شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۵۷۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲

سه شنبه 11 آبان ماه 95 جلسه ی دفاعیه اولین دانشجوی دکتری تخصصی فیزیوتراپی اهواز با حضور دکتر محمد جعفر شاطر زاده رئیس دانشکده ی علوم توان دکتر شاطر زاده: دکتری حرفه ای فیزیوتراپی نیاز سلامت جامعه است بخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، دکتر حسین نگهبان دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از اساتید و دانشجویان رشته فیزیوتراپی دانشکده علوم توان بخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و دانشگاه شهید چمران در آمفی تئاتر دانشکده برگزار شد.

دکتر شاطر زاده در حاشیه برگزاری این دفاعیه بیان داشت: برای اولین بار است که دانشکده علوم توانبخشی موفق شده در مقطع دکتری تخصصی فیزیوتراپی، فارغ التحصیل داشته باشد که نقطه عطفی در تاریخ این دانشکده محسوب می شود.

وی ادامه داد: رشته فیزیوتراپی یک رشته بیمار محور است و فیزیوتراپیست باید در بالین بیمار حضور داشته باشد. بنابراین لازم است با دانش روز و تحقیقات جدید آشنایی کامل داشته باشد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه افزود: با توجه به توسعه ی کمی و کیفی فیزیوتراپی در سطح کشور و اهمیت روز افزونی که این رشته بر سلامت سیستم حرکتی انسان دارد، خوشبختانه در حال حاضر شاهد یک تغییر و تحول ماهیتی در این رشته هستیم که بخش مهمی از این تغییر بر عهده ی مسئولین دانشگاهی و بخشی دیگر بر عهده مسئولین وزارت بهداشت و درمان است.

شاطر زاده تصریح کرد: نقطه عطف در رشته فیزیوتراپی، ارتقاء این رشته از مقطع کارشناسی به دکتری حرفه ای است که به عنوان یک ضرورت برای این رشته و یک نیاز برای سلامت جامعه تلقی می گردد.

وی گفت: دکتری حرفه ای فیزیوتراپی به عنوان یک بال حیاتی برای پرواز سلامت جامعه است و عالی ترین مقطعی است که در کل دنیا با هدف ارتقای کیفی رشته ها طراحی می شود و تحقیقاتی که در این رشته صورت می گیرد، می تواند به مقاطع دیگر کمک کند.

شاطر زاده خاطر نشان کرد: خوشبختانه دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برای نخستین بار توانسته است که رتبه اول را در فارغ التحصیلی مقطع دکتری تخصصی رشته فیزیوتراپی از آن خود کند که این امتیاز به عنوان یک نقطه قوت و عطف برای دانشکده علوم توان بخشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز به حساب می آید.

در ادامه دکتر نگهبان که به عنوان استاد راهنما در این جلسه دفاع از پایان نامه دکتری حضور داشت، گفت: در ارزیابی و درمان بیماران بعد از مداخلات درمانی، فیزیوتراپی بیمارانی که قابلیت پاسخگویی و حساسیت بیشتری دارد، باید مورد توجه قرار گیرد، زیرا در زمان و هزینه تحمیلی به شخص بیمار، باعث صرفه جویی شود و از این طریق فیزیوتراپیست می تواند یک برآورد خوبی داشته باشد که آیا بیمار مطابق این مداخله درمانی بهبودی حاصل کرده است یا خیر؟

دانشیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: اینکه مداخلات درمانی فیزیوتراپی در ایران به ندرت انجام می شود و بیشتر کارها به صورت مقطعی است، می تواند نوید این باشد که دانشجویان تحصیلات تکمیلی به سمت تحقیقات درمانی مبتنی بر شواهد پیش روند و مداخلات درمانی را طراحی کنند که بیشترین تاثیر گذاری برکاهش درد، بهبود و فعالیت عملکردی بیماران داشته باشد.

شایان ذکر است در پایان این جلسه به رسم یادبود از طرف دانشکده ی علوم توان بخشی با گرفتن عکس یادگاری، اهداء لوح و هدیه از دکتر ندا مصطفایی اولین فارغ التحصیل دکتری فیزیوتراپی تقدیر و تجلیل شد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار