مصادیق بارز انسانیت و تمدن است گفت: برای رفع عقب ماندگی ها همه باید تلاش کنیم و نیکوکاری اولین گام این تلاش دسته جمعی است زیرا انسان های نیکوکار منافع فردی را کنار گذاشته اند و به منافع جمعی می اندیشند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان ادامه داد: در انجام کار خیر تنها نیت اهمیت دارد و میزان آن مهم نیست، زیرا کار خیر سبب تعالی روح انسان می شود.

دکتر خدادادی عنوان کرد: نیکوکاری و کمک به هم نوع فصل مشترک تمام ادیان های اللهی است و هیچ آیین و شریعتی را سراغ نداریم که به اندازه اسلام به انجام کار خیر توصیه کرده باشد و نیکوکاری در اسلام حتی ارزش بالاتری نسبت به برخی عبادت های دینی دارد.

وی یادآور شد: باید به توسعه فرهنگ انجام کار خیر در خوزستان بیشتر رسیدگی شود تا آثار ملموس آن را در جامعه مشاهده کنیم.



نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار