شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۱۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان:
استان خوزستان با وجود داشتن حافظان و قاریان ملی و بین‌المللی در حوزه قرآنی جایگاه خوبی ندارد...
 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: استان خوزستان با وجود داشتن حافظان و قاریان ملی و بین‌المللی در حوزه قرآنی جایگاه خوبی ندارد و فعالیت قرآنی در این استان کم است.

محمد جوروند روز شنبه در شورای قرآنی و مساجد که در استانداری خوزستان اظهار کرد: استان خوزستان از میان 31 استان مقام سی‌ام فعالیت‌های قرآنی را در کل کشور دارد.

وی افزود: در ثبت نام موسسات قرآنی، موسسه تبیان با یک هزار و 207نفر مقام نخست را در کشور دارد و استان خوزستان مقام پنجم را دارد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان توضیح داد: 88 موسسه قرآنی زیرپوشش، 35 موسسه در حال دریافت مجوز، 41موسسه در حال ثبت درخواست مجوز، 792مربی، 419 کادر اجرایی درخوزستان وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه جای خالی پژوهش های قرآنی در فعالیت‌ها حس می‌شود اظهار کرد: هنوز قاریان خوزستان شناسنامه‌دار نشده اند و مفسران خوزستان از دیر باز تاکنون تاریخ‌نگاری نشده‌اند.

خوزستان می‌تواند قطب قرآنی کشور باشد

مسئول دفتر امام جمعه اهواز نیز در این نشست گفت: در شورای عالی قرآن که چهارشنبه گذشته در تهران و با حضور همه استان‌ها تشکیل شد، خوزستان در حوزه قرآنی جزو استان‌های غیر فعال معرفی شد.

حجت الاسلام پیمان علی نژاد ادامه داد: در طول یک سال و نیم گذشته می‌بایست 91 نشست در حوزه قرآن در خوزستان برگزار می‌شد که فقط 2 جلسه در سطح خوزستان تشکیل شده که هیچ کدام به ریاست نماینده ولی فقیه در خوزستان نبوده و هیچ مصوبه‌ای همه در حوزه فعالیت‌ها نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: شورای قرآنی برای ایجاد هماهنگی، فضای توسعه فرهنگی قرآنی، انجام سند راهبردی قرآن در استان، انجام فعالیت‌های پژوهشی قرآنی، ایجاد بانک اطلاعاتی قرآنی، جلوگیری از موازی کاری‎ها، شناسایی موسسات فعال و غیرفعال، مشخص شدن شاخص‌ها برای معرفی شهر نمونه قرآنی، روستای نمونه، دانشجوی نمونه و... باید باشد.

وی افزود: فعالیت‌های شورای قرآنی در خوزستان غیرفعال است و چشم انداز نداریم در حالی که خوزستان می‌تواند یکی از قطب های قرآنی کشور باشد.

رییس اداره قرآن و عترت آموزش و پروش خوزستان نیز گفت: 12سال در مسابقات قرآنی مقام نسخت را کسب کردیم و اداره قرآن آموزش و پرورش خوزستان جزو ادارات برتر است.
علی بلاسم افزود: کمیسیون قرآنی را تشکیل دادیم و ابلاغ‌های آن نیز برای دستگاه‌ها صادر شد اما 70درصد دعوت شده ها نیامدند.

وی بیان کرد: باید از موسسات قرآنی حمایت شود چرا که مشکل تجهیزات و قرآن آموز دارند؛ همچنین باید از ظرفیت رسانه‌ها استفاده شود و کیوسک های قرآنی برای معرفی موسسات ایجاد شود. 

بلاسم وجود یک اتاق فکر را برای مطرح کردن مشکلات موسسات قرآنی خوزستان و اتخاذ راهکار برای آنها لازم دانست.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار