شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۱۸۵
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۱۹
  استاندار خوزستان با تاکید بر ضرورت تشکیل شورای راهبردی زنان در استان گفت: مشکلات جامعه زنان باید به صورت پروژه ای حل شود.

 غلامرضا شریعتی شنبه در نشستی با زنان فرهیخته استان در سرسرای استانداری خوزستان عنوان کرد: زنان باید مطالبه گر حقوق خود باشند و باید به تناسب برگزاری جلسات داخلی جامعه زنان با این قشر جلساتی در استانداری برای حل مشکلات آنان برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات ریزگرد ها که از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود عنوان کرد: امسال اعتباری بالغ بر 350 میلیارد ریال برای حل مشکلات ریزگردهای استان در نظر گرفته شده که شرکت نفت موظف شده درمدت پنج سال برای تثبیت شن های روان وارد عمل شود.
وی در خصوص مشکلات بخش آب افزود: با وزارت نیرو توافق شده تا افق 1410 هفتاد هزار میلیارد ریال برای مشکلات آب وفاضلاب استان اختصاص دهد.

شریعتی درادامه بیان کرد: یکی از طرح های اقتصادی مهم در استان طرح 550هزار هکتاری رهبری است که سال آینده کار در 312هزار هکتار در استان پایان وفعالیت در 247 هزارهکتار آغاز می شود.

استاندار خوزستان گفت: همچنین مقرر شده 14 هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بانک سپه وپارسیان برای نوسازی لوله های آب شرب استان اختصاص یابد ودرمدت سه سال این پروژه انجام می شود.

وی گفت: هیچ دولتی همچون دولت یازدهم به استان خوزستان توجه نکرده است. نماینده جامعه کارآفرین بانوان استان خوزستان نیز در این نشست گفت: در استان نگاه جنسیتی به بازار کار وجود دارد وکار را مردانه وزنانه کرده اند. 

خدیجه یارعلی بیان کرد: کار، زنانه و مردانه نیست ومتاسفانه هیچ اعتقادی به تشکیل کمیسیون زنان وجود ندارد.  وی گفت: برای استفاده از ظرفیت اشتغال زنان در استان هیچ بانک اطلاعاتی از زنان دارای تخصص وجود ندارد. 

نماینده جامعه زنان کارآفرین زنان استان افزود: نگاه به جامعه زنان توانمند دراستان محدود است وحتی برای تعیین مردان و زنان برتر کارآفرین 70 درصد سهم به مردان و 30 درصد به زنان داده می شود. 

دبیر کانون کار آفرینان استان بیان کرد: برای فعال کردن زنان در بحث کارآفرینی باید به زنان آموزش داده شود و به دختران فارغ التحصیل برای ورود به بازار کار باید آموزش داد. 

در ادامه این نشست نماینده جامعه زنان پزشک استان هم گفت: سوختگی در سال 1960 دهمین عامل مرگ کشور است و در ازای هر درصد سوختگی 30 تا 50 میلیون ریال باید هزینه کرد. 

صادقیان گفت: بالغ بر یک هزار و700 بیمار دیالیزی در استان وجود دارد وسالانه 29.7 درصد به این بیماران دراستان افزوده می شود. 

وی عنوان کرد: خانم ها ازبیماری های سرطان مختص زنان و کمبود آهن ویتامین رنج می برند که ترویج ورزش همگانی بانوان نیازمند است. 

صادقیان با اشاره به اینکه آلودگی هوا در سلامت بانوان تاثیر گذار است گفت: آلودگی هوا در افزایش سقط جنین نیز تاثیر داشته است. 

وی افزود: نباید برای درآمد حاصل از صنایع سلامت جامعه را به خطر انداخت و نیز نباید فعالیت صنایع را کنترل کرد. 

نماینده جامعه زنان پزشک استان افزود: ناسالم بودن آب شرب اهواز باعث شیوع بیماری گوارشی شده است و متاسفانه تخلیه فاضلاب به کارون باعث آلوده شدن آب اهواز شده است. 

درادامه نشست مشاور استاندار خوزستان درامور شهروندی هم گفت: 65 درصد دانشجویان استان دختران هستند و باید برای اشتغال این جامعه فکری شود. 

پروانه ولوی بیان کرد: در پست های مدیریتی برای زنان نیز باید نگاه ویژه انجام شود و به مشاوران زنان در ادارات توجه شود. 

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار