اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴
اگر فسادی هست مبارزه کنیم نه اینکه آن را بزرگ کنیم نه اینکه عادی سازی کنیم بعضی دارند فساد را عادی سازی کرد. اگر کسی گناهی کرده باید با خدای خودش توبه کند اگر حق الناس است باید برود ادا کند نه اینکه در خیابان ها جار بکشیم آنهم به دروغ
جلسه علنی مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش به ریاست علی لاریجانی به منظور بررسی صلاحیت و رای اعتماد به وزرای پیشنهای آغاز شد.

 قاضی‌زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس رسیدگی به صلاحیت و رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت برای تصدی وزارتخانه های آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان را به عنوان اولین دستور کار جلسه علنی امروز قرائت کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، محمود واعظی وزیر ارتباطات، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو، نعمت‌زاده وزیر صنعت نیز در این جلسه حضور دارند.

گزارش لحظه به لحظه از رای اعتماد به 3 وزیر پیشنهادی را در ادامه بخوانید:


نقوی: دانش آشتیانی عضو تعیین محتوای کتاب درسی شد، درس شهید فهمیده از کتاب ها حذف شد. نخست وزیر دوران جنگ عامل فتنه شد و الان می گویید فلانی در جنگ بوده است و او را وابسته به علما می کنید. ( اعتراض نمایندگان به سخنان نقوی)

امیدوارم به خاطر سخنانم به جهنم حواله نشوم و به انقلابی‌های نفهم متهم نشوم. انقلابی‌ها را به نفهم متهم نکنید.

آموزش و پرورش حزب سیاسی نیست. آموزش و پرورش متعلق به همه ایران است. این وزیر شما یک بازیگر سیاسی است. من باید در گور خود پاسخ به رایم باشم. نگران رفتار دولت نباشید آنها نمی توانند کاری کنند. وزیر پیشنهادی بازیگر نقش اول فتنه است. در مجلس قبل او 70 رای آورد. اسناد فتنه او مشخص است. او به جرم فتنه بازداشت شده است. این توهین است یک نفر را به عنوان وزیر علوم معرفی کرده و رای نیاورده است را به عنوان وزیر آموزش و پرورش معرفی می کند.

معلم‌ها فراموش شده اند. شما می دانید حق آموزش و پرورش نیست با آنها اینگونه بازی کنیم. رییس جمهور امروز تعریف جدید از اختلاس ارائه کردند و گفتند 8 هزار میلیارد تومان صندوق فرهنگیان را وام معرفی کردند. دانش آشتیانی موسس حزب مشارکت است. عضو فراکسیون آموزش مشارکت مجلس ششم بود. حمایت از تحصن های غیرقانونی. من اسناد گزارش خواهر شهید در زمانی که ایشان در مدرسه ایرانیان انگلیس تحصیل کرده است را مشاهده کنید. ایشان به عنوان بورس از دولت هاشمی به انگلستان رفت. در این مدرسه خواهر یک شهید گزارشی برای من فرستاده و همکاران ببیند ایشان کیست. استاد مالی و اقتصادی او را تقدیم رییس مجلس می کنم. 

10:51- نقوی حسینی به عنوان مخالف پشت تریبون قرار گرفت. 

محمدی: دانش آشتیانی در سپاه حضور داشته است و دست پرورده شهید رجایی است. کسانی که با او کار کرده اند به پاک دستی او اذعان می کنند و از آن به نیکی یاد می کنند. تربیت دکتر آشتیانی در مدارس مفید باعث شد بسیاری از محصلین این مدارس به جبهه بروند و بیش از 80 نفر شهید شدند.

ایشان در سه دوره در وزارت علوم معاون بودند و در هر سه دوره موفق بودند. 

10:43: داوود محمدی به عنوان موافق پشت تریبون قرار گرفت.

سروش: به این دریافت رسیدم که دانش آشتیانی می تواند وزات آموزش و پرورش را هدایت کند. نظام آموزش و پرورش بر آموزش تکیه دارد نه فعالیت. افزایش محفوظات هدف نیست. به دانش آشتیانی رای می دهم چون 13 بند پیشنهادی او را مطالعه کردم چون عملیاتی می شود. به او رای می دهم چون خواهان تغییر در آموزش و پرورش است. به او رای میدهم زیرا در تمرکز در وزارت خانه را قبول ندارد. 

10:34: سروش به عنوان موافق پشت تریبون قرار گرفت. 

10:32- ادیانی نماینده مجلس اعلام کرد که تا وزیر عزل نشده و یا استعفای آنها تقدیم رییس جمهور شود می شود رییس جمهور وزیر معرفی کند. فانی استعفا نداده است. الان برای برخی از نمایندگان محترم سوال است که الان او استعفا داده است یا عزل شده است؟ 

10:26- لاهوتی به پخش کاغذ در بین نمایندگان اعتراض کرد و لاریجانی درخواست جمع آوری آنها را صادر کرد. 

10:25: تذکر دو نماینده مجلس به محتوای سخنان رییس جمهور. لاریجانی این تذکر را نپذیرفت. 

10:23: پایان سخنان عباسی.

عباسی: 8 هزار ملیارد از حقوق معلمان کجا رفته است؟ عدم وصل از سوی چه کسانی است؟ انتظار داشتیم در مورد حقوق های نجومی هم داده شود. وزیر آموزش و پرورش استیضاح شد و انتظار از دولت این بود که از او حمایت می کردند. در مجلس هفتم رهبری صلاح ندانستند آقای حاجی استیضاح شود و ما هم کوتاه آمدیم. 

چرا باید فردی خارج از وزارت آموزش و پرورش و از وزارت علوم به عنوان وزیر معرفی شود. کجای برنامه‌های پیشنهادی را می شود در 9 ماه انجام داد. چند سال است دانشگاه فرهنگیان بلاتکلیف است و باید وضعیت ان مشخص شود. مشکلات ما مدارس  غیر دولتی نیست و مشکل ما مدارس دولتی است. مکشلات مدارس را نمی توان به گردن دولت قبل انداخت. 

10:16: عباسی به عنوان مخالف دیگر پشت تریبون قرار گرفت. 

10:15: پایان سخنان فلاحت پیشه.

فلاحت پیشه: هر وقت مجلس شلوغ شد، وقت من را نگه دارند. در پیشنهادی وزیر پیشنهادی جای آموزش و پرورش دولتی وجود ندارد. در موارد مختلف مانند تحریم انتخابات و فتنه نقش داشید و باید بپذیرید. سیاسی شدن آموزش و پرورش به ضرر کشور است. 

اگر می‌خواستید مشکل حل شود باید فردی از وزارت اموزش و پرورش می‌آمد. روز به روز شکاف بین حقوق معلمان با متوسط کشوری بیشتر می شود.  

اصول اسلامی و عقاید اسلامی ما در برنامه‌های شما کجاست؟ مشکل اصلی ما این است که سند تحول آموزش و پرورش اجرا نمی شود. خواهش من این است به کسی رای بدهیم که فضای فکری اش با بدبختی های وزارت اموزش و پرورش مخالف نباشد. 

10:06: فلاحت پیشه مخالف وزیر پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش پشت تریبون قرار گرفت. 

10:05- پایان سخنرانی رییس جمهور در دفاع از سه وزیر پیسنهادی

8:59- روحانی: این اولین دیدار در خانه ملت در حضور شما نمایندگان ملت است. به خاطر 5 ماه تلاش به شما خسته نباشید می‌گویم. به خاطر همکاری و هماهنگی بسیار خوبی در مجلس دهم با دولت وجود دارد تشکر می‌کنم. دولت یازدهم در آغاز کارش و شروع فعالیت خود با مشکلات بزرگی روبرو بود و شاید بتوان نام آن را بحران‌ها نامید. هیچ دولتی بعد از جنگ تحمیلی نبوده که در آغاز دولت کشور با تورم بیش از 23 درصد روبرو باشد. کشور در آغاز دولت با تورم 40 درصد روبرو بود. هیچ دولتی در کشور نبوده که کشور با رشد منفی روبرو شده باشد. 

هیچ دولتی با تحریم‌های شدید سازمان ملل متحد و قطعنامه‌های شورای امنیت کار خود را آغاز نکرد. دولت یازدهم با این مشکلات مواجه بود. اگر من بگویم در آغاز کار دولت در بخش سیاست خارجی و به ویژه اقتصاد کلان با معضلاتی شبه بحران روبرو بودیم سخنی به مبالغه نگفتم. دولت ناچار بود به بحث سیاست خارجی و بحث اقتصادی بیش از بخش‌های دیگر توجه کند. 

دولت معتقد بود و هست که زیر بنایی ترین مسئله فرهنگ است. 

مردم در سال 92 اعتدال را برگزید و این فریاد را یکبار دیگر در اسفند 94 تکرار کرد. مسیر و راه را به همه ما نشان داد که چگونه باید مسائل و معضلات ملی و آنچه خواست و نیاز مردم است با چه شیوه ای آنها را به حل و فصل برسانیم. 

ما به رشد اقتصادی 4/4 رسیده‌ایم و تا پایان سال هدفگذاری دولت رشد 5 درصد در سال 95 است. در مسئله اشتغال گرچه بسیار عقب هستیم و ورود نسل جوان به بازار کار و نیروی فعال کار در بهار امسال کم سابقه بوده است بیش از 1 میلیون 20 هزار نفر وارد بازار کار شدند و گرچه دولت در شرایط فعلی اقتصادی توان ایجاد یک میلیون شغل در سال را ندارد اما اشتغال خالص دولت بیش از 700 هزار نفر بوده است. رقم قابل ملاحظه‌ای نسبت به سال گذشته است تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله است. 

همه تلاش دولت ایجاد اشتغال بیتشر است. بانک ها و ستاد اقتصاد مقاومتی همین راه را دنبال کرده و خواهند کرد. هنوز به شکوفایی افتصادی نرسیده‌ایم و با رشد 8 درصدی فاصله داریم. آمار می‌گوید مسیر صحیحی را انتخاب کرده ایم. در اقتصاد هدف ما آرامش و اعتماد و امید به آینده بود. آمارهای بانک مرکزی نسبت به امید آینده می گوید در یک سال اخیر امید مردم به آینده اقتصاد کشور بیشتر شده است و این بدان معناست که مسیر درست انتخاب شده است. رشد اقتصاد 3 ماه نشان می دهد رشد اقتصادی ما درست است. روابط خارجی ما در دنیا به ما می گوید مسیر انتخابی تعامل سازنده با جهان جز سیاست های نظام است مسیر صحیح و درستی است که انتخاب شده است. 

ما افتخار می‌کنیم به اقدام ملی ملت ایران به رهنمودهای مقام معظم رهبری و به دستیابی ایران به حقوق خود در برابر قدرت های جهانی که بالاترین دستاورد آن گسترش انتخاب آزاد برای ملت ایران است. ما در این که چقدر نفت بفروشیم انتخاب آزاد داریم. آنهایی که دور ما دیوار  کشیده بوندد که ایران تنها 1 میلیون بشکه نفت بفروشد. امروز ایران خود می‌تواند مشخص کند چقدر نفت بفروشد. صادرات ما از 2 میلیون بشکه نفت فراتر رفته است. 

فروش نفت در اختیار ملت ایران است. نمی توانند به ما بگویند فقط به این چند کشور نفت بفروشیم. آنها که سوال می کنند برجام چه کرده، برجام راه انتخابی ایران را برای تعامل با جهان برای صادرات برای واردات، برای انتخاب نوع مشتری و نوع کالا. ملت ایران دارای انتخاب آزاد شده است. ما خودمان با اقتدار و استقلال کالا را انتخاب می کنیم از هر کشوری. امروز بهترین دارو و کیفیت و بهترین تجهیزات پزشکی با انتخاب خود ما انتخاب می شود. رقابت برای تحریم ما وجود ندارد و جهان به این نتیجه رسیده است که باید با کلام احترام سخن بگوید. 

دیگر مجبور نیستیم کشتی های که کالاهای ما را حمل می کند به بنادر دیگر بروند و با آنها را با بنادر خود منتقل کنیم با هزینه اضافه. ما امروز در شرایطی هستیم که آنها از ایران هراسی سخن می‌گفتند زبانش به لکنت افتاده است و شنوده های آنها کمتر می شود. 

آرامش در اقتصاد و گشایش در سیاست خارجی. هر روز می گذرد ما گشایش تازه ای را مشاهده می کنیم. حتی در برابر بدعهدی برخی کشورها هم آنها را مجبور می کنیم به تعهدهای خود عمل کنند. هر روز که می گذرد حتی در مسائلی که همه مشکلات آن حل نشده مانند روابط بانک ها گشایش نوعی در روابط ما با بانک های جهان بوجود می آید. در مسئله هسته ای ما گشایش نوعی روبرو می شویم. اگر می کفتند محصول نطنز غیرقانونی است امروز محصول نظنز را با افتخار صادر می کنیم. 

امروز تلاش ملت، دولت و مجلس توانستند این افتخار ملی را رقم بزنند. دولت موظف بود در قدم اول گره‌های اصلی اقتصاد را باز کند. صادرات غیرنفتی ما بر واردات پیشی گرفته است. بار اصلی بودجه به جای اینکه بر دوش نفت باشد بر دوش غیرنفتی است نشان می‌دهد مسیر درستی را انتخاب کرده است. ما امروز در روابط خارجی در جهان در شرایط مناسب تر هستیم. از تحرک سیاست خارجی ما اسرائیل عصبانی است. این که می بینید در منطقه ما بر عصبانیت کشورهای کم هوشی چون عربستان افزوده می شود نشان میدهد مسیر ما درست است. 

اساس کار این دولت بر مبنای ترمیم مداوم کابینه شکل نگرفته ما دولتی نبودیم که هر از چندگاه چند وزیر را برای ترمیم کابینه عزل کنیم یا استعفای آنها را بپذیریم و افراد جدیدی را به مجلس معرفی کنیم.

یک زمانی تغییر کابیینه شده بود قاعده و تثبت کابینه استنثا بود. امروز تثبیت قاعده است. اگر ببینم ترمیم کابینه سرعت دولت را افزایش دهد نه اینکه جهت دولت را تغییر دهد حتما صورت می کیرد. 

دولت از تخریب و فشار هراسی ندارد، آنچه مهم است رضایت خدا پیشرفت ملت و اقتدار ملی است. ایرانی اقتدار ایران را می خواهد. دیشب مقام معظم رهبری در جلسه مهم مقابله با آسیب های اجتماعی فرمودند : برای مقابله با آسیب ها حتی آنهایی که به اسلام و دین اعتقادی ندارند اگر ایران را قبول دارند باید با همه توان وارد میدان شوند. 

 ایشان فرمودند حتی اگر کسی در عشقش به ایران تردیدی باشد و در وجدان سالم او تردید نباشد باید با همه توان برای مقابله با آسیب های اجتماعی آماده شود و تحرک داشته باشد. مگر می شود ما در جامعه ای زندگی کنیم که اعتیاد ان خدای ناکرده رو به افزایش باشد و ما راحت بخوابیم

در شیوه ها نیاز به شیوه نو داریم. در تحرک ما نیاز به سرعت بیشتری داریم. در جهت گیری نیاز به تداوم داریم. حتی اگر از عمر دولت یک ماه باقی مانده باشد. برخی می گویند 10 ماه چرا ترمیم کابینه؟ اگر نشاط بیشتری نیاز باشد اگر مدیر تازه نفسی نیاز باشد برای خدمت به مردم رییس جمهور به خود تردیدی راه نمی دهد. اصل ما تثبیت یا تغییر و یا ترمیم نیست اصل ما ادامه خدمت بانشاط نسبت به مردم است. 

اگر جایی لازم ببینیم که ترمیم کابینه سرعت حرکت را اضافه می کند و نه آنکه جهت را تغییر دهد ، ما پای پیمان خود تا روز آخر می ایستیم

یک روز نمی توانیم خدمات خود به مردم را تعطیل کنیم. سه وزیر پیشنهادی هر سه وزیر امور اجتماعی هستند. برخی از آنها نقش بنیادی دارند. اتفاقا در جلسه دیشب رهبری در زمینه آسیب های اجتماعی راجع به سه وزارتخانه، صحبت شد و جز دستگاه هایی بودند که رهبری از آنها برای مقابله با آسیب های اجتماعی از آنها نام بردند. 

دستگاهی که می‌تواند به جامعه ما نشاط بدهد و از لحاظ جسمی و روحی سالم کند وزارت ورزش است. آمار وزیر بهداشت از افسردگی نگران کننده بود. نسل جوان ما باید به آینده امیدوار باشد. برخی از رسانه‌ها پمپاژ ناامیدی در نسل جوان انجام میدهند. بسیاری از کشورهای نفت خیر دچار بحران اقتصادی شده اند و همه آنها از ذخایر گذشته خود استفاده می کنند و این تنها ایران است که در شرایط سخت اقتصادی هم تورمش کاهش یافته و هم رشد اقتصادی داشته و هم اشغال داشته و 30 میلیارد دلار به ذخیر اضافه کرده است. عده‌ای انقلابی نما مسائل کشور را درک نمی کنند اما همه دنیا به این نکته اعتراف می کنند که ایران امن ترین و بهترین کشور برای سرمایه گذاری خارجی است. 

اگر همه از امید حرف بزنیم آن زمان جوان با امید به کشور و آینده به سمت مواد مخدر یا خدای ناکرده الکل و یا به سمت فساد می‌رود؟ امکان پذیر نیست. ورزش و جوانان می تواند به جامعه امید دهد. خواست من از سلطانی فر برای دعوتش به این وزارت این بود که ورزش همگانی فوق العاده مهم است. ورزش قهرمانی مهم است و از این دو مهم تر مسئله جوانان است. ورزش مهم است و هم ورزش حرفه‌ای و هم برای سلامت جوانان و هم برای جان. مسئله جوانان اهمیت دارد. بعدا باید با شما نمایندگان مشورت کنیم شاید راه حلی بهتری پیدا کنیم که جوانان نسبت به آینده کشور امیدوار باشند. 

این جوانان در سایه تشکل های مختلف روحیه فعالیت های اجتماعی پیدا کنند. با حضورشان در احزاب نشاط سیاسی پیدا کنند نباید وقت خالی برای جوان بگذاریم. باید بخشی از فکرش به حزب و سیاست و بخشی به مسائل اجتماعی بخشی به هویت ایرانی و اسلامی و بخشی به علم و تحصیل باشد

فضای مجازی یک واقعیت است. فضا می تواند به نفع جامعه باشد. فضا ابزار است. محتوا مهم است. همه باید تلاش کنیم محتوای فضای مجازی را درست کنیم. چرا ما جاذبه ایجاد نکنیم. بعد کسی که برای ما جاذبه ایجاد می کند و بعد ما با ابزار می جنگیم. ابزار که مشکلی ندارد مقصر اصلی محتواست. ما باید محتوا را غنی کنیم. ما باید شبکه های اجتماعی ایجاد کنیم که عاشقان ایران به آن شبکه بروند. 

اگر می خواهیم اقتصاد ما پیشرفت کند و اگر می‌خواهیم در علم پیشرفت کنیم همه اینها ریشه‌اش به فرهنگ بر می گردد. فرهنگ است که با فساد مبارزه می کند. دادگاه، پلیس، نیروهای اطلاعاتی نمی توانند به تنهایی با فساد مبارزه کند. مبارزه با فساد از فرهنگ آغاز می شود. 

بعضی ها مثل اینکه بالا و پایین کردن فساد برایشان لذت بخش است. برخی رسانه ها بدهی را اختلاس می گویند. برخی فساد را عادی سازی می‌کنند. نباید گناه کسی را به دورغ جار زد. این کشور اسلامی است نگذاریم دیگران که به کشور ما خیانت کرده اند به استناد حرف های نادرست برخی افراد در داخل کشور، نظام را هو کنند. برای این نظام خون داده شده. این همه زندان و تلاش شده است. 

من از آقای جنتی به دلیل تلاش و کوشش در وزرات ارشاد تشکر می کنم. اما هم خود ایشان استعفا دادند و هم نیاز به یک مدیر با روحیه جدید که بتواند این مسیر را سرعت بیشتر حرکت کند. 

دکتر صالحی امیری یک جامعه شناس فرهنگی است. من حداقل سیزده چهارده سال با او کار کردم. درشورای عالی امنیت ملی در مرکز تحقیقات همکار بودیم، همواره پرتلاش و پرکار بودند. صاحب ده ها مقاله و چندین کتاب هستند، تدریس دارند و برنامه ریز در امور فرهنگی هستند و با توجه به سوابقی که دارد که در درون نظام بوده مدتی در مغز استخوان نظام فعال بوده است. دغدغه های نظام را بخوبی می داند و می شناسد به مسئله تنوع فرهنگی داخل کشور کاملا تسلط دارد. در کتابخانه ملی آنجا را که غیر پویا بود را تبدیل به مرکزی پویا کرد ما می خواهیم وزارت ارشاد مرکزی باشد که بتواند همه فرهیختگان و صاحبنظران را جذب کند و از آنها استفاده کند، این وزارتخانه باید هدایت نظارت و پشتیبانی کند

وزیر ارشاد باید جاذبه زیادی داشته باشد. ایشان کتابخانه ملی را تبدیل به یک مرکز پویا کرد. وزارت ارشاد را می خواهیم همه فرهیختگان را جذب کند و از آنها استفاده کند. وزارت ارشاد باید هدایت کند. صاحبان فرهنگ فرهیختگان جامعه هستند. امیدواریم در ماه‌های آینده شاهد شکوفایی بیشتر و رضایت بیشتر هنرمندان و کاهش فاصله و شکاف در امور اجتماعی باشیم. بهم نزدیک شویم یکی به راست نرود یکی به چپ. اسلام دین سختی‌ها نیست.

انشالله وزارت ارشادی داشته باشیم که همه مردم را درمسیر نشاط و هویت دینی قرار دهد. 

آقای سلطانی فر علاقه مند به ورزش است. خود علاقه کار، دشواری ها را آسان میکند. در بخش گردشگری و میراث فرهنگی کار بسیار خوبی کرده‌اند. 

دانش آشتیانی دارای مراتب علمی از بهترین دانشگاه‌های دنیا است. اولین آشنایی من با دکتر آشتیانی در ستاد جنگ بود. ما وزیری را می‌خواهیم که از همه جناح ها استفاده کند. او به شیوه های آموزشی بسیاری از کشوهای دنیا آشناست. آموزش و پرورش با مدیریت دانش آشتیانی شاهد یک تحول مثبت هم برای معلمین و هم برای بخش آموزش و هم برای نسل جوان ما و هم برای خانواده های مشغول تحصیل هستند. 


8:57- آغاز سخنرانی رییس جمهور

8:56- رییس جمهور پشت تریبون قرار گرفت. 

8:48: به علت تاخیر رییس جمهور،گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درباره طرح الحاق دو تبصره به ماده 617 قانون مجازات اسلامی در دستور کار مجلس قرار گرفته است. بعد از بررسی این گزارش، مجلس وارد دستور رای اعتماد می‌شود.  

8:28- دقایقی پیش روحانی وارد مجلس شد. علی مطهری نایب رئیس دوم مجلس و برخی دیگر از وکلای ملت از جمله محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید به استقبال روحانی رفتند.
برچسب ها: مجلس ، رای اعتماد
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار