شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۵
 سید موسی بلادیان

 
 در آستانه اربعین حسینی حضور عاشقانه و مخلصانه اقشار مختلف مردم به مرزهای غربی کشور (ایلام و خوزستان) آنهم در گروه های مختلف سنی بسیار چشمگیر و غرورآفرین است. طبق گزارش مسئولان حج و زیارت جمعیت مشتاقان نسبت به سال های قبل بسیار افزایش یافته است به گونه ای که در روز نهم آبان ماه سالجاری تعداد متقاضیان از ششصد هزار نفر تجاوز کرده است. عاشقان حسینی هیچ توجهی به طولانی بودن مسیر ، سرما و گرما ندارند. آنان از جای جای ایران می آیند تا به کربلا بروند و با تمام وجود ارادت ، عشق و علاقه خود را به سالار و سرور شهیدان حضرت اباعبداله الحسین (ع) نشان دهند. زائران اربعین حسینی در مسیر خود با استقبال چشمگیر  مردم مواجه می شوند.

در پایانه های چزابه و شلمچه کار شروع شده و شبانه روز مسئولین دولتی آماده خدمت رسانی به زائرین عزیز هستند ، مسئولین و کارکنانی که به هیچوجه احساس خستگی نمی کنند. در این روز ها شاهد حرکت زائرین عزیز هستیم که با عشق و علاقه وصف ناشدنی می خواهند که مسیر هشتاد کیلومتری شهر مقدس نجف تا کربلا معلی را پیاده طی کنند. اکنون در مسیر اهواز- چزابه و آبادان- شلمچه موکب های فراوانی مشاهده می شود که غالباً شیعیان با اخلاص از هستی خود مایه گذاشته و امکانات پذیرائی و حتی خواب و استراحت را فراهم کرده اند تا درخدمت زائرین امام حسین علیه السلام باشند. 

مسئولین دولتی از استاندار محترم تا کارکنان و کارمندان شبانه روز در تلاشند که در خدمت رسانی به زائرین حق مطلب را ادا نمایند. حضور چشمگیر مسئولین دولتی در مسیر پایانه ها ، تعویض و آسفالت جاده ها ، تامین روشنائی مسیرها ، ایجاد توقفگاهها و تسهیلات فراوان در امر ورود و خروج عاشقان حسینی خود حماسه ای شکوهمند از تشریک مساعی خوب دولت و مردم است و می توان ادعا کرد که اربعین حسینی استحکام بخش وحدت ، اتحاد و همبستگی احاد و اقشار مردم ولایتمدار ایران می باشد و الگوئی خوب و سازنده برای به نمایش گذاشتن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی است و نیک به یاد داریم که پیروزی انقلاب مرهون شعار: " نهضت ما حسینی است  /  رهبر ما خمینی است"  که قبل از پیروزی  انقلاب بر زبانها جاری بود. 

آری حسین علیه السلام الهام بخش عظمت ، اقتدار و استقلال واقعی ایران اسلامی است. ما در سایه اهداف بلند عاشورا و اربعین در جهان پر آشوب امروز می توانیم با استقلال و عزت زیست نموده و در برابر توطئه های دشمنان ثابت قدم باشیم. 

عاشورا و اربعین حسینی مملکت ما را در برابر جنگ های هشت ساله بیمه کرد و امروز هم که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی با تهاجم شدید و همه جانبه فرهنگی قصد براندازی حکومت اسلامی ما را دارند بازهم وابستگی ما به سرور آزادگان حضرت اباعبداله الحسین (ع) است که ایران اسلامی را از هرگونه گزندی محافظت می کند. بنابراین اربعین رمز ایستادگی، مقاومت و استقلال ایران اسلامی است.

 سید موسی بلادیان

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار