شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸
همایون قنواتی هفته گذشته با حکم وزیر ارشاد مدیرکل ارشاد منطقه آزاد اروند شد. مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه اربعین حرکتی مردمی است نه دولتی، از رسانه ها خواست تصویر روشنی از فضا به گونه ای که هست ارائه کنند.

همایون قنواتی در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد اربعین خرمشهر با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات سازمان صدا و سیمای مرکز آبادان، اظهار کرد: اربعین اتفاقی است که از علاقه ارادت وعشق سرچشمه می گیرد و به عنوان مدیران و برنامه ریزان نمی توان نوع خدمات را طراحی کرد و هیچکس از قبل آگاهی دقیقی از اربعین نداشته است.

وی ادامه داد: عمده اتفاقاتی که در سال های گذشته افتاد عمدتا اعتقادی و مردمی بود و هر ساله سعی شده که زوار امام حسین(ع) با آرامش بیشتری حرکت کنند اما باید پذیرفت که کاستی هایی وجود داشته و آن هم به دلیل مردمی بودن کاراست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه اربعین حرکتی مردمی است نه دولتی، از رسانه ها خواست تصویر روشنی از فضا به گونه ای که هست ارائه کنند و نقش مردم را در شکل گیری این حرکت عظیم نشان دهند.

قنواتی در ادامه، از ورود هنرمندان در بحث اربعین خبر داد و عنوان کرد: هنرمندان ما نیز در کنار مردم، آثار فرهنگی و هنری را در این زمینه تولید کرده اند و امسال قرار است در این ایام، شب شعر برگزار کنند و گروه های تعزیه و عکاسی نیز در مرز فعالیت داشته باشند.

وی بر لزوم ثبت و ضبط این مانور عظیم تشییع تاکید کرد و با بیان اینکه همه از جمله خبرنگاران و هنرمندان باید به انعکاس آن کمک کرده و تلاش شود تا به یک فرهنگ، آیین و آداب و سنت ها رسید، پیوندهای بین مسلمانان و شیعه و سنی معرفی شود، متذکر شد: این پیام جز با وحدت و همبستگی به وجود نمی آید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند در پایان بیان کرد: طیف مختلفی اشخاص از گروه های سنی و قومیت های ایرانی و غیرایرانی در اربعین شرکت دارند و می توان با عاشقانه خدمت کردن خالق حماسه بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار